Vad gör vi? Del CCIV

Har sovit länge och vaknade utsövd. Eller ja, kom i säng sent pga film så längre sömn är det ju inte men ändå. utvilad. Vaknade med en spion nedanför sängen och lillasyster nedanför fotänden av sängen, spionen brukar sova i vardagsrummet sedan hon kom ordningen börjar väl återställas gissar jag. Båda sov dessutom...

Ute på promenad och mötte ett par med två hundar. Deras två och mina två kunde gå förbi varandra utan problem två gånger, himla komiskt faktiskt, att se fyra hundar mötas och bara gå förbi.

Har skrivit en lista med vad jag ska pyssla med i dag, får se om jag tar mig för det.

Precis kommit hem från en lite blåsig och duggregnig promenad. Men det var skönt att komma ut :) ! Nu ska jag fortsätta att plugga lite grann. Sedan får vi se vad det blir :) ! Koka soppa på röda linser och vitkål bland annat ska jag göra. @Masqueradee påminnelse om ridsport på TV låter lockande. Det börjar 15:20, om jag har sett rätt?

Det sänds enligt nedan:
15.20-17.30, SVT1/SVT Play, världscupen, hoppning, Lyon

Vad mysigt det låter när du städar ändå. 😊
Provar en ny taktik! Lyssna på något intressant, och bara göra det jag känner för. Typ; åh, blommorna behöver vattnas - åh, kan passa på att klippa lite. Vänder mig om, ser något som behöver flyttas på, gör det. Istället för: nu måste x, y och z göras. Städa mer spontant och överallt istället för att fokusera på ett rum när jag vet att jag kommer tappa fokus och intresse inom fem minuter.

Provar en ny taktik! Lyssna på något intressant, och bara göra det jag känner för. Typ; åh, blommorna behöver vattnas - åh, kan passa på att klippa lite. Vänder mig om, ser något som behöver flyttas på, gör det. Istället för: nu måste x, y och z göras. Städa mer spontant och överallt istället för att fokusera på ett rum när jag vet att jag kommer tappa fokus och intresse inom fem minuter.
Låter väldigt smart, det ska jag ta till mig. 😊

Ingen fest igår, drog till med panikattack istället :bag:
Det blev bra tillslut, skönt att ha en sambo att hålla i. Men stör mig så på hur mycket jag kan triggas av ett litet tjafs 🙄
Sitter nog kvar sen många många år tillbaka, men störigt ändå.

Lika bra att vi kom hem dock, dödsförkyld idag. Mys-söndag med en massa (sjukt spännande) F1. Ska gå på promenad för att proviantera godis och glass, annars är det soffan som gäller.

Jag som ska hjälpa till att sätta igång häst i veckan, måste bli frisk! :sleep:

Har varit på en blåsig promenad och äter sen lunch.
Funderar över livet och om detta verkligen är en plats jag kommer att trivas på.

Härligt! Visste inte att man kunde så sånt inne. 😊
IMG_0308.webp

Lite skörd blir det allt :up:
Nu har ju jag också ett växthus med odlingstält och värmefläkt där jag drar upp en hel del men går gör det

Visa bifogad fil 156168
Lite skörd blir det allt :up:
Nu har ju jag också ett växthus med odlingstält och värmefläkt där jag drar upp en hel del men går gör det
Så fina plantor och stora! <3 Lite avis blir jag allt, mina blir alltid småttigt och skit av det! jag har inte gröna fingrar alls så jag ska inte ge mig i kast med det där, har inte plats heller och när det står på balkongen hamnar spionens tänder på det.... speciellt rädisplantor drar han upp... i förtid.

Men jag vill ju odla, men men. :D Hur får man plantorna så stora? Kan man köpa så stora plantor ens? :angel1:

Så fina plantor och stora! <3 Lite avis blir jag allt, mina blir alltid småttigt och skit av det! jag har inte gröna fingrar alls så jag ska inte ge mig i kast med det där, har inte plats heller och när det står på balkongen hamnar spionens tänder på det.... speciellt rädisplantor drar han upp... i förtid.

Men jag vill ju odla, men men. :D Hur får man plantorna så stora? Kan man köpa så stora plantor ens? :angel1:
Det finns små väggväxthus tex
https://www.clasohlson.com/se/Växth...Sn62bb2kxg9DIrfDLKT3nSjaDRNqcyS0aAt_zEALw_wcB
Det kanske går att ha på din balkong? Där kan du stänga in rädisorna
Sen gäller att ha belysning om man ska odla inomhus 16 timmar om dygnet
Finns idag också många små behållare för hydroponisk odling man kan i fönstret tror inte de funkar till tomater dock

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 207
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
557
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 014
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 980
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar