Kom hem nu från gymmet. Blir mest rehab men 20 minuter cykling iallafall. Vågade dock inte gå upp på något högre motstånd eller trycka på för mycket då jag rätt omgående fick ont. Så sänkte motståndet rejält tills smärtan avtog.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säger samma. Jag har sälllan tinat kött som ska in i ugnen. Bara slängt in direkt.Det är vell bara att häva in dem i ugnen. De blir varma där.
Har en gammal katt som gör likande ibland, är precis på håret att det inte kommer utanförHon är frisk (kollad av vet för några månader sedan). Hon föredrar alltså att sitta i lådan och kissa på lådkanten inte utanför. Dessutom med rumpan mot rummet - lådan står mot en vägg. Det kommer inget utanför men däremot får jag skrapa loss det från lådkanten.
Till mig har optikern sagt (är väldigt närsynt här då större risk) att jag måste åka in akut vid minsta tecken på näthinneavlossning. Ska du verkligen vänta till imorgon?
Inget arbetsgivaren ersätter?Inte gratis med lunginflammationen sambon drog på sig. Gratis från den som spred skiten till oss (förmodar jag hade det innan, hoppas jag så jag är klar). Men förutom 600 spänn i mollipect, två askar antibiotika- så kostar ju självklart akutenbesöket, de två vc-besöken och jourvårdsbesöket sina slantar. Menä tydligen nu även 200 spänn för att RINGA vc så det är ju ett antal hundra till. Ibland undrar jag vad skatten försvinner till i det här landet för det är ju inget kul att betala "massa" pga smitta andra sprider men utan skatt vill vi verkligen inte vara, vore garanterat bedrövligt så det får vi ändå vara tacksamma för!
Dock är ju det där en droppe i havet mot vad vården kostar "på riktigt"!Inte gratis med lunginflammationen sambon drog på sig. Gratis från den som spred skiten till oss (förmodar jag hade det innan, hoppas jag så jag är klar). Men förutom 600 spänn i mollipect, två askar antibiotika- så kostar ju självklart akutenbesöket, de två vc-besöken och jourvårdsbesöket sina slantar. Menä tydligen nu även 200 spänn för att RINGA vc så det är ju ett antal hundra till. Ibland undrar jag vad skatten försvinner till i det här landet för det är ju inget kul att betala "massa" pga smitta andra sprider men utan skatt vill vi verkligen inte vara, vore garanterat bedrövligt så det får vi ändå vara tacksamma för!
Dock är ju det där en droppe i havet mot vad vården kostar "på riktigt"!
Inget arbetsgivaren ersätter?
Vissa arbetsgivare ersätter för både besök och medicin. När jag var anställd som doktorand på KTH, betalade de allt inom högkostnadsskyddet. Min förra sambos jobb betalade mina sjukvårdskostnader upp till visst belopp om inte han behövt använda det själv. Så värt att kolla upp?Njae det har jag nog svårt att tro. Mer än sjuklön då förstås. Är ju ganska ensamt arbete, smittan kan mycket möjligt komma från mig som jag hämtat inte omöjligt från stallet
Har en gammal katt som gör likande ibland, är precis på håret att det inte kommer utanför
Sambons fack ersätter halva tandläkaren doktorn och mediciner.Njae det har jag nog svårt att tro. Mer än sjuklön då förstås. Är ju ganska ensamt arbete, smittan kan mycket möjligt komma från mig som jag hämtat inte omöjligt från stallet
Vissa arbetsgivare ersätter för både besök och medicin. När jag var anställd som doktorand på KTH, betalade de allt inom högkostnadsskyddet. Min förra sambos jobb betalade mina sjukvårdskostnader upp till visst belopp om inte han behövt använda det själv. Så värt att kolla upp?
svårt hålla koll på allt man möjligen har rätt till eftersom det kan vara så olikaVisste jag faktiskt inte!
200 spänn för att de skall göra en bokning eller vadå? Smart så om ssk säger ta en alvedon så kostar det 200 kr. När jag hade lunginflammation fick jag rådet att ta allergimedecin. Jag ångrar än idag att jag inte ringde chefen och gick den bakdörren vi hade via jobbet.. Menä tydligen nu även 200 spänn för att RINGA vc så det är ju ett antal hundra till.
200 spänn för att de skall göra en bokning eller vadå? Smart så om ssk säger ta en alvedon så kostar det 200 kr. När jag hade lunginflammation fick jag rådet att ta allergimedecin. Jag ångrar än idag att jag inte ringde chefen och gick den bakdörren vi hade via jobbet.