Vad gör vi? Del CCIX

Jag fick jobbet. Nu kommer jag låta lite blödig, men för några år sedan hittade jag någonting som talade till barnet i mig. Jag var ett kreativt barn och sen har livet tagit lite olika vägar sedan dess. Men jag hittade tillbaks och jag har lagt oerhört mycket tid de senaste åren på att skriva, måla och fotografera. Jag förhandlade till mig en AD-utbildning genom jobbet men på grund av interna konflikter har det arbetet tagits ifrån mig. Nu har det gått ett år där jag har tvivlat på min egen kompetens, på grund av medarbetare som förminskat den och tagit över. Men jag har fortsatt sitta på kvällarna. Nu har jag fått jobberbjudande som innehållsproducent hos vår systerorganisation. En betydligt större organisation än vad jag arbetar i nu, och de tycker att jag är bra. Att jag kan. Och jag kommer få skapa bild, grafik, text och film hela dagarna. Jag kan ändå inte låta bli att bli lite blödig, över att få säga hej till mig själv igen. Och att jag gjorde det här helt själv, trots allt motstånd.
Superkul! Grattis!

På VC. Ganska trött.
Återkoll av magen, känner mig nästan över... vårdad? Kring magen men efter att hela livet haft läkare som typ sagt "synd. Gå hem och ta en panodil" eller "armen är bruten. Du kan gå hem nu" är det ganska skönt att känna sig ombrydd och som att jag inte är sjåpig och dum som söker vård :)

@tanten Behövde inte fasta. Bukspottkörteln hoppade igång direkt. Fick isglass efter op vid uppvaket samt näringsdryck och sen mat dagen efter 😁 När jag vaknade upp var första tanken hoppas de har koll på sockret.

Känns så jäkla konstigt att äta utan att bry sig. Just avslutat kvällen med lite pepparkakor och en chokladbit och inte stigit över 8.
Satte i en ny sensor för att hålla lite koll 😁
Blir så innerligt glad.
Tycker du ska ändra ditt användarnamn :D :heart

Sovit dåligt, vaknat i omgångar och känner mig lite risig. Varit ute med hundarna och lämnat in bilen för att byta bromsbeläggen. Åker till stallet när jag fått hämta bilen så hundarna kan följa med. Hu vad läskigt att köra en liten bil, tror det är en VW Polo? :nailbiting: Fortfarande ont i benet så ligger och surfar istället för att städa.

Har tvättat håret och ätit frukost. Funderar på att gå och lämna grejer till en secondhandbutik men är inte så sugen på att gå ut pga lite frusen och har inte riktigt vaknat klart än.
Kan lösa klart några korsord. Just ja, det kom nog ett nytt i onsdags också, som jag inte ens börjat lösa.
Har Trocadero :d

Vann precis en auktion på tradera :banana: Ett täcke till hundarna som jag varit på jakt efter ett bra tag, till synes i utmärkt skick osv. När klockan var 9:30 så kom jag på att det ju var ungefär då som auktionen skulle ta slut, hann tänka att jag ändå hade missat det, loggade in på tradera, såg att det var två minuter kvar, la ett bud och ingen annan budade över :D Hoppas nu att allt går bra med frakten hit också.

:banghead: Fick en begäran om lista på personer med diverse arbetsuppgifter.
Skickade den till HR, som sig bör...
Får tillbaka att de inte vet vilka som jobbar med arbetsuppgifterna och om jag kan hjälpa dem med det.
Va? :cautious::crazy:O_o:bag:

Hur skriver man snällt att det borde väl ni ha koll på? :rolleyes::rofl:

Får tillbaka att de inte vet vilka som jobbar med arbetsuppgifterna och om jag kan hjälpa dem med det.

"Va, har inte ni koll på det?!" Jag tittar på det när jag har tid (dvs typ aldrig)" :angel:

Nu börjar den där tiden då det är katthår typ ÖVERALLT (mest ungkatten än så länge och så har pållan börjat så smått- hon har med vår i sikte så snart har man djurhår precis överallt
🤣
). Men det är bara att borsta katter, rolla, städa, borsta, rolla, städa. Alternativet är att ha nakenkatter eller vara utan katt så nej, det är inga alternativ 😄 :love:

Frågan är fel ställd, som Bildt hade uttryckt det.

"Hur skriver man ett svar med maximal sarkasm utan att bli av med jobbet?", är en rimlig fråga.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 368
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 033
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 153
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 080
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka