Snart halvvägs till helg!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har inte sovit alls i natt, inte en blund, så min kropp verkar också tycka att sömn är överskattat.... jag själv tycker att det nog hade varit lite trevligt med liiite sömn, men icke.Vissa dagar startar jobbet tidigare än andra. Nåja. Sova är ändå lite överskattat.
Och jag slutar en timme tidigare i dag och är ledig torsdag och fredagSnart halvvägs till helg!
Jag förstår ditt dilemma. Jag har flyttat in i ett nybyggt 2-våningshus där man inte hör grannarna alls förutom när de går på våningen över. De är hälgångare från helvetet. Går jag och lägger mig vid 11 börjar de ofelbart stampa runt där uppe. Porslinet i köksskåpen skallrar bokstavligen.Precis som Enya är inne på så kommer jag inte kontakta störningsjour, framförallt inte utan att ha försökt själv först. De är trevliga när man möter dem ute men de är nyinflyttade och jag tvivlar på att de förstår hur lyhört det här dumma huset är. Ska försöka prata med dem nästa gång jag möter dem ute, borde ske någon gång iaf. Känns mindre dramatiskt än att gå upp och knacka på.
Och nu snarkar sambon så att jag inte kan sova Jag är så jäkla trött.
Jag har förmodligen fått näthinneavlossning, men håller tummarna för att det ”bara” är glaskroppen. Ska in till ögonkliniken imorgon bitti. Väldigt opassande tidpunkt för detta!
Min glaskropp "stack" för över ett år sen och nu har jag inga småblixtar kvar sen länge i kanten så den släppte utan att ta med sig näthinnan tack och lov.Jag har förmodligen fått näthinneavlossning, men håller tummarna för att det ”bara” är glaskroppen. Ska in till ögonkliniken imorgon bitti. Väldigt opassande tidpunkt för detta!
Det är det som gäller, är det näthinnan är det på väg att bli "slut-tittat".Till mig har optikern sagt (är väldigt närsynt här då större risk) att jag måste åka in akut vid minsta tecken på näthinneavlossning. Ska du verkligen vänta till imorgon?
Idag lyckades jag med bravuren att få ihop cream cheese frosting men idag misslyckas tydligen mina chokladmuffins på det mest märkliga vis. Hur kan man ens misslyckas med det ??
Kanske ska tillägga att det är ett recept som jag inte brukar använda, men man tänker att man kan lita på arla...?
Har en ny laddning inne i ugnen nu. Ett annat recept. Håller tummarna för att det ska lyckas. Problemet med förra var att de inte "reste sig" utan blev små kompakta märkliga saker. Jag dubbelkollade flera gånger att jag verkligen hade gjort rätt, och det hade jag. Men smeten kändes FEL.Jag kan misslyckas med ALLA recept om det är till någon tröst Speciellt bakning
Var glad att det inte är en Berner Sennen, en kompis hade en sån och han skulle sitta i mitt knä och kramas och pussas, och så påstår vissa att dom inte är några krambjörnar. Jag behövde iallafall inte tvätta mig mer den veckan.Helt normalt att se på tv så här tycker min hund som verkar tro hon är genomskinlig..
Visa bifogad fil 155880
Alla recept är fullt möjliga att misslyckas med oavsett om det är från nån veckotidning eller nån hipp bagare som skrivit det så jag kör på känsla, jag bakar på fullkornsmjöl då jag har ett stort lager vete (c:a 1000 kg) att ta av och egen kvarn, jag har slutat sikta mjölet och istället satsat på att omarbeta recepten, man ser på degen när den fått lagom mycket mjöl för fullkornsmjöl suger inte lika mycket vätska så då får man ha i mer mjöl tills det ser bra ut. Som alltid är det erfarenhet som gäller.Jag kan misslyckas med ALLA recept om det är till någon tröst Speciellt bakning