Vad gör vi? Del CCIX

Halvligger i soffan med 2 snarkande hundar och D.
Jag känner mig otroligt rastlös men utan ork. Vilket stressar mig.
Mådde otroligt bra efter op tills dom tog bort edan och satte in morfinsmärtstollande. Spydde i 48h Tog några extra dagar påmsjukhuset mrn eftersom värdena var så fina chansade de på att skicka hem mig på kvällen med återbesök tisdag morgon. Direkt när jag kom hem kunde jag både äta och dricka 👌
Jag orkar gå ok promenader med hundarna men alla medeciner ger mig kraftiga skakningar och tryckt ner blodtrycket lite så blir lätt andfådd och yr.
Idag känner jag mig lite vemodig över allt som hänt. Jag är otroligt tacksam över allt och Rörd till tårar över all omtanke. Fick en gigantisk blombukett med lite choklad från jobbet. Hur många som helst som.skickat och hört av sig. Fantastiska @Islandshästryttare som tog sig tid att åka till mig på.sjukhuset och överlämna lite mat.

Tack alla ❤️

@tanten Behövde inte fasta. Bukspottkörteln hoppade igång direkt. Fick isglass efter op vid uppvaket samt näringsdryck och sen mat dagen efter 😁 När jag vaknade upp var första tanken hoppas de har koll på sockret.

Känns så jäkla konstigt att äta utan att bry sig. Just avslutat kvällen med lite pepparkakor och en chokladbit och inte stigit över 8.
Satte i en ny sensor för att hålla lite koll 😁

Hovistid idag och första stallperioden jag gett lucernpellets då höet inte är strålande proteinmässigt vilket gjort att hovarna vuxit ordentligt; till och med trakten hade dragit iväg på ena framhoven. Inte konstigt jag inte tyckte om vinkeln 🙃. Pållan kopplade av i solen som sken in i stallet medan hovis jobbade med henne 🥰.
Såklart fick hon och pållekompisen dela på två stora äpplen; ett rött och ett grönt för att fira pållans 9 år i min ägo ❤️.

Halvligger i soffan med 2 snarkande hundar och D.
Jag känner mig otroligt rastlös men utan ork. Vilket stressar mig.
Mådde otroligt bra efter op tills dom tog bort edan och satte in morfinsmärtstollande. Spydde i 48h Tog några extra dagar påmsjukhuset mrn eftersom värdena var så fina chansade de på att skicka hem mig på kvällen med återbesök tisdag morgon. Direkt när jag kom hem kunde jag både äta och dricka 👌
Jag orkar gå ok promenader med hundarna men alla medeciner ger mig kraftiga skakningar och tryckt ner blodtrycket lite så blir lätt andfådd och yr.
Idag känner jag mig lite vemodig över allt som hänt. Jag är otroligt tacksam över allt och Rörd till tårar över all omtanke. Fick en gigantisk blombukett med lite choklad från jobbet. Hur många som helst som.skickat och hört av sig. Fantastiska @Islandshästryttare som tog sig tid att åka till mig på.sjukhuset och överlämna lite mat.

Tack alla ❤️

@tanten Behövde inte fasta. Bukspottkörteln hoppade igång direkt. Fick isglass efter op vid uppvaket samt näringsdryck och sen mat dagen efter 😁 När jag vaknade upp var första tanken hoppas de har koll på sockret.

Känns så jäkla konstigt att äta utan att bry sig. Just avslutat kvällen med lite pepparkakor och en chokladbit och inte stigit över 8.
Satte i en ny sensor för att hålla lite koll 😁

Härligt att höra att det går framåt ❤️. Ja du även om man som frisk "ska" bör, kanske vi ska säga, välja att äta typ godis i samband med måltid för att slippa blodsockersvängar är det ju verkligen skillnad på att ha en frisk och sjuk bukspottkörtel, så tacksamt så länge kroppen klarar det finliret själv 🙌❤️. Kan förstå att det är svårt att släppa kontrollen när du levt med sjukdomen så länge ❤️.

Efter omskoningen var det ju på tok för härligt väder (solsken och frostigt här och där efter natten) för att inte skritta ut en kort sväng 😍. Underbara guldhäst, så härlig att rida och det kändes så direkt när jag provred henne idag för 9 år sedan ❤️. Helt klart härliga timmar I stallet 😍.
Ikväll blev det att koka ny fisksoppa med lax, torskrygg, handskalade räkor och så pepparrotscreme med äpple 😊 och soffhäng och teve 😄. Farmen, Terese I kassan och jösses vad vi skrattade åt detta avsnitt 😂 och så såg vi ikapp Husdrömmar från i måndags; en kille som byggde hus i Härjedalen i Jämtland där jag har fina minnen av husvagnssemester med mormor och morfar i min barndom ❤️. Men nu är det sovtajm hörni, god natt! 🥱⭐🌙.

Fått en del gjort idag ändå.
7000 steg, promenad med hundarna, lagat mat rensat ut och plockat ihop alla PD grejer. Det som ska till sjukhuset och det som ska slängas. Kört 6 maskiner med tvätt (håller på och tvättar upp alla filtar och kuddar) tvättat håret Fixat lite med jobbet. Pratat med chefer/kollegor och kunder.
Städat köket
Fortfarande rastlös
Borde sova men kommer inte somna så kan lika gärna vänta och hänga upp sista tvätten

-5 men morgonjoggingen kunde iaf köras på barmark. Tungt var det. Så himla fort man tappar när man har hållit uppe pga förkylning.
Men fredag är det! Ska hämta kaffe och en macka i köket. Jobb till strax före tre. Ska till frissan. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Fungerar på slingor åt det lite mörkare hållet.
IMG_2859.webp

Så HIMLA skönt att det är fredag idag :bump:! Har haft en vecka med mycket vikarier, osv. Vi höll ihop det, men man känner alltid när det är över att det var rätt tufft. Vi var alltså inte färre personal, men det fantastiska ordlösa samarbetet som vi vanligtvis har fanns inte. Och då blir allt bökigare! Efter jobbet ska jag hämta en bok på bibblan, ev hämta mina nya glasögon, handla lite och sedan bara åka HEM :) .

Sitter på bussen. Huvudet kändes bra när jag vaknade men nu känns det att migränen fortfarande hänger i, både i huvudet och runt ögonen. Fasen också. Men men, "bara" känningar än så länge. Jag har några migräntabletter i skåpet på jobbet ifall det blir värre under dagen, och har laddat upp med lite godare frukost + en god koffeindricka (håller på att skära ner intaget, har inte druckit någon sedan i måndags, men idag unnar jag mig en).

Fredag och ledigt idag. Så skönt med lediga fredagar! Jag förlorar ju rätt mycket i inkomst men det är det värt.

Ska ordna lite med det kommande badrummet idag. Be rörmokaren beställa duschen vi vill ha, kolla av att snickaren har koll på kakelval osv. På måndag kommer möblerna! Ska bli så skönt med nytt badrum.

Ska till läkaren igen idag. Göra nåt test med ett par specialglasögon, antar att det var nåt för kristallsjuka.
Jättebra läkare! Han tar mig på allvar och tog sig tid att hjälpa ordenligt. Honom kommer jag hålla hårt i och hoppas han stannar här.

Ätit frukost på SJ lounge. Upptäckte precis nu att det också ingår frukost på min biljett på tåget. Lär inte komma fram hungrig :rofl: har aldrig förstaklass biljett men nu hade jag en bra rabattkod så det skilde inte så mycket på priset jämfört med andra klass. Har även banan och kexchoklad som nödproviant om tåget blir stående någonstans. Som sagt lär inte vara hungrig sen. 😁

IMG_20250207_073147484.webp

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 368
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 033
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 153
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 080
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn