Vad gör vi? Del CCIV

Var klar med helgens att göra-lista redan kl 13 idag! :banana:
Och kom tillslut fram till vad jag kunde tänka mig att äta, så nu lagar jag den middag som aldrig blev av igår. :D
När jag har ätit så ska jag fortsätta med historieforskningen om granntorpet. Mitt torp är "bara" från slutet av 1800-talet, men ca 300 meter bort från mig ligger ett ställe som har funnits sen minst 1600-talet! 🤩 Håller på att gräva i arkiven kring det husets historia, för det berättar en del om hur livet har sett ut på den här platsen där jag bor. :love:

Det finns små väggväxthus tex
https://www.clasohlson.com/se/Växthus-mot-vägg-svart,-60-x-40-x-100-cm/p/31-6387?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=dp-se-shopping-cm-high-Home&Garden&utm_id=21300059951&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwvpy5BhDTARIsAHSilylMhFMEqmZS9nnfq_0bTMiSn62bb2kxg9DIrfDLKT3nSjaDRNqcyS0aAt_zEALw_wcB
Det kanske går att ha på din balkong? Där kan du stänga in rädisorna
Sen gäller att ha belysning om man ska odla inomhus 16 timmar om dygnet
Finns idag också många små behållare för hydroponisk odling man kan i fönstret tror inte de funkar till tomater dock
Får kanske ge det ett försök till ändå, låter lockande! :)

När jag har ätit så ska jag fortsätta med historieforskningen om granntorpet. Mitt torp är "bara" från slutet av 1800-talet, men ca 300 meter bort från mig ligger ett ställe som har funnits sen minst 1600-talet! 🤩 Håller på att gräva i arkiven kring det husets historia, för det berättar en del om hur livet har sett ut på den här platsen där jag bor. :love:
Kul :) ! Mitt torp är nog också "bara" från mitten/slutet av 1800-talet. Något av det mest spännande var när jag bekräftade initialerna på jordkällaren från 1888. Så roligt att se att familjen fanns i husförhörslängderna!

Det sprang precis ett rådjur över baksidan. Inget konstigt, de är här ofta och halva baksidan är trots allt skog.
Men efter rådjuret kom en skällande hund. Och efter hunden en skrikande gubbe.

Undrar just vad han tänkte när han såg att jag såg honom. Vår trädgård är inte direkt tillgänglig om man säger, man måste liksom aktivt gå in på den. Man kan inte gå via grannarna.

Och varför ha hunden lös om man inte har koll på den?

Det sprang precis ett rådjur över baksidan. Inget konstigt, de är här ofta och halva baksidan är trots allt skog.
Men efter rådjuret kom en skällande hund. Och efter hunden en skrikande gubbe.

Undrar just vad han tänkte när han såg att jag såg honom. Vår trädgård är inte direkt tillgänglig om man säger, man måste liksom aktivt gå in på den. Man kan inte gå via grannarna.

Och varför ha hunden lös om man inte har koll på den?
Den kan ju ha rymt

Fyller år idag. Funderar på hur jag ska fira. Vad vill jag äta?

Är själv hemma i princip hela dagen, maken jobbar sen igår kväll. Trist.

7f222cfcc5f084edb3181602870010ee.gif

Frös som en hund trots varm tröja, mysbyxor och filt svept runt benen. Det är 20 grader inne och jag har svettats när det är så kallt. Tog en long varm dusch och satte på mig en ännu varmare tröja + tofflor. Snart dags för tvätt.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 207
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
557
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 013
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 980
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar