Vad gör vi? Del CCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror jag blivit sjuk …? 😱
Har dammsugit, sorterat tvätt och börjat rensa i garderoben. Redan fått ihop en kasse kläder till stadsmissionen. En tröja hade t.o.m. lappen kvar plus att den är rätt urringad vilket jag inte gillar, så fattar inte varför jag haft den kvar så länge.
Funderar på att dyka in i garderoben igen, tror jag har några par byxor där som jag inte har användning för, vore skönt att få med så mycket som möjligt när jag ändå tänker gå och lämna saker+kläder. Liksom passa på när jag är i ett flow.
Har även tagit ner några skjortor som hängt på toadörren jättelänge. Det är så bökigt att komma in i garderoben så är enklare att ha kläder hängande utanpå. Ser väldigt stökigt ut.
Drömmen vore att få ordning i garderoben och flytta tillbaks tvättkorgen till badrummet, för den har stått framför garderoben hurlängesomhelst.
Ska tvätta i morn, kör bara en maskin pga ryggont :( och dåliga torkmöjligheter. :arghh:
Det känns som om det är söndag idag. :cautious:
Tre kassar skulle det stå. Mycket bättre än en.

Gjort rent ugnen, diskat undan ett berg av smutsdisk, handlat mat och precis färdig med städning av badrummet. Min rygg är också lite färdig nu 😅

Ska leta upp någon lättsam film att slötitta på. Skulle ätit naturgodis nu till kvällen men det tog visst slut när jag behövde chokladdoppade mandlar för att hålla städmotivationen uppe, oops 🤭

Emma-Sue springer just med prasslande leksak i munnen, fram och tillbaka i lang hall ... Hon tar sats i mitt kontor och tvarstannar pa den langa mattan i hallen som skjuts ihop till en liten hog och sedan aker hon pa den tills det tar stopp pa andra sidan vardagsrummet O_o

Hon har korta ben, lang kropp, och vager 29 kilo ... med den laga punkten av gravity kan hon latt dra omkull mig eller falla mig nar hon kommer slirande in pa mina ben. Vissa dagar kan jag inte vanta pa att hon ska bli lite aldre.:p

Emma-Sue springer just med prasslande leksak i munnen, fram och tillbaka i lang hall ... Hon tar sats i mitt kontor och tvarstannar pa den langa mattan i hallen som skjuts ihop till en liten hog och sedan aker hon pa den tills det tar stopp pa andra sidan vardagsrummet O_o

Hon har korta ben, lang kropp, och vager 29 kilo ... med den laga punkten av gravity kan hon latt dra omkull mig eller falla mig nar hon kommer slirande in pa mina ben. Vissa dagar kan jag inte vanta pa att hon ska bli lite aldre.:p

Hur gammal är hon nu? :love:

Hur gammal är hon nu? :love:

6 manader ... och kan ga i koppel korta stunder pa vissa stallen ... sallan pa samma stalle tva ganger. Hon kommer pa inkallning i full fart och riskerar att falla mig for att hon inte hinner stanna och alskar att bara springa. Hon driver Tate, mallen, till vansinne for att hon ar for mycket "pa" och aldrig ger upp ... vilket kan vara ett gott tecken for en framtid som lydnads hund. Eller inte.:D

6 manader ... och kan ga i koppel korta stunder pa vissa stallen ... sallan pa samma stalle tva ganger. Hon kommer pa inkallning i full fart och riskerar att falla mig for att hon inte hinner stanna och alskar att bara springa. Hon driver Tate, mallen, till vansinne for att hon ar for mycket "pa" och aldrig ger upp ... vilket kan vara ett gott tecken for en framtid som lydnads hund. Eller inte.:D

Hon låter alldeles underbart vild! :love:

Varit på Ridskolan dottern hade helgjour. Pga strul i gruppen slet jag med pappan i familjen med ut. De är fyra i gruppen de har haft 4 pass i höst. 3 ggr har det bara varit 2 i gruppen som varit där + jag som är med som chaufför och då ändå hjälper till när jag ändå är med. Den som är ansvarig jobbar på akuten och nu visade det sig att hon hade en dålig patient. Det blev vi tre en familj som har privathäst och en ny.. efter det ätit pizza på surdeg nu typ snart sova.

Jag vet inte hur det är möjligt, men trots att jag gick och la mig igen efter hundpromenaden i morse och sov till klockan tio (det var underbart trots knäppa drömmar) är jag helt kaputt. Jag antar att det bara är att gå och lägga sig men då är jag orolig för gryningsvak istället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 790
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår. 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 106
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick". 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 699
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 675
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka