Vad gör vi? Del CCIX

Ops. Lovade just att eventuellt vara kattvakt åt en gammal kollegas två katter. Svårt att säga nej när h*n säger att jag är den hon litar på mest.
Oklart när men som sagt jag kunde inte säga nej med omständigheterna som råder.

Nerverna de verkar skadat vid sista operationen har inte blivit bättre alls. Skitkul att inte ha en fungerande högerhand/arm när man bla jobbar med att tex ta hästar för hand. :down: Hoppas det går att fixa/går bort.
Orkade iaf ta en prommis med pålle för första gången på evigheter idag. Så härligt! Och han var så gullig som trampade så fint trots bara grimma och enarmad matte. :heart
Tänker på dig ibland och undrar hur det går, hoppas på att de kan fixa så du får full funktion i armen igen. ❤️

Blinkers och parkeringsljusarmaturen på ena sidan såg inte för vacker ut så den fick sig en resa genom blästern och blev blankförzinkad och blåkromaterad, den finns inte att köpa ny så det är renovering som gäller. 1,5 timma tog det från rivning till färdig och nu luktar det sådär mysigt kemiskt livsfarligt i verkstan, zinkbadet ser ut som saft, luktar saft men man bör nog inte dricka det då dunken har både dödskallemärkning och texten "Måste förvaras i låst utrymme".
20250217_175928.webp

Jobbat hemifrån idag och har kännt mig orimligt stressad trots att jag egentligen inte har så mycket att stressa för.

Jobbat, handlat och ätit middag och nu ska jag försöka laga mitt överkast som har gått sönder i tvätten. Sen en prommis innan jag ska lägga mig.

Tycker den här tiden på året är tradig. Känner mig ful, blek, tråkigt hår, torr, fula kläder osv. Så idag har jag gjort det enda rätta. Shoppat till mig och barnet, lagt ansiktsmask, färgat ögonbryn och i morgon ska både jag och barn till frisören. Nu får det vara nog på självömkan.

En jobbperiodkvar sen lite semester.

Börjat plocka fram till necessären inför GBG HS.
Har tvättid dagen innan jag åker men märker att jag blivit försiktig med vad jag tar på mig de här dagarna. Därför gått i mysbyxor och pyjamaströja idag när jag bara varit hemma. Varvat studier med plock, tvätt av porslin i badrum för att påbörja städande.

Utför min nya favorit göra: vänta på spolbil. *Ironi*
Tur i oturen så sov jag några timmar på em/kväll. Men jag ska ändå upp o åka o jobba tidigt imorgon. Hade tänkt ta tidig kväll men gick ju som det gick. Jouren var här för över 2h sen, men fick (ej förvånad) ingen ordning påt. Har inte fått någon prel tid när spolbilen kan tänkas komma heller...

Just nu har jag planerat för o sova på soffan tillsvidare... Vet inte om det är värt att ens förflytta mig till sängen. Är ju dock bara några meter emellan men ändå...

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 351
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 016
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 128
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 069
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka