Vad gör vi? Del CCIV

Mår lite illa och har tagit värktabletter för huvudet också. Satt igång en maskin tvätt dagen till ära. Är trött, blev lite orolig sömn, en hund i sängen och den andra i resten av lägenheten sådär lite tjurig över att behöva dela matte och sitt sovrum! :D Har inte haft hund i sängen på typ 6 år eller vad det nu är så är lite ovan, vilket hon också är, så är stel och ledbruten i dag, ville inte väcka den björn som sover när hon väl kom till ro! :rofl:

Funderar på att traska till skogen en sväng strax, har slängt i en maskin tvätt och funderar på middag. Har pizzadeg i kylen, så kanske det! Vet bara inte vad jag ska ha på, mozarella, svamp, sparris, paprika, men mer då?

Har ett helt enormt knippe persilja jag köpte, trodde det var ett sådant litet (handlar online en gång i månaden) men detta var i modell STOOOOR. Visst kan man frysa in persilja?

Hon har hittat leksakerna......................

Visa bifogad fil 155961
Hon verkar ha fullt upp 🤣🤣

Har en skvätt torrfoer i en skål så hunden kan ta om han vill och tycker det gått för långt sedan utfodring.

Ett par mornar har skålen varit helt tom och jag har förstrött tänkt att det är väl bra att han äter (periodisk matvägrare)

Insåg idag att det nog inte är hunden som tömmer skålen! Jag har högst troligt möss eller råttor här :rage:

Ställer fällor vid skålen inatt
Fällan invid skålen orörd. Skålen tom.
Betade med sånt jag trodde var godare än hundmat. Mjukost med skinka. Tydligen inte.

Gör ett dumt försök inatt med hundmat som bete.

Fikapausar med kaffe och bananchips och njuter av att faktiskt ha tid att ta en fikapaus. Eller egentligen har jag inte det, men eftersom jag har jobbat sen 7:30 i morse och ska fortsätta i åtminstone ett par timmar till kände jag att det faktiskt fick göras tid för lite ordentlig paus också. Borde nog egentligen ha nyttjat tiden till att gå en kort promenad istället, men men... Det är så mycket man borde 🤷‍♀️

Varit i stallet och haft veterinären på besök för provtagning. Min lilla bruna har PPID så han behöver kollas av så medicindosen blir rätt. Nu är det bara att vänta på svar och hålla tummarna för att jag slipper öka dosen.

Ute blåser det som fan. Ogillar det och stärker mig med en kopp kaffe och en saffransmunk

Och bara för det får jag säkert sms från första apoteket imorgon om att jag kan hämta min medicin där också 😅
Japp, idag trillade det in ett sms från apoteket. "Välkommen att hämta din beställning på apotek X". Det var just pga detta jag inte ville gå och börja om hos ett annat apotek, vad tusan ska jag göra med den andra förpackningen nu? Har bara en vecka på mig att hämta den och kan ju inte göra ett nytt uttag innan jag gjort åt 2/3 av det jag hämtade igår 😅

Mamma tycker att jag ska gå dit och låtsas som ingenting och bara hoppas att de ger mig medicinen utan att säga något om att jag hämtade ut igår också. Men jag tycker att det känns som något de borde kunna se i datorn och känner mig typ som värsta kriminella människan som försöker lura datasystemet 😆 Antar att jag måste dit och prata med dem i alla fall. Men skit också! Ser bara framför mig hur de kommer bli sura/irriterade över att jag varit till en av deras konkurrenter istället. Och jag VET ju att jag gjorde fel också så det är inte som att jag kan rättfärdiga valet att börja om på ett annat apotek heller :banghead: :bag:

I dag har jag mest varit irriterad. Försöker tänka att i morgon är en ny dag.
Jag sitter med en kaffekopp efter en joggingrunda och kommer inte öppna för de som firar halloween. Så det så.
IMG_1380.webp

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 673
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 979
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 964
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka