Vad gör vi? Del CCIV

Just nu försöker jag få sambon att inte äta upp godiset jag köpt till monsterbarn.
"Nu kommer det nog inte fler. Då får jag äta upp resten!"
Bara för att det var 5 min sedan förra besöket. Kvällen är inte slut än och jag har inget back-up-godis för sötsugna 37-åriga män. 😅

Vinden börjar ta i rätt ordentligt här, och det knakar lite varstans i huset. Funderar på om jag ska behålla en efterlängtad massagetid imorgon vid lunchtid, eller om jag bör avboka :confused:? Måste nämligen köra delvis grusvägar dit, och risk finns att fastna vid nedtrillade träd! Tack och lov kan jag avboka en timme innan, så jag kan vänta till imorgon förmiddag och se hur vädret är....

Känner mig otroligt ledsen över människors beteende. En fin dag förvandlades nu till ångest med en panikångestattack som ligger under ytan.. Skakar och mår så sjukt illa.

Det gjorde ett beslut lättare att fatta i allafall, alltid nåt..
Jag har aldrig haft dom problemen utan konstaterat att det är inte jag som äger problemet utan dom och gått vidare i livet. Livet är för kort för att bry sig om idioter, och vad dom tycker och tänker.

Vi hade två stycken som inte var utklädda. Skall man tigga kan man iaf jobba lite.
Mäh, vilka latmaskar!
Såna hade vi iofs när jag var yngre och fortfarande bodde hos mor och far. Kom outklädda vid helt fel tid på året och sa bus eller godis!
Mamma sa åt dem att gå hem. Sen kom de tillbaka och sa "men glad påsk då?". Det var inte påsk heller och de fick gå tomhänta därifrån. 🤪

Hästen hade:
”Morot! Vad roligt! Jag ska trycka in alla i munnen så jag tappar ut allt!”🥳
Sambo: ”Men lugn vi lägger dem i krubban!”
Häst: ”Var fasen är morötterna?!”
Sambo: ”I krubban, kolla där!”
Häst:”Hallå! Var är morötterna gubbskrälle?!”
Sambo: ”Här i krubban!” *bank, bank*
Häst: ”Jaha, vad trevligt! Säg det då liksom..🙄

Efter han mockat:
”Nu har du ju fått mat och jag mockat. Ska vi gosa lite? Klia här?”
Häst: ”Hörrudu sluta tafsa! Jag ska äta klart nu. Du har gjort vad du ska. Hejdå!!”

Sambo tyckte att ”det är rätt skönt att umgås med en annan sån surgubbe”. 😂

Släpat iväg grejer till återvinningen, inklusive massa cat5 kablar som Megara tuggat på och där flärpen på kontakten gått av. Hade lagt dem i en svart sopsäck för förvaring. Sedan insåg jag att jag aldrig kommer använda dem mer och slängde dem. Vilket naturligtvis innebär att jag inom ett par månader kommer att behöva dem. Det slår aldrig fel.

@tuaphua jag åkte ner till affären i byn för att köpa mer godis och gammelgubben satt i kassan. Han tyckte jag var snygg. :cool::rofl:
Jag åkte såhär:
1000014272.webp

Släpat iväg grejer till återvinningen, inklusive massa cat5 kablar som Megara tuggat på och där flärpen på kontakten gått av. Hade lagt dem i en svart sopsäck för förvaring. Sedan insåg jag att jag aldrig kommer använda dem mer och slängde dem. Vilket naturligtvis innebär att jag inom ett par månader kommer att behöva dem. Det slår aldrig fel.
Jo men de var ju trasiga?

Halloween är här! :D
Jag vill inte att barnen knackar ideligen och stör djuren men eftersom trädgården är pyntad kommer de förstås, så jag har en hink ute och en skylt som säger "Please don't knock, my familiar is sleeping.".
Det är lite synd för jag får ju inte se alla kostymer, men då och då när jag är ute och fyller på har jag tur - här i Skotteland ska barnen dessutom enligt Samhain sjunga, säga en dikt eller ett skämt när de knackar på och det är så roligt! Inget trick or Treat.
Just nu fick jag ett:
"Knock knock"
"Who's there?"
"A monster!"
"Monster who?"
och så drog den lille spillevinken ned Monsterclownmasken och tog i med ett "BOOO!"

Halloween. <3

I dag korde jag min skolbuss sa har. Bara en kindergartner var nara att backa ut fran bussen nar han tittade upp nar jag kacklande skrattade pa haxors vis :D
Bilden ar fran en kaffe stund med ett gang andra chaufforer pa ett narbelaget stalle efter morgon korningen och den grona fargen fran handerna har blivit avskavd och ansiktet ser mer avskavt ut ocksa.

Men kollegorna kande inte igen mig nar jag kom in, inte forran jag pratade insag de att det var jag.:cool:

IMG_5350.webp

I dag korde jag min skolbuss sa har. Bara en kindergartner var nara att backa ut fran bussen nar han tittade upp nar jag kacklande skrattade pa haxors vis :D
Bilden ar fran en kaffe stund med ett gang andra chaufforer pa ett narbelaget stalle efter morgon korningen och den grona fargen fran handerna har blivit avskavd och ansiktet ser mer avskavt ut ocksa.

Men kollegorna kande inte igen mig nar jag kom in, inte forran jag pratade insag de att det var jag.:cool:

Visa bifogad fil 155995
Underbart! :D

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 673
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 979
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 964
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka