Vad gör vi? Del CCIX

Fick samtal från personen som höll min arbetsintervju förra veckan. Jag föll på målsnöret och fick inte jobbet. Han undrade istället om han fick rekommendera mig till en annan avdelning. Jag sa ja. Fick ett nytt samtal från dem tjugo minuter senare. Ska dit och titta imorgon. Så himla oväntat. Är besviken såklart men det känns bra ändå. Jag gjorde inget fel, de andra var bara mer kvalificerade.

Funderar på mina två timmar mellan jobb och föreläsning. Antingen blir det promenad i solen, kaffe i solen eller plugga. Tror inte att laptopen vill vara ute i kylan för annars hade plugga och kaffe i solen varit ett alternativ.

Blir så ledsen. Vet ingenting om vad som händer i arbetsgruppen längre.. Nämnde det för chefen och fick till svar "du får väl fråga". Men det gör jag ju, jag frågar så fort tillfälle ges men jag kan ju inte springa där hela tiden och fråga vad de pratar om..

Känner mig så ouppskattad.. Jag är trots allt den med längst erfarenhet.

Blir så ledsen. Vet ingenting om vad som händer i arbetsgruppen längre.. Nämnde det för chefen och fick till svar "du får väl fråga". Men det gör jag ju, jag frågar så fort tillfälle ges men jag kan ju inte springa där hela tiden och fråga vad de pratar om..

Känner mig så ouppskattad.. Jag är trots allt den med längst erfarenhet.
Visst jobbar du deltid? Jag upplever att det är väldigt svårt för de som inte är på jobbet varje dag att få precis ALL information. Kan det vara något sådant för dig också, dvs att man inte medvetet utesluter dig utan att du missar pga att du inte är på jobbet när vissa saker tas upp? Men den riktigt viktiga informationen måste väl ändå behandlas på möten som protokollförs?

Visst jobbar du deltid? Jag upplever att det är väldigt svårt för de som inte är på jobbet varje dag att få precis ALL information. Kan det vara något sådant för dig också, dvs att man inte medvetet utesluter dig utan att du missar pga att du inte är på jobbet när vissa saker tas upp? Men den riktigt viktiga informationen måste väl ändå behandlas på möten som protokollförs?
Fast jag har en kollega som också är ledig fredagar och hon får veta vad som händer. Men så sitter hon i samma kontor som två andra och vägg i vägg med resten av gruppen. Jag sitter längst ner i korridoren, själv.

Viktig information behandlas tydligen på kontor och raster (de andra sitter inte ihop med oss då heller). Inga anteckningar förs. Det brukar det inte göra på annat än apt och måndagsmöte.

Jag får veta saker i förbifarten, eller efter att det redan hänt. Jag har ingen aning om hur tanken är med en stor del av vårt grunduppdrag. Jag kör på som vanligt och får veta långt efteråt att det var fel. Då har de kommit på något och bara meddelat kontoret intill.

Fast jag har en kollega som också är ledig fredagar och hon får veta vad som händer. Men så sitter hon i samma kontor som två andra och vägg i vägg med resten av gruppen. Jag sitter längst ner i korridoren, själv.

Viktig information behandlas tydligen på kontor och raster (de andra sitter inte ihop med oss då heller). Inga anteckningar förs. Det brukar det inte göra på annat än apt och måndagsmöte.

Jag får veta saker i förbifarten, eller efter att det redan hänt. Jag har ingen aning om hur tanken är med en stor del av vårt grunduppdrag. Jag kör på som vanligt och får veta långt efteråt att det var fel. Då har de kommit på något och bara meddelat kontoret intill.
Hos oss (enhet på kommunal förvaltning) har vi regeln att all information som man som medarbetare måste ha ska gå på mail, alltså inte enbart i chatt eller muntligt. Kan ni införa något liknande? Om de inte ens inser problemet finns ju en klar uppförsbacke såklart men det låter inte kul eller hållbart att ha det som hos er.

Se om du kan få byta kontor så du hamnar närmare "din" grupp?

Hos oss (enhet på kommunal förvaltning) har vi regeln att all information som man som medarbetare måste ha ska gå på mail, alltså inte enbart i chatt eller muntligt. Kan ni införa något liknande? Om de inte ens inser problemet finns ju en klar uppförsbacke såklart men det låter inte kul eller hållbart att ha det som hos er.
Det vore bra. Får ta upp det nästa gång det kommer fram saker som jag inte fått veta.
Se om du kan få byta kontor så du hamnar närmare "din" grupp?
Finns ingen att byta med. Jag blev bortflyttad för de ville ha ett stort kontor att sitta tre i. De andra kontoren i närheten är för minst två personer, mitt är för en.

Ledig idag efter fyra dagars jobb. Sedan blir det 4 dagars jobb till. Imorgon är det också medarbetarsamtal. Med tanke på att chefen häromdagen frågade mig ifall jag vill hoppa in som tillfällig chef i sommar när hon har semester så borde jag inte oroa mig inför medarbetarsamtalet, men det gör jag såklart ändå :cautious:

Så, idag försöker jag vila, städa det nödvändigaste och samla energi och inspiration. Jag har precis ätit lunch, solen skiner(!) och det är dags att gå en långpromenad med hundarna. När jag kommer hem blir det nog till att vila i soffan och äta glass. Eller ta en liten tupplur. Fy så trött jag är.

Bilen är på verkstan, hundarna snabbrastade två ggr, jobbar hemifrån idag och har nyss ätit en köpt lunch som inhandlades efter ett möte på stan. Hundarna i vanlig ordning väntade otåligt på att jag skulle äta klart så de fick ta hand om resterna. Nu möte online igen och sen bara vänta på att jag får hämta bilen, jobba klart och sedan åka till stallet med hundarna. :)

Hemma efter att ha hämtat upp iphonen och köpt lite grejer på ICA. Cracking knuckles. Nu ska jag ha roligt med en iphone för första gången i mitt liv eftersom jag håller mig till Samsung. Släkting envisas med att ha en iphone sååååå.

Sedan blir det lammstek till middag :d

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 351
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 017
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 129
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 069
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka