Vad gör vi? Del CCVII

Jag har nu tagit tva glas vin och sorterat bort det piller som min huslakare ansag att jag inte behovde. Mitt blodtryck har hojts till 107/57 ... nu gar jag isang och hoppas att morgondagen later mig rora mig utan att fa blodtrycksfall. potatis gratangen ar forberedd och SA fruktansvart god utan ett tacke av allt mojligt gott sa det blir spannande att gora det sista i morgon. Revbens spjallen kommer att koras i tryckkokare i morgon, gronsaker blir nog bara en creamy coleslaw med diverse extra godis i (just nu tanker jag antingen pine nuts eller pumpa karnor och torkade cranberries, men vi far se vad jag hittar i skapen)
Efteratten blir rabarber smulpaj med hemgjord vaniljsas och dessemellan har vi glass pinnar och en hel massa kakor och godis som behover atas upp.:p

Du extra jobbar i en deli? Hur mycket back gar du per arbetspass?:D

Jag hoppar in om jag har tid när de behöver hjälp (jobbet som geolog är givetvis prioriterat) dvs det är inte regelbundet (den här gången var det för att ägarinnan och större delen av de som jobbar där är sjuka eller börjar bli sjuka). Det är faktiskt avkopplande och det blir ett sätt att ha en anknytning till folk i byn, jag är ju liksom lite enstöring på min gård. Det är trots allt skönt att känna någon form av connection och sammanhang :)

Jag har dessutom jäkligt bra personalrabatt :laugh:

Edit: Sedan är jag faktiskt rätt duktig på mat och matlagning... det enda som faktiskt var kul när jag jobbade på ICA var när jag jobbade i charken och fick komma med tips och råd om matlagning.

Vaknade tidigt i morse av vad som lät som åska i sovrummet. Det var Lilla L som vaknat och lekt igång sin ena "storebror", så de hade rally runt sängen :cautious:

Morgonfixet åt hästarna är klart, och mannen och dottern är på väg att vakna, så nu är det dags för årets sista frukost.

Vaknade efter alldeles för lite sömn, stekt pannkakor till sonen, druckit en kopp te. Funderar på hur mycket det är värt att offra för att få det liv jag vill ha.
Stora, svåra frågor när man har barn..

Väntar på att det ska ljusna så att jag kan släppa ut hönsen. ❤️

Nyårsafton firas med lunch hos mamma, blir trevligt!

Några ord jag tagit till mig är flanig (eller hur det nu stavas) och flesig. Och schöen.
Ôfsadrôpp är ett fint ord, men jag använder det sällan. En gång om året ungefär. Min fd kollega från Syrien tycker det var ett bra ord så hon sa det också på vårkanten. Det tyckte jag var lite roligt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 573
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 896
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 282
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 796
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar