Vad gör vi? Del CCIX

I dag fick eleverna prova ”skidskytte”. Det uppskattades.
När jag kom hem körde jag en tuff 5.5 km-runda. Väldigt skönt när kroppen är med på noterna.
Nu kaffe.
IMG_2997.webp

Jag tar tillbaka allt om iphones. Försöker öppna och använda voice memo men inte memo pro och jag kommer inte förbi erbjudandet om att pröva pro

Aktiv vilodag för pållan; promenad med henne och hagkompisen i solskenet före lunchen var skönt och så härligt att det blir allt ljusare om dagarna 😃. Kunde natta kaninerna strax efter 17.30 utan pannlampa 😊👍.

Bra dag på jobbet idag. Trevlig lunch med två kollegor, sen ett snack med favoritkollegan innan jag höll min utbildning för tredje gruppen. Väldigt kul att utbilda kollegor tycker jag! Bra grupp med mycket frågor och vi hann med allt som skulle gås igenom 😃

Sen hem och packa, för imorgon åker jag till Italien med min gamla kör. Ska i första hand vara barnvakt åt min kompis (körledarens) barn, men kommer ju kunna vara med och sjunga en del med är tanken. Vi avslutar med två dagar i Rom bara vi tre med, innan hemfärd :bump: ☀️

Bra dag på jobbet idag. Trevlig lunch med två kollegor, sen ett snack med favoritkollegan innan jag höll min utbildning för tredje gruppen. Väldigt kul att utbilda kollegor tycker jag! Bra grupp med mycket frågor och vi hann med allt som skulle gås igenom 😃

Sen hem och packa, för imorgon åker jag till Italien med min gamla kör. Ska i första hand vara barnvakt åt min kompis (körledarens) barn, men kommer ju kunna vara med och sjunga en del med är tanken. Vi avslutar med två dagar i Rom bara vi tre med, innan hemfärd :bump: ☀️
Vad underbart det låter med Italien!
Hoppas du får en toppenresa. 😊

Har möblerat om i vardagsrummet=bara flyttat soffan och soffbordet och dammsugit, men eftersom jag missat att sätta i dammsugarpåsen på rätt sätt senast jag bytte den så var det grus och päls över hela dammsugarens insida så den fick en rengöring och jag fick dammsuga mer än tänkt... Men nu har jag flyttat soffan och hundarna har den som hinder nu igen, bara ett hinder på vägen liksom. Inte lätt att möblera om med en nyfiken spion som skulle vara med PRECIS överallt, inte hjälpte han till att bära när jag bad honom.... Men nyfiken skulle han minsann vara!

Har kopplat in jobbdatorn också med dess docka, alla sladdar, tangentbord, pedal, mus och skärm. Var tvungen att testa och se om jag ens kunde komma in på jobbets nätverk, inget så enerverande som att ha allt klart och så fungerar det sista inte.... Men det fungerade! Bara att sätta mig och jobba i morgon. En kollega tyckte inte jag behövde dockan, men jag gillar idén med att bara sätta i en sladd i lap topen och så trycka på start istället för att krångla med femtioelva olika sladdar eller usb-mottagare som man alltid sätter åt fel håll först. :D

Fixat klart allt med en resa till Strömsholm i mars som research för min historiska roman . Den utspelar sig huvudsakligen där och kan ju vara bra att jag kanske inte har möblerat om varenda byggnad där i romanen :cool: Bokat boende på Thottska villan!
Passar bra att komma dit i år, 1924-25 gick min morfar den långa kursen på arméns rid- och körskola, så 100 år sen i år. :) Har lyckats få till ett besök på slottet också trots att det egentligen är stängt för visningar. Ska bli väldigt spännande och intressant både ur ett historiskt perspektiv och att min morfar är tätt knuten till allt som hade med hästar och ridning i det militära att göra! :love:

Blandade ihop en pajdeg efter jobbet åt sambon, sen möttes vi i dörren någon minut innan jag for iväg till träningen. Kom hem till tacopaj som sambon lagat :d
Nu är jag nedbäddad i sängen, vore skönt och somna snabbt :) I morgon blir det kontorsdag och förhoppningsvis lunch med en kollega :up:

Har möblerat om i vardagsrummet=bara flyttat soffan och soffbordet och dammsugit, men eftersom jag missat att sätta i dammsugarpåsen på rätt sätt senast jag bytte den så var det grus och päls över hela dammsugarens insida så den fick en rengöring och jag fick dammsuga mer än tänkt... Men nu har jag flyttat soffan och hundarna har den som hinder nu igen, bara ett hinder på vägen liksom. Inte lätt att möblera om med en nyfiken spion som skulle vara med PRECIS överallt, inte hjälpte han till att bära när jag bad honom.... Men nyfiken skulle han minsann vara!

Har kopplat in jobbdatorn också med dess docka, alla sladdar, tangentbord, pedal, mus och skärm. Var tvungen att testa och se om jag ens kunde komma in på jobbets nätverk, inget så enerverande som att ha allt klart och så fungerar det sista inte.... Men det fungerade! Bara att sätta mig och jobba i morgon. En kollega tyckte inte jag behövde dockan, men jag gillar idén med att bara sätta i en sladd i lap topen och så trycka på start istället för att krångla med femtioelva olika sladdar eller usb-mottagare som man alltid sätter åt fel håll först. :D
Så knasfian kan kravla sig över ryggstödet igen 😂
Du får filma när hon ska göra det

Ligger i soffan, trött efter dagen och med ont i knät. Men, jag är nöjd med dagen ändå. Nu är det bestämt att jag blir ställföreträdande chef, vilket för det mesta inte innebär någonting alls, men tex i sommar när chefen har semester så hoppar jag in i hennes ställe. Det känns jättebra.

Nu ska jag vila i soffan och titta lite på youtube. Sambon var snäll och tog ut hundarna på en längre kvällspromenad så att mitt knä får vila lite.

Varit i stallet ikväll och hundstackarna fick inte springa lösa någonting utan vi tog en lite längre kvällspromenad efteråt istället och de var pigga som 17, så mycket meddelanden att läsa, kissa och skita i att de nästan drog runt mig. Jag skulle haft en kälke! 😄 Illamåendet har tack och lov gått över och vi har alla lagt oss för natten. Kursen börjar en timme tidigare i morgon men då slutar vi även en timme tidigare på em. :up:

Så knasfian kan kravla sig över ryggstödet igen 😂
Du får filma när hon ska göra det
Inget kravel här, utan graciösa skutt numera :D Först den ena och sedan den andra efter, tävlandes med varandra om att vara först :D Häromdagen hittade jag spionen på kistan/soffbordet. Jag frågade vad han gjorde, då satte han sig ner och tittade på mig och jag frågade om han fick lov att vara där och då tittade han snett på mig och la sig ner på den med en uppnosig min. Han är rolig han :D

Ska försöka filma när de kommer farande :D

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 349
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 015
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 128
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 068
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka