Vad gör vi? Del CCIX

Ett gäng av mina blommor stod ute på altnen i somras.
Tydligen passade några luringar på att föröka sig i krukorna.

Nyss tog jag reda på ännu en grönskimrande guldbagge.
De är jättefina och sprider glädje utomhus men i min fönsterkarm... näe

Så kan du ju inte säga utan att bifoga anonymiserat mail ffs 😂

Instämmer @Hoarfrost , det var inte snällt av dig! :mad: :rofl:
:angel: Skrev först en där jag önskade dem lycka till med sin kristallkula, att det var faschinerande att HR som ska ha koll på personal... inte har koll på personal, men att det inte är enkelt att hålla koll på i bland. Upplyste dem att personalfrågor iaf är deras arbetsuppgift osv... - men jag sket i att skicka det.

Fredag morgon efter forsta hela veckan tillbaka efter radiation och jag kanner mig lite sliten. Intressant att nagot som radiation kan ge sa vansinniga sidoeffecter, diarrhea, svart att kissa (kanns som UTI) och gor ont, fatigue, och en hjarna med lite gratt ludd som Nalle Pooh sa. Sa skont att det ar over i alla fall, och om en vecka till lar sidoeffecterna vara over ocksa. :)

Äter sen lunch pga hade möte med "mina" hantverkare tidigare. Om ca en månad drar dom igång med mitt hus, ser så himla mycket fram emot det! Och när jag lyfte mina orosmoln med vissa saker som drar ut på tiden för min del så svarar de "ja men det kan vi jobba runt, det ordnar sig". Så skönt.

Har precis satt i mig några bilar i väntan på att komma på vad jag egentligen borde äta. Svårt det där. Har potatis i kylen sedan igår, så är delvis sugen på knäckemacka med potatis på. Men jag är plötsligt sugen på ägg också!

Medan sambon var på jobbet och jag i stallet hörde grannarna hur någon styrde i köket under tiden....Men denna någon från andra sidan hade varken bakat något eller tagit hand om disken när jag kom hem 🤣.

Hemma sen ett tag
Blev en sen dag idag men lite fackligt att fixa med.
Så jag kan sluta tidigare på onsdag istället
Nu bara 5 arbetsdagar till sportlov

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 368
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 031
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 153
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 080
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka