Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad tufft med så lång väntetid. Och så pass sent också. Men förhoppningsvis får du bra hjälp! Hoppas det lättar!Det håller inte längre, sitter på akuten nu. Beräknad väntetid är tio timmar.. Men jag är trygg iaf.
Har ni nån Störningsjour att ringa?Funderar på hur man kan göra för att be grannar vara lite tystare... Jag förstår att det kan vara bökigt med små barn ibland, men att de springer runt och skriker nästan varje natt när klockan närmar sig 23 och jag vill kunna sova känns sådär :/
Sådana här stunder saknar jag mitt gamla hem. Också lägenhet men man hörde aldrig ett pip från grannar.
Usch, förstår att det är jobbigt-och svårt! Föräldrar har en förmåga att ta en sådan tillsägelse som föräldrakritik istället för som en önskan om att helt enkelt visa lite hänsyn kvällstid.Funderar på hur man kan göra för att be grannar vara lite tystare... Jag förstår att det kan vara bökigt med små barn ibland, men att de springer runt och skriker nästan varje natt när klockan närmar sig 23 och jag vill kunna sova känns sådär :/
Sådana här stunder saknar jag mitt gamla hem. Också lägenhet men man hörde aldrig ett pip från grannar.
Eller så börjar man prata med de som det gäller innan man ringer ut störningsjour? Samtal, typ. Det är lättare att göra sig förstådd och bli bra bemött då. Sedan finns förståss idioter som skiter i vilket och fortsätter störa ändå, men jag tycker nog att man börjar där. Ingen respons så går man vidare.Har ni nån Störningsjour att ringa?
Vet inte om det är ett enda företag som anlitas av olika fastighetsägare eller om det finns olika störningsjourer.
Det håller inte längre, sitter på akuten nu. Beräknad väntetid är tio timmar.. Men jag är trygg iaf.
Nej, jag tänker på min säkerhet i första hand. Jag vet inte vad grannen gör om den listar ut att jag sen ringer störningsjouren, så jag ringer störningsjouren först. Det är det de är till för.Eller så börjar man prata med de som det gäller innan man ringer ut störningsjour? Samtal, typ. Det är lättare att göra sig förstådd och bli bra bemött då. Sedan finns förståss idioter som skiter i vilket och fortsätter störa ändå, men jag tycker nog att man börjar där. Ingen respons så går man vidare.
Som sagt, det är omdebatterat. Och jag tar inte direkt ut köttet dagen innan utan någon timme.
Sambons fack ersätter halva tandläkaren doktorn och mediciner.
Har ni nån Störningsjour att ringa?
Vet inte om det är ett enda företag som anlitas av olika fastighetsägare eller om det finns olika störningsjourer.
Precis som Enya är inne på så kommer jag inte kontakta störningsjour, framförallt inte utan att ha försökt själv först. De är trevliga när man möter dem ute men de är nyinflyttade och jag tvivlar på att de förstår hur lyhört det här dumma huset är. Ska försöka prata med dem nästa gång jag möter dem ute, borde ske någon gång iaf. Känns mindre dramatiskt än att gå upp och knacka på.Eller så börjar man prata med de som det gäller innan man ringer ut störningsjour? Samtal, typ. Det är lättare att göra sig förstådd och bli bra bemött då. Sedan finns förståss idioter som skiter i vilket och fortsätter störa ändå, men jag tycker nog att man börjar där. Ingen respons så går man vidare.