Vad gör vi? Del CCIV

Baltisk "kvalitetsstandard", hanteras lämpligast med gummihandskar.:D
20241030_160027.webp

Äntligen!! Min medicin har kommit fram och jag kan hämta ut den på apoteket, verkligen inte en dag för sent! Nu kanske jag faktiskt kan få sova lite också, efter över två veckor utan medicinen :sleep: :sleep:

Det är ett licensläkemedel, så det beställs in specifikt för mig. Apoteket sa att det var leverantören som var försenad, så det skulle inte hjälpa att gå till ett annat apotek. Men efter ett riktigt kasst bemötande i torsdags där apotekaren bland annat anklagade mig för att jag nu står utan medicin (hen tyckte att jag var för sent ute, jag var där första gången när jag hade drygt tre veckor kvar och de själva hade sagt att två veckor absolut skulle räcka) surnade jag till och gjorde som man egentligen inte "får" göra. Gick till ett nytt apotek och bad dem beställa in min medicin, så nu har jag beställt samma medicin på två olika apotek :angel:

Fick iaf mycket bättre bemötande på andra apoteket och de fattade inte alls vad första apoteket sysslade med. Men mest troligt har de aldrig ens lagt någon beställning - trots att jag varit där minst 6 gånger och frågat/påmint under de fyra veckorna som hade gått. Kvinnan på andra apoteket sa att det kunde ta ett tag eftersom de inte "äger" licensen, men det var ju inte direkt som att jag hade något att förlora. Utan medicin var jag redan oavsett 🤷🏻‍♀️

Så hon skulle försöka begära förtur, vet inte hur det gick med det. Men det gick i alla fall snabbare för det andra apoteket att ansöka om licens, få licensen godkänd hos läkemedelsverket, beställa medicinen och få den levererad… än vad det tagit för första apoteket att bara beställa och få hem medicinen.

Och bara för det får jag säkert sms från första apoteket imorgon om att jag kan hämta min medicin där också 😅

Har en skvätt torrfoer i en skål så hunden kan ta om han vill och tycker det gått för långt sedan utfodring.

Ett par mornar har skålen varit helt tom och jag har förstrött tänkt att det är väl bra att han äter (periodisk matvägrare)

Insåg idag att det nog inte är hunden som tömmer skålen! Jag har högst troligt möss eller råttor här :rage:

Ställer fällor vid skålen inatt

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 674
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 984
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 964
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider