Vad gör vi? Del CCIV

Tycker att det är ett rätt mysigt program, men jag hoppas att han kommer till folk där det blir lite mer utmaning att laga en 3-rätters från kylskåpsinnehållet! Irving hade ju en kyl med den mest fantastiska saker. Han hade fått det kämpigt hos mig vissa dagar... :D

Tony Irving verkade iofs ha städdille de luxe :rofl:
Sen är det ju det här med att det ständigt är kändisar i TV. Jag saknar intressanta vanlisar!

Tony Irving verkade iofs ha städdille de luxe :rofl:
Sen är det ju det här med att det ständigt är kändisar i TV. Jag saknar intressanta vanlisar!

Är inte det en paradox? Blir man inte kändis av att vara med i TV? Jag tänker att det aldrig någonsin kommer bli vanlis-representation, för det är bara en viss typ av personer som släpper in TV-kameror i hemmet eller vill stå framför kameran och bli filmad.

(Lösningen är självklart att lagstifta om kameraövervakning i alla hushåll och sedan sända dagens bästa feed - kan säkert sorteras ut av AI, extra spännande att följa ju - plötsligt kanske man ser sig själv och får hjärtat i halsgropen) ;)

Är inte det en paradox? Blir man inte kändis av att vara med i TV? Jag tänker att det aldrig någonsin kommer bli vanlis-representation, för det är bara en viss typ av personer som släpper in TV-kameror i hemmet eller vill stå framför kameran och bli filmad.

(Lösningen är självklart att lagstifta om kameraövervakning i alla hushåll och sedan sända dagens bästa feed - kan säkert sorteras ut av AI, extra spännande att följa ju - plötsligt kanske man ser sig själv och får hjärtat i halsgropen) ;)

Det är väl ingen Halv åtta hos mig-deltagare som blivit kändis? :)
Det gäller inte bara detta program utan t.ex. Jeopardy (som förr var med vanlisar), Smartare än en femteklassare (samma där), Över Atlanten, Race across the world, Jorden runt på 80 dagar osv.

Så skönt med sovmorgon (inte behöva kasta sig iväg) duschat på morgonen vilket jag aldrig gör (bara på kvällar pga av att det tar sån tid med omläggning)

Nu sitter jag här i soffan med dogsen, tänt i brasan och fått massor gjort i arbetsväg.

Vädret är allt annat än roligt så extra skönt att sitta inne
hemma.webp

Sista delarna av eldragningen på G i elektronikavdelningen, alla vägguttagen i löd och reparationshörnan fick en huvudströmbrytare så datorer, skrivare, lödstationer, felsökningsinstrument mm. blir strömlösa när jag lämnar rummet och är klar. El ska man vara försiktig med och en glömd lödstation kan lätt skapa en brand om man har otur. Pysslar man med elektronik finns det mycket som kan starta en brand, speciellt gammal elektronik som är under felsökning och glöms inkopplad.

Har hunnit med tre tvättar, spelat lite och städat.
Nu äter jag tonfiskwraps och snart ska jag fortsätta städandet och tvättandet. Inte världens roligaste semester men men... jag kanske kan bli klar innan helgen är slut? Hoppas!

Måste köpa fler sopsäckar osv... får bli om en stund när tonfiskwrapen gått ner lite (och jag har hunnit sätta på en till tvätt)

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 674
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 982
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 964
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka