Vad gör vi? Del CCVII

Litet avslöjande om hur skröplig jag är ;)
Var ut och trampade på cykeln nyss.

Trampar tills jag fått rejäl puls. Tänker att det är bättre att göra det ofta ofta än att ta i så jag får ont. Jag är uppe i fyra minuters trampande nu. :rofl:
Om jag verkligen envisas att trampa lite varje dag, ibland flera gånger om dagen, så kanske jag är uppe i halvtimmen till sommaren?

Udda detta. Jag kan gå timslånga hundpromenader, men inte cykla med måttligt motstånd utan hjärtklappning.

Litet avslöjande om hur skröplig jag är ;)
Var ut och trampade på cykeln nyss.

Trampar tills jag fått rejäl puls. Tänker att det är bättre att göra det ofta ofta än att ta i så jag får ont. Jag är uppe i fyra minuters trampande nu. :rofl:
Om jag verkligen envisas att trampa lite varje dag, ibland flera gånger om dagen, så kanske jag är uppe i halvtimmen till sommaren?

Udda detta. Jag kan gå timslånga hundpromenader, men inte cykla med måttligt motstånd utan hjärtklappning.
Heja dig!

Om vi säger så är katten långt mycket modigare än husse.
Husse såg den lilla råttan och ville bara fly fältet.
Katten går långsamt närmare - helt inställd på jakt.
Förstår husse helt. Den här matten hotade kissarna i huset att få följa med till mattes jobb. En industri där vi under hösten sett både djuren och spåren av icke möss utan större odjur. Hyresvärden har satt ut fällor i deras lokaler men det ser inte ut som det är något bete i dem. I våra lokaler har jag inte sett fällor. Förr hade de giftlådor de är kvar men verkar inte fyllas på... de vi sett både döda och i livet har varit i ekorre storlek.

Förstår husse helt. Den här matten hotade kissarna i huset att få följa med till mattes jobb. En industri där vi under hösten sett både djuren och spåren av icke möss utan större odjur. Hyresvärden har satt ut fällor i deras lokaler men det ser inte ut som det är något bete i dem. I våra lokaler har jag inte sett fällor. Förr hade de giftlådor de är kvar men verkar inte fyllas på... de vi sett både döda och i livet har varit i ekorre storlek.
Fy.
Hade hästen i ett stall för några år sedan.
Vi hade stora problem med STORA råttor

Såg en av dem en dag och den var GIGANTISK, större än en stor katt.

Anticimex var dit och la ut gift.
Råttorna försvann (som tur var).

Jag sitter och stickar frenetiskt pa trojan som ena sonen skulle ha fatt i julklapp, men pa grund av hjartattack numera ska fa innan han aker till Kina (dar det ar rejalt kallt) i mitten pa January. Under tiden Jag stickar sa tittar pa pa Hart to Hart ... en serie Jag ibland tittade pa pa -80 talet i Saudi Arabia. Det ar helt klart lattare att forsta nu, da var alla nara scener (kram, lagga armen runt, kyssar och aven att narma sig sangen) var bortklippt tillsammans med alla scener med alcohol. Avsnitten ar ungefar dubbelt sa langa nu nar allt ar med och sa mycket lattare att folja med i. :p

En (något suddig) bild på den jagande katten.
Tänk om man hade det tålamodet…
Får se när jag kan gå och lägga mig.
Det är fallucka ner till källaren, så får vänta tills katten kommer upp … alternativt att jag tar upp katten, så får hon fortsätta jakten imorgon.
Det är uteslutet att ha falluckan öppen under natten.
Jag vill INTE ha råttan upp i huset.
image.webp

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 562
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 884
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 271
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 751
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18