Vad gör vi? Del CCIX

Pausar, andas och konstaterar att jag inte tycker om tisdagar den här veckan heller. Mycket stress och frustration både på jobbet och privat, urusel sömn i natt och en hel del ångest som grädde på moset. Tröstar mig med att jag ska åka ut till min nya medryttarhäst för första gången i kväll och konstaterar att jag ser minst lika mycket fram emot de meditativa stallsysslorna som själva ridningen. Lite nervöst är det också såklart, men jag hoppas att det går bra och blir den pysventil jag behöver just nu.

Nyharvat ridhus känns alltid lika lyxigt :D sen ska jag skjutsa barnet till kompis för övernattning. Kanske passar på att åka och kolla när systerdotter tränar i ett ridhus i närheten då. Så länge det inte är för kallt!

Jag har inte packat en enda låda än.
Nåja ska ut med sopor och hämta en låda i förrådet så.
Sen rensa lite mer innan jag packar mera.
Ganska skönt att rensa

Rådjuret har nu ätit upp all murgröna som jag planterat!!
Här vimlar det av dom och jag har krockat med en råget några gånger när jag rundat husknuten och hon kommer från andra hållet, hon blir inte ett dugg förvånad utan förväntar sig lite kli i pälsen och så trippar hon med till källaren för hon vet att då blir det ett par morötter och hon väntar inte utanför, nänä, hon är i hälarna på mig ända in i jordkällaren. :laugh: :heart
20241215_091756.webp

Varit på kurs hela dagen och mår skit så lagt mig en stund för att vila lite. Ställt larmet för säkerhets skull, måste till hästarna men idag blir det inget springa fritt för vov. Jag vill kunna var de är och nu är det mörkt ute. Måste komma ihåg att tanka också, enligt bilen har jag bara soppa för tre mer mil.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 349
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 015
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 128
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 068
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka