Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis kommit hem från en lite blåsig och duggregnig promenad. Men det var skönt att komma ut ! Nu ska jag fortsätta att plugga lite grann. Sedan får vi se vad det blir ! Koka soppa på röda linser och vitkål bland annat ska jag göra. @Masqueradee påminnelse om ridsport på TV låter lockande. Det börjar 15:20, om jag har sett rätt?
Vad mysigt det låter när du städar ändå.Första timmen städ klar! Har vattnat blommor och klippt ned lite där det behövs, bytt alla handdukar, rensat ur kylskåpet och torkat rent där samt diskat lite. Lyssnar på Bildningspodden samtidigt, denna gång om begreppet Folkhemmet. Nu lite paus.
Provar en ny taktik! Lyssna på något intressant, och bara göra det jag känner för. Typ; åh, blommorna behöver vattnas - åh, kan passa på att klippa lite. Vänder mig om, ser något som behöver flyttas på, gör det. Istället för: nu måste x, y och z göras. Städa mer spontant och överallt istället för att fokusera på ett rum när jag vet att jag kommer tappa fokus och intresse inom fem minuter.Vad mysigt det låter när du städar ändå.
Låter väldigt smart, det ska jag ta till mig.Provar en ny taktik! Lyssna på något intressant, och bara göra det jag känner för. Typ; åh, blommorna behöver vattnas - åh, kan passa på att klippa lite. Vänder mig om, ser något som behöver flyttas på, gör det. Istället för: nu måste x, y och z göras. Städa mer spontant och överallt istället för att fokusera på ett rum när jag vet att jag kommer tappa fokus och intresse inom fem minuter.
Det är vår jag har sått tomater gurka igår och sallat idagJag sitter ute i blåsten efter att ha tagit en promenad, men jag är utomhus och det är sol så jag låtsas att det är vår och njuter.
Härligt! Visste inte att man kunde så sånt inne.Det är vår jag har sått tomater gurka igår och sallat idag
Till inomhus odling förvisso men det gav ändå lite vårkänslor
Härligt! Visste inte att man kunde så sånt inne.
Så fina plantor och stora! Lite avis blir jag allt, mina blir alltid småttigt och skit av det! jag har inte gröna fingrar alls så jag ska inte ge mig i kast med det där, har inte plats heller och när det står på balkongen hamnar spionens tänder på det.... speciellt rädisplantor drar han upp... i förtid.Visa bifogad fil 156168
Lite skörd blir det allt
Nu har ju jag också ett växthus med odlingstält och värmefläkt där jag drar upp en hel del men går gör det
Det finns små väggväxthus texSå fina plantor och stora! Lite avis blir jag allt, mina blir alltid småttigt och skit av det! jag har inte gröna fingrar alls så jag ska inte ge mig i kast med det där, har inte plats heller och när det står på balkongen hamnar spionens tänder på det.... speciellt rädisplantor drar han upp... i förtid.
Men jag vill ju odla, men men. Hur får man plantorna så stora? Kan man köpa så stora plantor ens?