Vad gör vi? Del CCIV

Efter helgjobb tog jag ut en semesternatt och är på väg till hufvudstaden medelst tåg med mina flickor plus en extra tjej för en mysig dag.
Vi ska träffa en kär gammal vän till mig, i övrigt igenting planerat. Vi ska bara strosa runt, titta i butiker och äta gott.
Det ska bli så mysigt.

Sammanlagt ca 4 timmar, men nu är trådarna omdragna :up: ! Men nu oroar jag mig för att det är något konstigt med elaggregatet som jag upplever tickar väldigt svagt. Förhoppningsvis är det inget fel på det (behöver inte en utgift till just nu)... Ska snart åka in till byn och handla plus hämta ett par paket.
Vissa aggregat låter mera när belastningen är hög dvs. när gräs och växtlighet ligger och jordar. Jag "trådar" också idag men jag leker "kabeltattare" :p och installerar elen i elektronikavdelningen, bara det blir lite varmare ute blir det en tur till Biltema efter mer kabel, mer vägguttag och fler kulodosor samt lite kabelkanaler och en sväng förbi rörfirman för att se om mina t-stycken till värmen kommit. Jag tar nog återvinningen också så blir jag av med alla gipsrester efter bygget, det gäller att få mycket gjort när man ändå åker. :)

Vissa aggregat låter mera när belastningen är hög dvs. när gräs och växtlighet ligger och jordar. Jag "trådar" också idag men jag leker "kabeltattare" :p och installerar elen i elektronikavdelningen, bara det blir lite varmare ute blir det en tur till Biltema efter mer kabel, mer vägguttag och fler kulodosor samt lite kabelkanaler och en sväng förbi rörfirman för att se om mina t-stycken till värmen kommit. Jag tar nog återvinningen också så blir jag av med alla gipsrester efter bygget, det gäller att få mycket gjort när man ändå åker. :)
Så om jag förstår dig rätt så är kanske det svagare tickandet ett GOTT tecken då?

Idag ska doktorn ringa och berätta hur jag tolererade den höjda dosen. Men det vet jag ju redan = lika bra som den lägre. Inget svar på magnetröntgen ännu, det är mer intressant. Om det inte syns någon direkt skillnad kommer jag sannolikt få byta cyto redan nu istället för efter nästa kur.

Onkologen har inte heller fått svar på MR men har ringt radiologen och bett om förtur. Annars lät han lite förvånad då jag sade att jag inte hade mått så mycket sämre av den ökade dosen. Han skriver remiss till genetik-centrum och till gyn för diskussion om borttagning av äggstockar även om det är bäst att vänta till efter cyto, op och strålning.

Som alternativ till borttagande av brösten kan jag få årlig magnetröntgen. Det är tur att jag har ett par månader på mig att fundera.

Så om jag förstår dig rätt så är kanske det svagare tickandet ett GOTT tecken då?
Det kan det vara men det kan också vara ett dåligt tecken, sno runt en bit isolerad elkabel om tråden och testa hur lång gnista du får mot nåt föremål eller marken, hästar är känsliga, får och grisar däremot, då får man nästan koppla tråden direkt på högspänningslinan från kraftstationen.

Som silverpilen…
Jag blev så förvirrad och var tvungen att googla. Den enda silverpil jag kände till var Husqvarnas :D
Screenshot_20241029_101037_Chrome.webp

Nu är det dock en SHETTIS vi pratar om här - tror inte riktigt att de kan buntas ihop med alla andra hästar... :rofl:
Jag förstår. :cool::rofl: En bekant till mig som har en shettis och gård med mjölkproduktion gav upp när det gällde shettisen så han går som han vill på gården och när folk frågar säger dom "ja han är väl här nånstans tror jag", den har dom ingen koll på men han är aldrig långt borta och siestan tar han bland korna med nån av dom som huvudkudde. :laugh:

Jag förstår. :cool::rofl: En bekant till mig som har en shettis och gård med mjölkproduktion gav upp när det gällde shettisen så han går som han vill på gården och när folk frågar säger dom "ja han är väl här nånstans tror jag", den har dom ingen koll på men han är aldrig långt borta och siestan tar han bland korna med nån av dom som huvudkudde. :laugh:
Tyvärr funkar det inte riktigt så bra här. Haflingern hade blivit hysterisk!

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 673
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 979
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 964
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka