Vad gör vi? Del CCIV

Det går sådär. Har inte sovit inatt och har inget rum eller säng så bor på en soffa tills vidare. Så otroligt trött och less på att inte få någon lugn och ro. Hoppas på att få någon sömn på soffan inatt iaf.
Men åh vad tufft att vara inlagd men inte kunna få en säng, blir ju inte lättare att må bättre då. Så blir inget rum inatt heller :( :heart

Det kändes skönt för kroppen med en promenad. Att ha en sån här dag med en problemkropp ihop med stillasittande jobb är inte toppen 😅
Jag vet, jag har själv en problemkropp så lagom mycket rörelse i lagom takt är det som gäller annars packar den snart ihop. Jag har en bekant som mer eller mindre slutat röra sig, går sällan ut längre fast han bor i villa för det är sååå jobbigt och han har sååå ont, ja tacka f*n för det när han sitter och ligger, ligger och sitter och så sitter lite till. Han har tom. slutat åka och handla utan beställer hemkörning så där är spiralen på nedåtgående och nu verkar det gå snabbt utför när han inte ens åker och handlar längre.

Kroppen är gjord för att användas annars är det snart färdigt och en liten promenad har ingen hittills dött av så du gör helt rätt.:up:

Nä, blir soffan inatt. Men som sagt, jag är på rätt plats just nu iaf.
Jag skulle vara kvar för koll dagen efter en av dom 2 gånger jag blev inlagd (olycka) och hittade ett perfekt ställe helt själv eftersom det var fullbelagt på salarna, jag hamnade längst ner i källaren under kulverten i ett reservsängförråd, så jäkla perfekt. Snacka om ostörd nattsömn och läkaren som skulle kolla upp mig dan efter garvade gott åt var jag sovit. :D

Hoppas det snart blir en säng ledig åt dig, soffa funkar men säng är bättre, huvudsaken att det är tyst.

Har inte sovit i natt alls så det var tungt att åka till jobbet i morse. Lite svårt med koncentrationen men det gick ändå, tiden gick lite långsamt ändå. Men till slut var klockan 11 och jag kunde åka hem. Gick inom apoteket och hämtade ut medicin som beställdes i går så nu är jag förberedd att stanna hemma ett tag. :)

Tog emot en lillasyster till spionen som jag ska testa här och se om det fungerar hos oss. Gör det det stannar hon ju och spionen har kompis, sällskap och flock. Och jag kan göra saker med henne som han tycker är trååååååkigt. Som den hundälskare han är gick det bra, hon är lite på men börjar nu tolka hans uttryck bättre och lyssnar på honom också.

Vi har ätit, vilat, pratat med min syster, tror jag kommer sova som en stock i natt. Förhoppningsvis de också! Alternativt kommer ingen av oss göra det! :rofl:

464800466_10160842776753877_5452453546605532510_n.webp

Jag skulle vara kvar för koll dagen efter en av dom 2 gånger jag blev inlagd (olycka) och hittade ett perfekt ställe helt själv eftersom det var fullbelagt på salarna, jag hamnade längst ner i källaren under kulverten i ett reservsängförråd, så jäkla perfekt. Snacka om ostörd nattsömn och läkaren som skulle kolla upp mig dan efter garvade gott åt var jag sovit. :D

Hoppas det snart blir en säng ledig åt dig, soffa funkar men säng är bättre, huvudsaken att det är tyst.
Jag får inte gå ifrån avdelningen, så hitta ett sånt rum är kört. 😅

Tack, hört det ryktas om att det ska bli en säng ledig imorgon. Men oklart hur mycket sanning det ligger i det. Men jag har hopp!

Har inte sovit i natt alls så det var tungt att åka till jobbet i morse. Lite svårt med koncentrationen men det gick ändå, tiden gick lite långsamt ändå. Men till slut var klockan 11 och jag kunde åka hem. Gick inom apoteket och hämtade ut medicin som beställdes i går så nu är jag förberedd att stanna hemma ett tag. :)

Tog emot en lillasyster till spionen som jag ska testa här och se om det fungerar hos oss. Gör det det stannar hon ju och spionen har kompis, sällskap och flock. Och jag kan göra saker med henne som han tycker är trååååååkigt. Som den hundälskare han är gick det bra, hon är lite på men börjar nu tolka hans uttryck bättre och lyssnar på honom också.

Vi har ätit, vilat, pratat med min syster, tror jag kommer sova som en stock i natt. Förhoppningsvis de också! Alternativt kommer ingen av oss göra det! :rofl:

Visa bifogad fil 155926
Åh! En vovve till? 😊

Min mamma sov i ett förråd när hon fött sitt första barn, hon snarkade så mycket att hon störde de andra (hon var pinnsmal...) och hittade ett förråd hon fick sova i. Hon var nöjd, de andra var nöjda, kanske inte lika nöjd personal när de inte hittade henne först.... :D

Vi har haft en fin dag med utflykt, städrejs här hemma (röjde ut ett gäng trollpåsar och kastade typ 75%, fattar inte ens varför jag sparat det från början. :cautious: ) sedan drog vi iväg på loppis få sonen fick ett himla sig efter att köpa sig en ny bok. Tyvärr hittades ingen bok men ett par småleksaker fick följa med hem istället och jag blev lycklig ägare till en lampskärm med höns på! 😁

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 674
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 984
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 964
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka