Vad gör vi? Del CCIV

Är avgrundstrött. Fattar inte varför - jag har sovit bra, haft långhelg och inte vänt på dygnet?
Nåja. Om en halvtimme tråkigt möte, innan dess ska jag dricka upp mitt te och ta tag i de 87 mail som droppat in.

Dricker te i sängen efter en förfärlig natt.
Så ont i halsen och öronen ska man inte kunna ha :arghh:
Kunde inte dricka vatten och fick nypa mig när jag skulle svälja slem för att tänka på nån annan smärta än halsen :crazy:
Fifan!

Definitivt ingen ridskola ikväll med andra ord.
Och jag som vill tillbaka asap och hjälpa till med ”min” Prinsesshäst.
Nåja. Bäst att vila idag då.
Kanske får be sambon ordna glassleverans på lunchen :cautious:

Fick sms i morse innan jag vaknat att min nya kamera är redo för upphämtning :bump:
Jag behöver egentligen inte en ny, den gamla fungerar men jag unnar mig det efter husförsäljningen :)
Ska bara dricka kaffe först sen åker jag till grannstaden och hämtar den.
Funderar också på att unna mig något efter bostadsförsäljning, men jag blir för snål :arghh:

Dricker te i sängen efter en förfärlig natt.
Så ont i halsen och öronen ska man inte kunna ha :arghh:
Kunde inte dricka vatten och fick nypa mig när jag skulle svälja slem för att tänka på nån annan smärta än halsen :crazy:
Fifan!

Definitivt ingen ridskola ikväll med andra ord.
Och jag som vill tillbaka asap och hjälpa till med ”min” Prinsesshäst.
Nåja. Bäst att vila idag då.
Kanske får be sambon ordna glassleverans på lunchen :cautious:
Ja man ska vara hemma och kurera sig och inte åka ut bland folk innan man är helt frisk, det lärde jag mig en gång och läkare jag känner säger samma sak men folk gör på helt andra sätt idag, går till jobbet eller ut bland folk och sprider "godsakerna" hej vilt istället.

Fick sms från chef 1 att jag förväntades vara på plats X kl 9. Stresspåsöag deluxe eftersom jag normalt börjar efter lunch på måndagar. Stressade som satan och hann dit. Möts av chef 2 som inte har en aning om vad jag gör där när jag frågar om vad jag ska göra. ”Nej det finns ingenting för dig att göra här, vad har du för instruktioner från chef 1?”
”Inga alls.”
”Okej men du kan ju ha planeringstid på valfri plats till kl 14 när vi har möte.”
”Okej, kan jag sitta här?”
”Nja du har ingen plats här utan den är kvar på plats Y.”
”Okej men då åker jag dit.”
”Nja där är det upptaget idag.”
”Jaha okej…”

Så nu åkte jag hem igen. Typ 4 mils körning + massor av stress för den konversationen.

mvh Less

Fick sms från chef 1 att jag förväntades vara på plats X kl 9. Stresspåsöag deluxe eftersom jag normalt börjar efter lunch på måndagar. Stressade som satan och hann dit. Möts av chef 2 som inte har en aning om vad jag gör där när jag frågar om vad jag ska göra. ”Nej det finns ingenting för dig att göra här, vad har du för instruktioner från chef 1?”
”Inga alls.”
”Okej men du kan ju ha planeringstid på valfri plats till kl 14 när vi har möte.”
”Jaha okej…”

Så nu åkte jag hem igen. Typ 4 mils körning + massor av stress för den konversationen.

mvh Less
Men vad är det för ställe?!

Är vuxen och köper inte en häst (dök upp en, vad det verkar, väldigt trevlig treåring för lagom pris i krokarna) 🐎 :cautious: . Är inte riktigt i mål med det ekonomiska och håller på att ta mitt BE-körkort, och vill verkligen försöka ha ett så bra utgångsläge som möjligt när jag trycker på knappen. Det blir nog bäst i längden. Påminner mig om att det finns många hästar - förhoppningsvis är det inte alltför långt kvar till målet!

”Inga alls.”
”Jaha okej…”

mvh Less
Dags att ta ett snack med båda berörda alltså, eller kanske börja tänka på att avsluta och söka nytt jobb om det händer ofta. Det där hände en av mina kompisar som kontrade med att utebli från möten, enbart göra det han skulle fast minimalt och komma och gå lite som han tyckte och detta botade chefernas icke-fungerande planering när konsulter fick vänta på nån som KANSKE skulle komma. Idag har han nytt jobb för snart återgick allt till att bli som förr så han slutade med kort varsel.

Är vuxen och köper inte en häst (dök upp en, vad det verkar, väldigt trevlig treåring för lagom pris i krokarna) 🐎 :cautious: . Är inte riktigt i mål med det ekonomiska och håller på att ta mitt BE-körkort, och vill verkligen försöka ha ett så bra utgångsläge som möjligt när jag trycker på knappen. Det blir nog bäst i längden. Påminner mig om att det finns många hästar - förhoppningsvis är det inte alltför långt kvar till målet!
Bra val, och det kommer nya tillfällen hela tiden.:up:

”Inga alls.”
”Jaha okej…”

mvh Less

Men va fan 😡

När jag kommer hem ligger det garn och stickor i brevlådan, nu ska jag lära mig att sticka igen!

Jag har snygga trojor jag fortfarande anvander som jag stickade for 35-40 ar sedan. Nu har jag borjat sticka igen och ... jag kommer ihag rata och aviga maskor ungefar. Jag stickar jamnt och provlappar ser bra ut, men jag har ingen aning om vad jag gor nar jag stickar trojor. Tack och lov for youtube och att sa manga vill bli valkanda "influenser" och delar med sig. :p
Det ar jatte kul att sticka!

Jag har snygga trojor jag fortfarande anvander som jag stickade for 35-40 ar sedan. Nu har jag borjat sticka igen och ... jag kommer ihag rata och aviga maskor ungefar. Jag stickar jamnt och provlappar ser bra ut, men jag har ingen aning om vad jag gor nar jag stickar trojor. Tack och lov for youtube och att sa manga vill bli valkanda "influenser" och delar med sig. :p
Det ar jatte kul att sticka!
Jag försökte i en forntid lära mig sticka eftersom min mamma och mormor båda var en fena på stickning, gick sådär kan jag säga så jag gav upp. Symaskin behärskar jag dock så till den milda grad att jag servar och lagar symaskiner också samt att jag kan sy kläder och en massa annat, som bilinredningar, lastsäkringar för tunga industrin mm. Sy är kul, ja om man nu undantar kompressionstyg för det är rena mardrömmen innan man lärt sig trixen, tänk smörklick i het stekpanna, det här glider fyra gånger lättare minst. :banghead:

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 206
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
557
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 012
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 979
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar