Vad gör vi? Del CCIV

Helt normalt att se på tv så här tycker min hund som verkar tro hon är genomskinlig.. 😅
Visa bifogad fil 155880

Oskar sätter sig i mitt knä och tassar mig i ansiktet när jag streamar på datorn. Ignorerar jag låtsasbiter han mig i näsan.
Lätt störande.

Megara placerar sin rumpa mellan mig och tangentbordet och försöker jag skriva runt den så biter hon.

Visa bifogad fil 155910
Kloka djur som vet att det är bra att begränsa skärmtiden. :p

Ut i höstrusket och ner till sörping på fm för att besikta älsklingens gamla pärla 😊. Dyrare alternativ men trevligt med en liten station istället för att åka in till stan ☺️. Besiktaren tyckte att det är roligt att se denna BMW-modell då de ju inte är så vanliga längre, jodå det sa du förra året med påminde jag haha "jag gjorde det va?!?" 😄. Men endast ett par mindre fel att fixa på den gamla som blir veteran nästa år, verkar ju som att ju nyare bil man skaffar sig desto lättare rostar den upp- ser ju skillnaden mellan denna och min tyvärr som börjat skena 9 år nyare men förvisso gammal 👎.
#nyttärintealltidbäst

Jag ar vaken och har klatt pa mig haxutstyrseln. I dag ar det Halloween och alla barn kommer att vara utkladda, aven de allra flesta vuxna pa skolan ar utkladda sa i dag kor jag skolbussen som haxa. Gron i ansiktet och peruk med langt svart/lila har och de sma kan tankas bli radda sa jag far borja prata direkt.:D

Jag ar vaken och har klatt pa mig haxutstyrseln. I dag ar det Halloween och alla barn kommer att vara utkladda, aven de allra flesta vuxna pa skolan ar utkladda sa i dag kor jag skolbussen som haxa. Gron i ansiktet och peruk med langt svart/lila har och de sma kan tankas bli radda sa jag far borja prata direkt.:D
Jag fick lova att hålla mig borta från Halloween, här behövs inte mera traumatiserade barn (och vuxna) :angel: utan mindre istället. :cool:

Varit och handlat. Helgdag här imorgon så butiken var full med folk. Folk handlar som om kriget kommer trots att det bara är en dag.

Som vanligt ville jag ha gyozas och kycklingspett, samt sushi. Det är bara en butik som har det så jag åker dit när jag är sugen på japanskt (typ alltid sugen).

Mår lite illa och har tagit värktabletter för huvudet också. Satt igång en maskin tvätt dagen till ära. Är trött, blev lite orolig sömn, en hund i sängen och den andra i resten av lägenheten sådär lite tjurig över att behöva dela matte och sitt sovrum! :D Har inte haft hund i sängen på typ 6 år eller vad det nu är så är lite ovan, vilket hon också är, så är stel och ledbruten i dag, ville inte väcka den björn som sover när hon väl kom till ro! :rofl:

Funderar på att traska till skogen en sväng strax, har slängt i en maskin tvätt och funderar på middag. Har pizzadeg i kylen, så kanske det! Vet bara inte vad jag ska ha på, mozarella, svamp, sparris, paprika, men mer då?

Har ett helt enormt knippe persilja jag köpte, trodde det var ett sådant litet (handlar online en gång i månaden) men detta var i modell STOOOOR. Visst kan man frysa in persilja?

Hon har hittat leksakerna......................

464801784_10160845758313877_3694357092721855888_n.webp

Varför är dom flesta ungdomar och även många vuxna som håller på med nåt mekaniskt så förbaskat slöa att lära sig helt basala saker och ska ha en quick-fix nån annan ska servera? Idag var frågan "vilken bult ska det vara till ett stötfångarfäste på en Volvo Duett" och jag svarade bara "tumgänga och lagom lång". Varför i himmelens namn ska jag servera lösningen när det finns gängtabeller på nätet? Jag höll på att svara "ta skjutmåttet och mät din slöhög" för det var så jag fick börja en gång i tiden.

Det är inte förbjudet att lära sig saker man har nytta av hela livet och hela internet är fullt av information, det är bara att googla.

Varit och handlat. Grått och duggigt. Hamnade på en buss med en massa småbarn. Måste återigen uttrycka min otroliga beundran för de vuxna som håller reda på alla, särskilt på en buss eller tunnelbana. Jag får panik vid bara tanken att räkna barn, hålla ordning på dem och se till att ingen lämnas kvar på bussen eller tunnelbanan. Jag antar att förskolan inte har höstlov?

Kom hem till en mycket gosnödig katt som spinner och stryker sig och inte tycker att jag ska göra något annat än gosa. Så kör lite multitasking, skriva och klappa.

Jobba en timme till sen ska jag ta tag i diskberget i köket och starta upp en kycklingsgryta. Medan den puttrar ska jag bleka två skallar. Efter middan blir det nog lugnt bara. Antingen läsa eller kolla på en dokumentär jag hittat :) Och stretch/rörlighet för den gamla kroppen såklart.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 673
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 979
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 964
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka