Vad gör vi? Del CCIV

Jag vet, jag har själv en problemkropp så lagom mycket rörelse i lagom takt är det som gäller annars packar den snart ihop. Jag har en bekant som mer eller mindre slutat röra sig, går sällan ut längre fast han bor i villa för det är sååå jobbigt och han har sååå ont, ja tacka f*n för det när han sitter och ligger, ligger och sitter och så sitter lite till. Han har tom. slutat åka och handla utan beställer hemkörning så där är spiralen på nedåtgående och nu verkar det gå snabbt utför när han inte ens åker och handlar längre.

Kroppen är gjord för att användas annars är det snart färdigt och en liten promenad har ingen hittills dött av så du gör helt rätt.:up:

Ja mitt stillasittande jobb är ingen fördel för min kropp men tack vare att jag är väldigt aktiv på fritiden så funkar det ändå bra. Men vissa dagar blir såhär men rörelse gör mycket för att häva det :)

Ja mitt stillasittande jobb är ingen fördel för min kropp men tack vare att jag är väldigt aktiv på fritiden så funkar det ändå bra. Men vissa dagar blir såhär men rörelse gör mycket för att häva det :)
Jag har ju skogen in på knutarna och jättefina stigar för både hästar och människor men tyvärr har kroppen satt stopp för jogging så nu blir det bara promenader. Jag saknar nån att promenera med bara, tidigare slöt en älg upp som löpkompis nästan jämt men han är borta sen många år tyvärr, jag saknar nån att dela ett par äpplen med vid vändplatsen uppe i skogen där jag brukar sätta mig och vila.

Jag har ju skogen in på knutarna och jättefina stigar för både hästar och människor men tyvärr har kroppen satt stopp för jogging så nu blir det bara promenader. Jag saknar nån att promenera med bara, tidigare slöt en älg upp som löpkompis nästan jämt men han är borta sen många år tyvärr, jag saknar nån att dela ett par äpplen med vid vändplatsen uppe i skogen där jag brukar sätta mig och vila.
Det börjar kännas i kroppen nu när jag börjar bli "äldre", känner mig mer stel av stillasittande än tidigare och ryggen har börjat värka igen. Då är det riktigt skönt att komma ut med hunden och röra på sig, hela kroppen blir liksom "genomrörd" av promenader känns det som. Motion i övrigt har aldrig givit mig något men just promenader med hunden, eller i övrigt, har alltid varit positivt för kroppen och skallen. Det är därför det är lite lätt för mig att gå vilse ibland, för jag tänker att jag kan utöka promenaden genom att gå här och gå där och gå ytterligare en väg osv, på upptäcktsfärd.... :angel1:

Brakar med min hyresmarklare. Bostadsmarknaden har ar helt vardelos, fullt med cowboys - det ar nastan sa att man funderar pa om det ar vart att bo har..
De menar att jag inte har ratt att saga upp mitt hyreskontrakt, sa jag har gjort massa research och nu skickat dem ett trevligt email dar jag fint utmalar hur de har fel

Varfor ska folk braka sa dumt?

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 674
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 984
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 964
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka