Vad gör vi? Del CCIV

Här är det lögn att få tag på en snickare, en bekant i byn hade ett mindre jobb (dvs kanske någon timme max). Alla (och vi har rätt många byggfirmor i närområdet) kunde inte komma i närtid för de hade så fullt upp. Krisen verkar gälla de stora byggena och inte de mindre som främst jobbar åt privatpersoner.
Det är min upplevelse också. De små firmorna i bygden har rätt fullt. Men de skulle förstås inte tacka nej till ett jobb. De säger ja tack och sen dyker de inte upp. Hantverkare is hantverkare.

Är lite trött på att sitta på jobbet nu, vill gå och handla och sen gå hem och tvätta så jag kan sätta mig ner och ta det lugnt med god macka! :arghh:

Lyssnade på en mycket intressant föreläsning om bedrägeribrott av Brottsofferjouren. Vet inte om den går att länka till, men väl värd att titta på. Man blir mörkrädd när man inser hur skickliga de jäkla bedragarna är. Och hur många bedrägeribrott som anmäls med mörkertalet antagligen större än vid annan brottslighet.

Jag har samma erfarenhet vad gäller snickare. De har fullt upp. Jag har en stolpe som delvis bär upp en del av taket som börjar bli dålig och behöver bytas ut. Borde kanske försökt ge mig på det själv men jag är lite feg så pratade med en snickare här i bygden i våras. Han skulle komma och fixa det men hade inte tid förens efter sommaren. Har han kommit än? Nix pix det har han inte. Pratade med han härom dagen och då hade han i alla fall beställt limträ och lovade komma snart. Jag undrar vad snart är men tror inte han vill stå i minusgrader eller snö så förhoppningsvis inom ett par veckor men vem vet :cautious:

Allt gipsspink levererat på återvinningen, eldelar som fattas inköpta och så en sväng till rörfirman efter delar som beställdes och skulle passa,,,,, gjorde dom INTE! :meh: Vi hjälptes åt att scanna nätets leverantörer och konstaterade att delen som är en t-koppling inte längre tillverkas av nån underlig anledning så det slutade med att jag botaniserade på lagret och fick ihop det som jag kan få att passa, det blir att löda egna t-kopplingar i samma stil som man gjorde förr.
När jag stod på lagret och letade kom "kunden från helvetet" in i butiken och skulle ha ett pris på en installation med en mobilbild som enda underlag, prutas skulle det redan göras samt tjat om rabatter naturligtvis och karln gav sig inte utan tjatade bara på. Tur inte jag jobbar i en kassa för då hade det blivit ett fast tag i kragen och byxarslet och sen hade han landat ute på parkeringen.:devil:

Här är det lögn att få tag på en snickare, en bekant i byn hade ett mindre jobb (dvs kanske någon timme max). Alla (och vi har rätt många byggfirmor i närområdet) kunde inte komma i närtid för de hade så fullt upp. Krisen verkar gälla de stora byggena och inte de mindre som främst jobbar åt privatpersoner.
Ser mindre snickerifirmor/egenföretagare annonsera efter jobb hela tiden i min landsände. Kanske är en mättad marknad här förvisso.

Jäklar i gatan, glömde ta ut mina revben från kylen och behöver bli rumstemperatur. De ska ju tillagas i ugnen i några timmar. Det blir sen middag :meh:

Jäklar i gatan, glömde ta ut mina revben från kylen och behöver bli rumstemperatur. De ska ju tillagas i ugnen i några timmar. Det blir sen middag :meh:

Det är vell bara att häva in dem i ugnen. De blir varma där. ;)
Jag hade lite samma tanke som @Krålus . Gör det verkligen något om revbenen inte är rumsvarma innan du sätter in dem?

Köttet blir ju stressat när man lägger in det kylskåpskallt. Men orkade inte vänta så hivade in dem nu. Låg temperatur, varmluftsugn.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 673
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 979
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 964
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka