Tömde och flyttstädade lägenheten i torsdags och lämnade in nycklarna. Packade ihop oss i bilen och körde med släpet söderut för att flytta det sista, var planen. Tyckte det lät skumt när jag började köra, stannade men såg inget konstigt så fortsatte.
Vid Gävle Bro stannade jag på parkeringen för att vila lite när en chaffis kom fram till mig och tipsade om en verkstad för det lät inte bra med släpet. Jag tackade och körde dit, satt och väntade nästan en timme tills de öppnade och sen ytterligare över 30 minuter tills han som fixar släpen kom dit.
Tack och lov tog hans sig tid för att hjälpa mig, lagren var slut och även bromsarna! Vid 11 kunde vi köra vidare, 5000 kr fattigare.
Fick inget vettigt gjort hemma efter en natts körning och 1,5 dygns vaka så planen var att tömma allt på lördagen, men då kom en och skulle hämta en massa fönster jag skänkte bort så en massa tid försvann även där. Mamma fick skjuts till tåget och vi hann precis med några minuters marginal till godo.
Väderleksprognosen lovade skitväder så efter en hel del planlöst stök efter mamma åkt försökte jag vila lite och satte mig sedan i bilen och drog iväg, lämnade släpet kvar och tur var det. Ovanför Sundsvall började det yra lite och allt eftersom var det rena snöstormen ovanför Docksta! Stannade till vid kyrkogården och tände ett par ljus åt pappa, skönt att vara ensam så jag kunde gråta och snörvla hur mycket jag ville.
Tack och lov inte så mycket trafik men jag stannade på en parkering med fem mil kvar och lutade tillbaka ryggstödet och vilade en stund. Snöplogen passerade och de sista milen var så mycket enklare att köra. Väl framme och i säng vid 07:30. Åkte till hästarna vid 11 och mockade hagen, släpade vatten och såg till att de fick en ny höbal.
Nu har jag handlat lite, parkerat om bilen, varit ute med hundarna, tagit ett varmt bad och ska nog ta ett par Treo för värken i benen. Ramlade på parkeringen igår kväll när jag trampade på lite fallfrukt under högen med löv.
Kolla lite film, försöka sova och sen masa mig upp igen i morgon bitti så jag hinner ut med hundarna innan jag ska vara på jobbet 05:45.
Ser inte riktigt fram emot att köra ner igen på fredag efter jobbet för att göra ett nytt försök att tömma huset och hämta släpet.