Vad gör vi? Del CCIX

-12 grader. Nu räcker det. Men det ska vända till helgen sägs det.
Tre dagar kvar av temaveckorna, ja nedräkning pågår.
Dricker kaffe och ser på Nyhetsmorgon.

Snickarna kom vid sju. Jag hade redan åkt med katterna till mina föräldrar, så maken fick försöka klara sig själv.
Väl på jobbet fanns det inte en enda parkering. Lyckades knö mig in i en miniliten ruta till slut.

Är så less på den snusyorra luften! Försöker öka luftfuktigheten med vattenskålar och blöta handdukar.
Jag älskar ju vinterkylan men nackdelen är ju som du säger den torra luften som skapar obehag! Har vattenskålar här med, ett gäng växter och blöter handdukar. Kör även en maskin tvätt om dagen oftast. Braskaminen torkar ju med ut men visst märks det; man mår ju inte toppen och katterna börjar bli statiska, tycker det alltid är som värst just i februari innan det blir bättre :)

-12 grader. Nu räcker det. Men det ska vända till helgen sägs det.
Tre dagar kvar av temaveckorna, ja nedräkning pågår.
Dricker kaffe och ser på Nyhetsmorgon.
Kan förstå dig. så jag kände för eländesmildvädret vi hade i 2 veckor, kändes som en jäkla evighet när jag ville ha kyla! Uj påstås uppåt 7-8 grader här med till helgen, får väl se. 12 minus just nu.

På väg hem från gymmet. Ska duscha och äta något innan det är dags att åka till jobbet. Varit vaken av och till från kl halv fyra tills jag gick upp kl 6, vaknade av sambons alarm och lyckades inte somna om ordentligt..får hoppas att jag ändå lyckas hålla mig någorlunda pigg - jobbar kväll idag. :cautious:

Snacka om något förvirrad morgon. Gav kattens mat till hunden och höll på att ge hundens mat till katten…

Nåväl nu är rätt frukost till rätt djur given och uppäten. Vädret är fantastiskt och långpromenad med hunden väntar.

Jag verkligen älskar vädret som varit de senaste dagarna. SOL😁.

Att det är kallt gör mig absolut ingenting. Det lär kännas betydligt kallare senare i veckan när regnet kommer … nåväl detta är den absolut sista vintern i Skåne.

Fryser och har ont i huvudet. Har ganska lite motivation till arbete i dag men det är väl bara att bita ihop och inte göra de delar som kräver koncentration och motivation för att de ska bli bra.
Ser fram emot promenad i sol på lunchen :up:

Märkte att katten är inne i astma-skov i morse och att hon bara har lite kvar i puffen, sen får jag ta reservpuffen. Så lika bra att jag försöker komma ihåg att gå och köpa puff efter jobbet. Fina kissen :heart
Hon har haft väldigt lite skov senaste året, och de verkar vara lättare. Det är bra.

Sol idag
Så tyvärr river jag kattinhägnaden idag
Men den kommer att byggas upp i modifierad modell på nästa ställe så.
Det blir några veckor utan möjlighet för Kyra att gå ut, men samtidigt är det så kallt så hon går ändå in igen direkt

Den här kompisen äter oss ur huset.

IMG_9747.webp

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 347
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 014
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 128
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 067
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka