Vad gör vi? Del CCIX

Uppe med barnet. Snart byte med sambon och tumhållning sker för att jag ska kunna få krypa ner i sängen ca en timme till sen. Marodören är som kardborre på mig och vill helst vara på mig hela tiden.
Den där första sniffen av förälder är viktig.
Mitt barn visade de efter kejsasnittet och la i makens famn. Sen upp för att kolla eftersom det är ett diabetikerbarn. Fick träffa barnet först ett antal timmar senare.
Barnet vägrade ta bröstet och skrek när jag höll. Bara maken dög i många månader.
Anknytning är knepiga grejor.

Du har ett barn som verkligen knutit an till dig. :heart

Den där första sniffen av förälder är viktig.
Mitt barn visade de efter kejsasnittet och la i makens famn. Sen upp för att kolla eftersom det är ett diabetikerbarn. Fick träffa barnet först ett antal timmar senare.
Barnet vägrade ta bröstet och skrek när jag höll. Bara maken dög i många månader.
Anknytning är knepiga grejor.

Du har ett barn som verkligen knutit an till dig. :heart
Han har ju det. Trots att sambon fick hålla och gosa efter snittet. Jag låg och studsade som en jag vet inte vad när adrenalinet gick ur kroppen och vårt lilla knyte äntligen var här.

Men just nu jobbar sambon massor och jag är hemma med Marodören. Klart att han blir mer mammig då. Plus lite halvt hängig.

Jag satte upp en viltkamera på baksidan av huset för ett tag sen. Jag misstänker att någon i grannskapet har tagit för vana att gena över min tomt med ojämna mellanrum och jag vill gärna veta vilka som springer bakom huset.

Jag tömde kameran igår. Inga människor hade fastnat på bild. Däremot så visar det sig att vi har vildsvin som hänger i trädgården. Det var inte så bra.

Tvi fan. Inte kul och kan bli farligt ju

Jag satte upp en viltkamera på baksidan av huset för ett tag sen. Jag misstänker att någon i grannskapet har tagit för vana att gena över min tomt med ojämna mellanrum och jag vill gärna veta vilka som springer bakom huset.

Jag tömde kameran igår. Inga människor hade fastnat på bild. Däremot så visar det sig att vi har vildsvin som hänger i trädgården. Det var inte så bra.
Gratis jordfräs typ.......

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 349
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 015
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 128
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 068
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka