Vad gör vi? Del CCIX

Bilen fixad och klar. Var en framfjäder som smällt och även skadat damasken. Nu tröstar jag mig med

Bifogade filer

• IMG_20250207_154932.webp
    IMG_20250207_154932.webp
    49,3 KB · Visningar: 81
Hållit i två utbildningar på jobbet idag, och fick mycket beröm ☺️ Tror jag lyckades få fram det jag önskade, och få kollegorna att lyssna och lära sig lite nytt.

Galet trött efter veckan, och insåg att det var dags att gå hem när jag inte kom på vad man svarar på ”trevlig helg” från en kollega 🙈 Hoppas på lite återhämtning i helgen, men har tanke om att ta ut en spontan semesterdag i nästa vecka om jag behöver mer återhämtning.

Nyss avslutat min middag(?) bestående av vaniljglass och lite av hjortronsylten som jag köpte igår. :d Det blev förresten en frukost/lunch/middag/efterrätt.

Ska ta ett bad lite senare, känner mig osedvanligt skitig idag efter stallet. Vagnen jag drar vatten med hade gått sönder så jag fick dra 100 l vatten på en pirra istället som behöver få däcken pumpade. Jag som skulle ta det lugnt med foten idag, går inte att köra pirra med krycka. 😣

Då får du göra en Dagobert-macka :up:
Knäckemacka med potatis, skivat ägg, kaviar och helst lite gräslök överst :d
Dagobert? :D Har aldrig hört :D
Har inte kaviar eller gräslök, men potatis och ägg kanske funkar ändå? Visste väl jag skulle köpa kaviar när jag kikade på det i affären i förrgår! Andra gången jag stannar till och tittar- och tänker "nej" och går vidare. Tror det är pga denna tråden jag stannar till, något annat förslag med kaviar och potatis kanske? :D

Min potatis- och äggknäckemacka var så god!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Med mycket salt på! Mätt, men mer sugen! Kokte ett extra ägg och har lite potatis till så jag får göra en ny version om några timmar :D

Undrar om det är något kroppen saknar om den är sugen på just potatis och salt? Eller är jag bara knäpp i bollen för tillfället (alltid)?

Min potatis- och äggknäckemacka var så god!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Med mycket salt på! Mätt, men mer sugen! Kokte ett extra ägg och har lite potatis till så jag får göra en ny version om några timmar :D

Undrar om det är något kroppen saknar om den är sugen på just potatis och salt? Eller är jag bara knäpp i bollen för tillfället (alltid)?
Kan ju vara saltet din kropp behöver. Min kropp är tydlig när den behöver lite mer salt, då kan det ploppa upp de mest konstiga sug på "något" med salt på eller kaviar (jag äter inte kaviar "normalt").

Kan ju vara saltet din kropp behöver. Min kropp är tydlig när den behöver lite mer salt, då kan det ploppa upp de mest konstiga sug på "något" med salt på eller kaviar (jag äter inte kaviar "normalt").
Jag tillför inte så mycket salt i min mat så kan ju vara det! Måste köpa kaviar, det är ju gott! Äter inte heller det normalt faktiskt.

Shibasessan höll mig i slutänden vaken nästan hela natten med dålig mage. Jag gick ut med henne klockan nio innan jag gick till jobbet, kom sedan tillbaka runt 11.30 och hem igen klockan tre men det hade ändå hänt en olycka inne. Jag kände mig som en gräslig matte - allt verkade verkligen helt okej i morse.
Hon fick lite kokt kyckling till middag.
Nu har vi varit ut på två bajsäventyr och hon har äntligen somnat på riktigt och jag är så jäkla trött! :arghh:😅

Jag kan liksom inte bara kliva upp och släppa ut henne i trädgården mitt i natten för där vägrar hon gå, utan jag måste upp, klä på mig minst en morgonrock eller onesie och släpa mig runt kvarteret. Om någon rapporterar den kommande zombieapokalysen i Peebles, Skottland är det nog bara mig de sett.

Nu ska jag försöka plocka undan spindlarna från köket och kanske äta något.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 368
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 031
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 153
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 080
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka