Vad gör vi? Del CCIV

Helt normalt att se på tv så här tycker min hund som verkar tro hon är genomskinlig.. 😅
IMG_1349.webp

Hann ut före mörkret på en ridtur i skogen; har ju inte just ridit ut på ett par veckor så det var hur härligt som helst 😍. Lite spooky pålla som blåste näsborrarna lite överallt och jag fick skänkla på extra där hon tvekade lite; det hela började bakom stallet för pelletsspånspillet på backen haha 😅. Mot slutet, precis före vi drog en galopp I backen hoppa vi till lite lätt för en hjort med rejäla horn; de är ju så vackra och både vi och hjorten tittade på varandra en kort stund 😍.
Har även nattat hästarna ihop med sambon på vägen hem från lite handling till helgen men nu är det hög tid att sova; lite kul ny väckarklocka med projektor så tiden syns i taket 😄.

Funderar på hur man kan göra för att be grannar vara lite tystare... Jag förstår att det kan vara bökigt med små barn ibland, men att de springer runt och skriker nästan varje natt när klockan närmar sig 23 och jag vill kunna sova känns sådär :/

Sådana här stunder saknar jag mitt gamla hem. Också lägenhet men man hörde aldrig ett pip från grannar.
Har ni nån Störningsjour att ringa?
Vet inte om det är ett enda företag som anlitas av olika fastighetsägare eller om det finns olika störningsjourer.

Funderar på hur man kan göra för att be grannar vara lite tystare... Jag förstår att det kan vara bökigt med små barn ibland, men att de springer runt och skriker nästan varje natt när klockan närmar sig 23 och jag vill kunna sova känns sådär :/

Sådana här stunder saknar jag mitt gamla hem. Också lägenhet men man hörde aldrig ett pip från grannar.
Usch, förstår att det är jobbigt-och svårt! Föräldrar har en förmåga att ta en sådan tillsägelse som föräldrakritik istället för som en önskan om att helt enkelt visa lite hänsyn kvällstid.

Vet inte om det är ett enda företag som anlitas av olika fastighetsägare eller om det finns olika störningsjourer.
Eller så börjar man prata med de som det gäller innan man ringer ut störningsjour? Samtal, typ. Det är lättare att göra sig förstådd och bli bra bemött då. Sedan finns förståss idioter som skiter i vilket och fortsätter störa ändå, men jag tycker nog att man börjar där. Ingen respons så går man vidare.

Eller så börjar man prata med de som det gäller innan man ringer ut störningsjour? Samtal, typ. Det är lättare att göra sig förstådd och bli bra bemött då. Sedan finns förståss idioter som skiter i vilket och fortsätter störa ändå, men jag tycker nog att man börjar där. Ingen respons så går man vidare.
Nej, jag tänker på min säkerhet i första hand. Jag vet inte vad grannen gör om den listar ut att jag sen ringer störningsjouren, så jag ringer störningsjouren först. Det är det de är till för.

Ligger sömnlös med en hjärna som vägrar bli tyst och lugn. Det har varit alldeles för mycket på alla fronter de senaste två veckorna och jag känner att kroppen börjar protestera. Gick igenom allt jag gjort idag, både på jobbet och utanför, och konstaterade att det är ungefär lika mycket som jag vanligtvis gör på tre dagar. Hittills har det funkat okej och jag har väl gått på någon slags adrenalinstinna ångor, men när sömnen börjar krångla blir allt betydligt svårare. Jag behöver bara hålla ut till på torsdag nästa vecka, men det är väldigt många viktiga saker som ska ske innan dess - framförallt på jobbet, men även privat. Men men, det får gå. En dag i taget!

Så, nu när jag har skrivit av mig lite ska jag gå ut och ta en skiva kanelknäcke och lite mjölk och sedan kan jag förhoppningsvis få lite sömn innan klockan ringer tidigt för hinna rivstarta jobbet innan div. förfrågningar trillar in.

Sambons fack ersätter halva tandläkaren doktorn och mediciner.

När jag var på SSAB hade facket en försäkring som täckte alla (vikarier och de som inte var med i facket) som tog alla kvitton för sjuk- och tandvård... Jag var imponerad. Enda skillnaden var att var en inte med i facket togs det ut en administrationsavgift varje gång en lämnade in kvitton men det gick att lämna flera kvitton åt gången.

Precis som Enya är inne på så kommer jag inte kontakta störningsjour, framförallt inte utan att ha försökt själv först. De är trevliga när man möter dem ute men de är nyinflyttade och jag tvivlar på att de förstår hur lyhört det här dumma huset är. Ska försöka prata med dem nästa gång jag möter dem ute, borde ske någon gång iaf. Känns mindre dramatiskt än att gå upp och knacka på.

Och nu snarkar sambon så att jag inte kan sova :( Jag är så jäkla trött.

Fortfarande vrålont i ryggen. Fattar inte vad jag lyckades göra! Men det är bara musklerna, så det ska väl gå att mjuka upp hoppas jag.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 674
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 984
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 964
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka