Vad gör vi? Del CCIV

Kom hem nu från gymmet. Blir mest rehab men 20 minuter cykling iallafall. Vågade dock inte gå upp på något högre motstånd eller trycka på för mycket då jag rätt omgående fick ont. Så sänkte motståndet rejält tills smärtan avtog.

Jag har ägnat kvällen åt att vakta elden när orienteringen hade "nattorientering". Att vakta elden är ett viktigt arbete ja just ja jag passade skrivaren med.

Ätit middag. Det var första gången jag köpte de här sorten revben (färdigmarinerade) och de var lite väl kryddiga för min smak. Men gott var det :d

Hon är frisk (kollad av vet för några månader sedan). Hon föredrar alltså att sitta i lådan och kissa på lådkanten inte utanför. Dessutom med rumpan mot rummet - lådan står mot en vägg. Det kommer inget utanför men däremot får jag skrapa loss det från lådkanten.
Har en gammal katt som gör likande ibland, är precis på håret att det inte kommer utanför :nailbiting:

Inte gratis med lunginflammationen sambon drog på sig. Gratis från den som spred skiten till oss (förmodar jag hade det innan, hoppas jag så jag är klar). Men förutom 600 spänn i mollipect, två askar antibiotika- så kostar ju självklart akutenbesöket, de två vc-besöken och jourvårdsbesöket sina slantar. Menä tydligen nu även 200 spänn för att RINGA vc så det är ju ett antal hundra till. Ibland undrar jag vad skatten försvinner till i det här landet 😏 för det är ju inget kul att betala "massa" pga smitta andra sprider men utan skatt vill vi verkligen inte vara, vore garanterat bedrövligt så det får vi ändå vara tacksamma för!

Inte gratis med lunginflammationen sambon drog på sig. Gratis från den som spred skiten till oss (förmodar jag hade det innan, hoppas jag så jag är klar). Men förutom 600 spänn i mollipect, två askar antibiotika- så kostar ju självklart akutenbesöket, de två vc-besöken och jourvårdsbesöket sina slantar. Menä tydligen nu även 200 spänn för att RINGA vc så det är ju ett antal hundra till. Ibland undrar jag vad skatten försvinner till i det här landet 😏 för det är ju inget kul att betala "massa" pga smitta andra sprider men utan skatt vill vi verkligen inte vara, vore garanterat bedrövligt så det får vi ändå vara tacksamma för!
Inget arbetsgivaren ersätter?

Dock är ju det där en droppe i havet mot vad vården kostar "på riktigt"!

Njae det har jag nog svårt att tro. Mer än sjuklön då förstås. Är ju ganska ensamt arbete, smittan kan mycket möjligt komma från mig som jag hämtat inte omöjligt från stallet 😆
Vissa arbetsgivare ersätter för både besök och medicin. När jag var anställd som doktorand på KTH, betalade de allt inom högkostnadsskyddet. Min förra sambos jobb betalade mina sjukvårdskostnader upp till visst belopp om inte han behövt använda det själv. Så värt att kolla upp?

Har en gammal katt som gör likande ibland, är precis på håret att det inte kommer utanför :nailbiting:

Lådan har höga kanter så det kommer aldrig utanför utan hon bara envisas med att sitta med rumpan mot kanten så det blir klumpar som fastnar på kanten som jag måste hacka loss.

Edit: Peppar, peppar så går hon på allt. Kristaller, sand, pewee, toa-lätt.

Vissa arbetsgivare ersätter för både besök och medicin. När jag var anställd som doktorand på KTH, betalade de allt inom högkostnadsskyddet. Min förra sambos jobb betalade mina sjukvårdskostnader upp till visst belopp om inte han behövt använda det själv. Så värt att kolla upp?

Visste jag faktiskt inte! ☺️

• Gilla
Reactions: kma
. Menä tydligen nu även 200 spänn för att RINGA vc så det är ju ett antal hundra till.
200 spänn för att de skall göra en bokning eller vadå? Smart så om ssk säger ta en alvedon så kostar det 200 kr. När jag hade lunginflammation fick jag rådet att ta allergimedecin. Jag ångrar än idag att jag inte ringde chefen och gick den bakdörren vi hade via jobbet.

200 spänn för att de skall göra en bokning eller vadå? Smart så om ssk säger ta en alvedon så kostar det 200 kr. När jag hade lunginflammation fick jag rådet att ta allergimedecin. Jag ångrar än idag att jag inte ringde chefen och gick den bakdörren vi hade via jobbet.

Jisses vad dåligt "råd". Titta nu, den ena fick man ju ut en del av; recept och sjukintyg så det var ju bra. Det andra måste de skrivit fel om...Om de inte kommer en faktura på besöket utöver telefon som INTE gjordes den dagen 😅

Funderar på hur man kan göra för att be grannar vara lite tystare... Jag förstår att det kan vara bökigt med små barn ibland, men att de springer runt och skriker nästan varje natt när klockan närmar sig 23 och jag vill kunna sova känns sådär :/

Sådana här stunder saknar jag mitt gamla hem. Också lägenhet men man hörde aldrig ett pip från grannar.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 674
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 982
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 964
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka