Vad gör vi? Del CCIV

Sen hänger det ju även på vad man lagar, ska man göra oxfilé eller liknande som ska gå kort på hög temperatur så är det skillnad. Men på långkok märker du ingen som helst skillnad om köttet har legat framme en timme. Långkok kör jag ibland direkt från frysen.

Pratade tillagning av revben på ett annat forum och någon postade sitt recept på pot roast. Låter riktigt smarrigt, särskilt om man gör den i crock pot. Tyvärr har jag ju ingen längre eftersom när jag skulle lägga undan den och när jag balanserade på en stege tappade den i köksgolvet. Inte bra för varken pottan eller golvet om vi säger så.

Jag har förmodligen fått näthinneavlossning, men håller tummarna för att det ”bara” är glaskroppen. Ska in till ögonkliniken imorgon bitti. Väldigt opassande tidpunkt för detta!
Till mig har optikern sagt (är väldigt närsynt här då större risk) att jag måste åka in akut vid minsta tecken på näthinneavlossning. Ska du verkligen vänta till imorgon?

Låter inte friskt. Dags för veterinär?

Hon är frisk (kollad av vet för några månader sedan). Hon föredrar alltså att sitta i lådan och kissa på lådkanten inte utanför. Dessutom med rumpan mot rummet - lådan står mot en vägg. Det kommer inget utanför men däremot får jag skrapa loss det från lådkanten.

Uppskattar kanske inte riktigt en förändring på jobbet, men bara att bita i eftersom det inte är något jag kan påverka. Man kan bara påverka sig själv och inte andra tänkte jag på i dag när jag stressades av annan, så det är ju ett bra mål att arbeta efter, att inte bli stressad och nervös.

Har ätit god mat både i går och i dag- stekt kotlett, potatis och persiljesås med stekt svamp och sparris. Mums filibabba!

Spionen har fått skogsvandringar också, han sniffar kyla i luften och traskar glatt i väg med svansen rakt upp, VINTER is coming vrålar han till alla som vill höra. Typ. :D Dammsög tidigare i dag, och då lät han tala om vad han tycker om åbäket till dammsugare....

I går träffade jag hans kompis S när jag gick från bussen, minihusse var ute med honom och släpades efter i S iver att komma fram till mig, var så sött! Hörde hund bakom mig men kunde inte se vem det var, kände igen gnyendet, men fortsatte gå. Vände mig sedan om igen när det fortsatte gny och gnissla och såg då baktass-skuttandet som han gör när han är ivrig :D Huskysar är så glada hundskrällen alltså, alltid glada och charmiga! Hur kan man inte älska dem liksom! <3

Har höjt min epilepsimedicin (ena) och fått order om att ta sömntablett två gånger i veckan så att jag får sova så att mina anfall minskar, så¨i morse vaknade jag för första gången på länge helt utvilad. Jag har SOVIT! på riktigt, inte slumrat eller sovit, vaknat, sovit, vaknat... utan just sovit och vaknade utvilad. Vilken känsla att inte vara trött eller seg i hjärnan direkt på morgonen!

Känns som jag hade kunnat göra mer med den här kvällen :down:

Jaja. Fick hem en fin julklapp/present som jag köpt. Gick och hämtade den så har rört mig lite. Det var bra. Och jag har ätit, tvättat och kört en diskmaskin. Det är ju alltid nåt.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 674
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 982
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 964
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka