Vad gör vi? Del CCIV

Brakar med min hyresmarklare. Bostadsmarknaden har ar helt vardelos, fullt med cowboys - det ar nastan sa att man funderar pa om det ar vart att bo har..
De menar att jag inte har ratt att saga upp mitt hyreskontrakt, sa jag har gjort massa research och nu skickat dem ett trevligt email dar jag fint utmalar hur de har fel

Varfor ska folk braka sa dumt?

Eh, tycker hyresmäklaren att du i all evighet ska bo där? :confused:

Eh, tycker hyresmäklaren att du i all evighet ska bo där? :confused:

Typ nagot sant.
Har i UK har vi "joint tenancies" dar flera (vuxna, enskilda) personer som delar lagenhet (utan att vara familj) star pa samma kontrakt, och alla ar teoretiskt sett skyldiga att betala hela hyran, sa att om en person sticker, sa kan hyresvarden krava att den andra betalar hela hyra.
Nu menar hyresmaklaren att om de tva jag delar med inte hittar nagon som vill ta over min del av kontraktet och skriver pa ett nytt kontrakt, ELLER om de inte gar med pa att flytta ut samma dag som jag sagt upp kontraktet pa, sa kommer det nuvarande kontraktet att fortsatta galla.

Sa jag har dubbel och trippelkollat att sa ar det visst minsann inte - jag kan ensam saga upp hela kontraktet for alla oss tre, och huruvida de andra tva skriver pa ett nytt kontrakt eller inte, har inte med mig att gora
(Om de andra tva vagrar att flytta ut, sa ar det igen, en konflikt mellan dem och hyresmaklaren, och aterigen inget som har med mig att gora)

Helt absurda situationer som systemet skapar har.

Det var lika härligt idag att sticka iväg till stallet efter att studierna var avklarade för dagen men idag desto härligare väder med lite eftermiddagssol 😍. Idag förlängde vi körturen en stund och inte behövde jag be pållan om galopp två gånger på skogsvägen inte, hon drog på med rockarden, härligt 😍.

Nehej nu är veckans bonde slut så dags att sooova 🥱 så man orkar med morgondagens sysslor 😊.

Typ nagot sant.
Har i UK har vi "joint tenancies" dar flera (vuxna, enskilda) personer som delar lagenhet (utan att vara familj) star pa samma kontrakt, och alla ar teoretiskt sett skyldiga att betala hela hyran, sa att om en person sticker, sa kan hyresvarden krava att den andra betalar hela hyra.
Nu menar hyresmaklaren att om de tva jag delar med inte hittar nagon som vill ta over min del av kontraktet och skriver pa ett nytt kontrakt, ELLER om de inte gar med pa att flytta ut samma dag som jag sagt upp kontraktet pa, sa kommer det nuvarande kontraktet att fortsatta galla.

Sa jag har dubbel och trippelkollat att sa ar det visst minsann inte - jag kan ensam saga upp hela kontraktet for alla oss tre, och huruvida de andra tva skriver pa ett nytt kontrakt eller inte, har inte med mig att gora
(Om de andra tva vagrar att flytta ut, sa ar det igen, en konflikt mellan dem och hyresmaklaren, och aterigen inget som har med mig att gora)

Helt absurda situationer som systemet skapar har.

Synnerligen märkligt system och ännu märkligare agerande!
Hoppas att det snabbt löser sig!

Äter havregrynsgröt som påfyllning efter kvällens ridlektion och slösurfar. Ridlektionen var dessvärre inte särskilt avslappnande, men det fick i alla fall tankarna på annat än all stress och press jag bär omkring på just nu. Så fort jag öppnade boxdörren kände jag hur hela kroppen andades ut, det är verkligen terapi det där med hästar! :heart Nu hoppas jag få sova gott i natt inför ännu en intensiv dag imorgon.

Blev bedömd av en katt på en klippa när jag tog Lillasyster på nattkiss. Vi testade lite fot, som hon gillade och gladdes åt berömmet. Upptäckte då efteråt att en katt tittade nyfiket på oss. Jag undrar vad den tänkte på där den satt och såg oss gå fram och tillbaka, jag glatt berömma och hunden bli glad som en tok över mitt beröm?

Dags att kravla till kojs nu i alla fall.

Igår kväll kunde jag ligga i soffan och vila med sambon efter jobbet, lägga mig för att sova tidigt och så tog han kvällsrastningen av hundarna. Inatt har jag fått sova :banana: Har sovit otroligt länge (med mina mått mätt iaf) och det känns otroligt bra. Ska nog gå och fixa en kopp te nu.

Har kollat på första avsnittet av Här är ditt kylskåp. Funkar nog bra som program i bakgrunden.
Tycker att det är ett rätt mysigt program, men jag hoppas att han kommer till folk där det blir lite mer utmaning att laga en 3-rätters från kylskåpsinnehållet! Irving hade ju en kyl med den mest fantastiska saker. Han hade fått det kämpigt hos mig vissa dagar... :D

Inte sovit mycket inatt. Vaknade dessutom vid fem av hungrig bebis.

Jag skulle klippa mig idag, men frisören har brutit revben och är sjukskriven ett par veckor. Då hinner jag fundera över frisyr ett tag till.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 674
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 982
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 964
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka