Vad gör vi? Del CCIV

En stockholmare som sprungit mot rött för sista gången. :angel:

IMG_0009.webp

Hjälpte inte att en annan stockholmare drog upp den på övergångsstället vid en refug. Den hade redan kilat vidare.

Helt chockad efter att äntligen, efter alla år av påpekanden om att det inte finns någon som helst anledning till att vi måste vara på plats under jul och nyår har nya chefen äntligen lyssnat och gett oss grönt ljus att stänga då :banana:
Jag kan åka till farfar och fira jul utan att behöva stressa därifrån på typ juldagen :)

Ja det är sjukt skumt. Trodde de mer eller mindre skrek efter jobb, men tydligen inte. Visst, det är ett ganska litet jobb. Men det är ju ändå ett jobb.

Här är det lögn att få tag på en snickare, en bekant i byn hade ett mindre jobb (dvs kanske någon timme max). Alla (och vi har rätt många byggfirmor i närområdet) kunde inte komma i närtid för de hade så fullt upp. Krisen verkar gälla de stora byggena och inte de mindre som främst jobbar åt privatpersoner.

Här är det lögn att få tag på en snickare, en bekant i byn hade ett mindre jobb (dvs kanske någon timme max). Alla (och vi har rätt många byggfirmor i närområdet) kunde inte komma i närtid för de hade så fullt upp. Krisen verkar gälla de stora byggena och inte de mindre som främst jobbar åt privatpersoner.
Du har ju en höjd ROT på 75’ att hinna dra i år så jag är inte förvånad.

Samma här, tycker jag. Det är rätt lång väntetid på att få något fixat.

Kan ju tycka att det är bättre att de säger nej på en gång, istället för att åka ut och förbereda för offert och sen aldrig skicka den..

Många hantverkare vill gärna sitta på en trygghetslista med jobb som de kan göra om saker och ting går sämre ett tag. Så det finns ett motstånd mot att släppa en kund också.
Men vi kommer ju inte anlita dem om de inte skickar offerten. Då letar vi efter någon annan. Och vi kommer dra oss för att kontakta dem igen för andra jobb. Så de förlorar en kund på att göra så.

Men vi kommer ju inte anlita dem om de inte skickar offerten. Då letar vi efter någon annan. Och vi kommer dra oss för att kontakta dem igen för andra jobb. Så de förlorar en kund på att göra så.
Om du tycker att du har väntat för länge, och om det är bråttom med jobbet, hade jag ringt några andra hantverkare. Om det inte finns någon väldigt bra anledning till att du vill anlita just de här?

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 673
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 979
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 964
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka