Vad gör vi? Del CCVII

Vaknade efter alldeles för lite sömn, stekt pannkakor till sonen, druckit en kopp te. Funderar på hur mycket det är värt att offra för att få det liv jag vill ha.
Stora, svåra frågor när man har barn..

Väntar på att det ska ljusna så att jag kan släppa ut hönsen. ❤️

Nyårsafton firas med lunch hos mamma, blir trevligt!
Mår inte mamman bra mår inte barnet bra. Det är min uppfattning. Ibland tror jag att föräldrar tänker mer på att det blir dåligt för barnen när det egentligen är föräldern som inte vågar ta steget. Generellt alltså.

Själv ska jag idag göra saker som jag brukar göra men hästarna måste in tidigare som sagt… hehe.. Helt tyst i ”stallgruppen” efter söndagens fadäs. Tycker det fortfarande är idiotiskt, och dessutom ”du har inte kommunicerat”, vi sågs liksom 45 min innan han skrev det där i gruppen så de kunde ha frågat då? Nåväl. De lär vara idioter även nästa år.

Nyårsafton. Minusgraderna smyger på. Snön ska komma. Jag kan inte hjälpa det, jag vet att det är vinter men jag VILL INTE!
Ska skynda mig att jogga en tur. Sen startar en kompis sina hästar så då måste jag vara klar. Vet inte alls vad jag ska ha för kläder. Ska bara vara hemma med familjen så det är väl ingen stor grej egentligen.
Det har kommit in lite räntepengar till sparkontot.

Vaknade lite senare än tänkt så bokade om bordet på restaurangen idag från klockan 13 till klockan 14. Var smart att vi bokade mitt på dagen var inte mycket bokat mitt på dagen 🙂

Började nysa igår och sov sedan 10h.
Dessutom är det -15 grader ute nu.

Så beslutet att ta vilodag och bara fokusera på mat känns väldigt bra :D
Ska spana in liftköerna när vi åker förbi ica, annars blir det nog som mest en promenad och kolla på fina hus runtomkring.

Potatisgratäng tillagad och bubbel på kylning :love: Så ska nog hinna läsa en del bok också!

Kom på att jag glömt att köpa en grej på Lidl. Så vansinnigt irriterande så tänkte ge mig ut en räd, även om chanserna att den är slut är mycket stora. Vill egentligen inte stoppa huvudet utanför dörren mer än en gång idag när jag ska hämta upp min sushi. Brr.

Skön sovmorgon med älsklingen och så kom ungkatten och la sig mellan oss en stund 🥰. Känner mig lite trött men kan ju bero på bihålorna- fortfarande lite skit i dem- men att det äntligen är frostigt ute och så lite sol piggar ju ändå upp 😍.

Sovmorgon, frukost i läsfåtölj med först tidning och sen slutet på en pocketbok jag köpte på loppis före jul. Nu ska jag klä på mig och ta bilen till något bra promenadställe. Nyår firar jag ensam, känns både skönt och lite vemodigt.

Yay, klementinerna var inte slut på Lidl. Även om det är kallt (minus för nästan första gånger i år) så känns det inte lika kallt. Nu ska jag fixa med mitt nya micro sd kort och förhoppningsvis är det inte trasigt som det förra jag beställde.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 573
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 896
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 282
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 796
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar