Vad gör vi? Del CCIX

Hade precis lagt mig och var glad över en tidig kväll.. men såå kom jag på att jag glömde mata ormen och vill inte ha en illaluktande överraskning imorgon så det var bara att kliva upp, ge henne mat och sitta här i någon halvtimme och så för att se till hon fått ned den.

Spionen fick beröm i dag av en man med en malinios, om att han var otroligt vacker, så fint sagt! Gjorde mig glad då jag mer trodde han skulle skälla på mig då lilltösen har en tendens att skälla på andra hundar och hon antagligen har skällt även på hans, även om jag kan hantera det och vi arbetar på det och att varje person som innehar en hjärna kan se det, så betyder inte det att alla man möter har en sådan. Så jag blev positivt överraskad!

Men fy farao vad kallt det är! Fryser egentligen bara om fingrarna och det även om jag har vantar, i dag tjocka bomullsvantar. Men även när jag har skidhandskarna jag köpte så fryser jag. utan dem blir jag dock så kall att jag tappar känsle i fingrarna och det värker fruktansvärt mycket, värst i hela tummen. Jättemärkligt för så kallt är det ju inte. Jag bodde här i närheten 2014-2016 och då hade vi också kalla vintrar, och jag hade hund och inga vantar alls, behövdes inte. Nu fryser jag om händerna såväl inom-som utomhus på vintern Fötterna också för den delen, så ska ta på mig mina innetofflor som är totalt utslitna. Måste leta upp de andra jag har. Är det som jag börjar bli gammal?

Har ätit hemgjord pizza i dag, helt ok förutom texmexosten med jalapenosmaken.... Tur det bara blev 5 matlådor på den! ;)

Varit ute en kvällsrunda med pojkarna som fick en utskällning av en liten spets. De är vana att den skäller så de slänger en blick åt deras håll och fortsätter sedan med sitt. Efteråt åt vi semlor men katterna var inte intresserade av grädden. Nu har vi lagt oss för natten, larmet ställt på 06 så hinner jag rasta hundarna innan jag åker och lämnar in bilen för bromsbyte. :cautious:

Jag lyckades hitta laddaren till min uppladdningsbara klotrimmer! Det är naturligtvis en laddare som absolut inte laddar någonting annat och jag är mycket förvånad över att jag inte kastat bort den vid någon rensning - men nu är den i alla fall ipluggad och jag hoppas kunna börja trimma en av fabrikshönsens näbb imorgon om inte vädret är alltför eländigt. <3

Väntar på att tvättmaskinen ska bli klar och kan meddela att det där med tvättmaskinsminuter är ett fenomen även i Skottland... Men just ikväll mår jag så oerhört bra efter en fantastisk helg att det inte stör mig ett dugg. Eftersom jag inledde veckan med matförgiftning/magsjuka och mådde pyton söndag-onsdag kände jag mig rejält sliten när helgen stundade, och då var det alldeles underbart att åka ut på landet och checka in på ett otroligt Airbnb som påminde lite om ett mindre slott. Vi var sju tjejer från universitetstiden som åkte och större delen av helgen har gått ut på att ligga framför brasan, äta och dricka en massa gott och snacka strunt, uppblandat med lite brädspel samt promenader längs havet. Jag har verkligen kunnat vara 100% avslappnad och 100% mig själv hela helgen och känner att det här var den bästa återhämtningen jag kunde få :love:

Båda framskärmarnas insidor på Pv-n helt renskrapade ända ner till plåten och det lilla som fanns kvar av originallacken och ligger nu på tork efter grundningen med Isotrol klarlacken, imorgon får dom nästa lager av en annan rostskyddsfärg som funkar som mellanfärg och sen blir det återmontering av skärmarna och ett rejält varv underredsmassa. Av en händelse fick jag reda på vad förra ägaren gett för bilen, han förlorade 40,000:- på kalaset och hade bara ägt den över sommaren. Så går det när kunskap om "bilhandlarlagningar" saknas, jag var förresten den enda köparen, många hade varit och kollat men sagt tack men nejtack så därför blev den billig.:)

Uppe med barnet. Snart byte med sambon och tumhållning sker för att jag ska kunna få krypa ner i sängen ca en timme till sen. Marodören är som kardborre på mig och vill helst vara på mig hela tiden.

Jag förstår mig VERKLIGEN inte på den här förkylningen som har drabbat mig. Började känna mig smårisig förra helgen. Men inte sjuk direkt. Klarade mig hela veckan med bara lite mindre symtom, och var helt övertygad om att jag denna vecka skulle vara helt frisk. Döm om min förvåning när jag nu sitter med snorig, täppt näsa... :cautious: Långdraget förlopp, eller så har jag åkt på ytterligare en ny förkylning. Men det sistnämnda känns väl rätt långsökt.

Jag förstår mig VERKLIGEN inte på den här förkylningen som har drabbat mig. Började känna mig smårisig förra helgen. Men inte sjuk direkt. Klarade mig hela veckan med bara lite mindre symtom, och var helt övertygad om att jag denna vecka skulle vara helt frisk. Döm om min förvåning när jag nu sitter med snorig, täppt näsa... :cautious: Långdraget förlopp, eller så har jag åkt på ytterligare en ny förkylning. Men det sistnämnda känns väl rätt långsökt.
Du råkar inte ha det torrt inne då så det är det som spökar? För oss är det så varje år vid denna årstid pga braskaminen....Eldningen påverkar ju luften.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 351
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 017
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 129
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 069
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka