Vad gör vi? Del CCIV

Precis som Enya är inne på så kommer jag inte kontakta störningsjour, framförallt inte utan att ha försökt själv först. De är trevliga när man möter dem ute men de är nyinflyttade och jag tvivlar på att de förstår hur lyhört det här dumma huset är. Ska försöka prata med dem nästa gång jag möter dem ute, borde ske någon gång iaf. Känns mindre dramatiskt än att gå upp och knacka på.

Och nu snarkar sambon så att jag inte kan sova :( Jag är så jäkla trött.
Jag förstår ditt dilemma. Jag har flyttat in i ett nybyggt 2-våningshus där man inte hör grannarna alls förutom när de går på våningen över. De är hälgångare från helvetet. Går jag och lägger mig vid 11 börjar de ofelbart stampa runt där uppe. Porslinet i köksskåpen skallrar bokstavligen.
Det är ett ungt par, förmodligen i sin första lägenhet. De har förmodligen ingen aning om att de stör eftersom man inte hör några andra ljud.
Jag har inte listat ut hur man kan be dom att gå lite försiktigare. I alla fall sena kvällar och nätter.

Idag lyckades jag med bravuren att få ihop cream cheese frosting men idag misslyckas tydligen mina chokladmuffins på det mest märkliga vis. Hur kan man ens misslyckas med det :confused:??

Kanske ska tillägga att det är ett recept som jag inte brukar använda, men man tänker att man kan lita på arla...?

Jag har förmodligen fått näthinneavlossning, men håller tummarna för att det ”bara” är glaskroppen. Ska in till ögonkliniken imorgon bitti. Väldigt opassande tidpunkt för detta!
Min glaskropp "stack" för över ett år sen och nu har jag inga småblixtar kvar sen länge i kanten så den släppte utan att ta med sig näthinnan tack och lov.
Till mig har optikern sagt (är väldigt närsynt här då större risk) att jag måste åka in akut vid minsta tecken på näthinneavlossning. Ska du verkligen vänta till imorgon?
Det är det som gäller, är det näthinnan är det på väg att bli "slut-tittat".

Idag lyckades jag med bravuren att få ihop cream cheese frosting men idag misslyckas tydligen mina chokladmuffins på det mest märkliga vis. Hur kan man ens misslyckas med det :confused:??

Kanske ska tillägga att det är ett recept som jag inte brukar använda, men man tänker att man kan lita på arla...?

Jag kan misslyckas med ALLA recept om det är till någon tröst :D Speciellt bakning

På jobb och är på riktigt gott humör. Vete tusan varför.

Seg som vanligt men lyckats sova rätt ok i 2 dagar nu så kan vara en bidragamde faktor :D "bara" uppe 2-3ggr per natt och det gör en jäkla skillnad.

Ska fixa en pannlampa till min mamma så vi kan fortsätta rida ordentlugt. Köpte en förra året och den kan man till och med galoppera lite ute så tänk om vi har varsin. Då jäklar :D

Hästarna verkar tycka det är askul i mörkret. Båda beter sig som ystra 3-åringar speciellt gammeltanten på sina 23 år :rofl:

Idag blir det dock lugn skrittur med ponnyn på släp

Jag kan misslyckas med ALLA recept om det är till någon tröst :D Speciellt bakning
Har en ny laddning inne i ugnen nu. Ett annat recept. Håller tummarna för att det ska lyckas. Problemet med förra var att de inte "reste sig" utan blev små kompakta märkliga saker. Jag dubbelkollade flera gånger att jag verkligen hade gjort rätt, och det hade jag. Men smeten kändes FEL.

Dock tyckte maken att de var goda, så jag har slängt ner alla i en påse och i frysen. Han får äta upp dem efter hand :) !

Alla recept är fullt möjliga att misslyckas med oavsett om det är från nån veckotidning eller nån hipp bagare som skrivit det så jag kör på känsla, jag bakar på fullkornsmjöl då jag har ett stort lager vete (c:a 1000 kg) att ta av och egen kvarn, jag har slutat sikta mjölet och istället satsat på att omarbeta recepten, man ser på degen när den fått lagom mycket mjöl för fullkornsmjöl suger inte lika mycket vätska så då får man ha i mer mjöl tills det ser bra ut. Som alltid är det erfarenhet som gäller. :)

Jag fick en säck rågvete, det är MYCKET speciellt att baka på och smakar lite råg på ett bra sätt men innehåller minimalt med gluten, till pannkakor och sockerkaka funkar det kanonbra, limpor kan bli smuliga så där är det bäst att göra portionsbröd. Det är ju egentligen djurfoder så det passar ju en sån tjur-skalle som mig. BRÖÖÖÖL!!!!! :D

Började dagen idag med gym, sen fodra och sätta mig och jobba. Ska ta en sen lunchrast snart och ta en promenad med hundarna medan yngsta dottern rider. Ikväll blir det lugnt, känner att jag behöver det. Ska ge lite kärlek till min spända nacke, ta en varm dusch och sen sätta mig i vårt nya mysrum med en filt över mig och läsa ända tills familjen kommer hem från ridskolan (makens tur att åka dit idag).

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 674
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 984
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 964
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka