Vad gör vi? Del CCIII

Fast på något sätt töms påsarna alltid, dvs det är en snuskig sörja i botten på soptunnan som luktar vidrigt, speciellt på sommaren. Jag har soptunnan ståendes bredvid huset, det är inte så jäkla kul att gå förbi den när en ska in i huset.

När vi får tunnor med flera fack nästa år ser jag definitivt ett problem som @sthu berättar om... jag har ingen lust att betala extra pga lata hundägare.

En stor mängd hundägare anser också att min gräsmatta är någon jävla allmänning och tycker det är helt ok att rasta hundarna där... det är det inte. Det är på nivån att jag övervägt att sätta upp elstängsel många gånger.
Då förstår jag aversionen, särskilt när det blir respektlöst kaka på kaka sådär. Låta hunden pissa på någon annans egendom är aldrig okej.
Nu tror jag inte att någon slänger hundpåsar i min men eftersom jag slänger mina egna där skulle det vara okej för mig när den ändå står ute för hämtning.
 
Då förstår jag aversionen, särskilt när det blir respektlöst kaka på kaka sådär. Låta hunden pissa på någon annans egendom är aldrig okej.
Nu tror jag inte att någon slänger hundpåsar i min men eftersom jag slänger mina egna där skulle det vara okej för mig när den ändå står ute för hämtning.

Pissa?... om det räckte med det :grin: Det är ganska vidrigt att upptäcka hundskit när en klipper gräsmattan... :meh:

Edit: Men priset för absolut total avsaknad av hjärna tar det pucko som slängt en knuten hundbajspåse längst ner på min åker :banghead:
 
Det ser man överallt tycker jag men på åkern. :eek:

Ja, alltså... jag är faktiskt ok med att de inte plockar upp efter hunden på åkern, det är ju som sagt en åker. Men att plocka upp och sedan slänga iväg påsen var verkligen helt sjukt. Den kan inte ha blivit tappad heller med tanke på var den låg någonstans utan den var verkligen ditkastad (och helt intakt).
 
Pissa?... om det räckte med det :grin: Det är ganska vidrigt att upptäcka hundskit när en klipper gräsmattan... :meh:

Edit: Men priset för absolut total avsaknad av hjärna tar det pucko som slängt en knuten hundbajspåse längst ner på min åker :banghead:
Det förstår jag. Tycker alltid synd om våra groundskeepers som strimmar gräset runt hotellet. Inte bara en gång de fått en överrskning i fejset.

Det där med att plocka upp i påse och sedan lämna påsen i naturen är så urbota dumt - och så vanligt!
 
Jag sitter och ater yogurt och muesli och konstaterar aterigen att min egengjorda yogurt ar varlden's godaste. :D Det vill saga att jag alskar Skyr Islandic yogurt, den ar sa himla mild och god ... sa det ar min bas och min yogurt smakar likadant samt att jag "strain" den sa den ar lika tjock som Skyr. MUMS!

Skyr ar sa himla dyr att jag far ut 3 ganger sa mycket for samma pris:p
 
Idag har jag känt mig obekväm. Obekväm med hur samhället fungerar, obekväm över att jag inte trivs i samhället, obekväm med mig själv och att jag är en personlighet som sticker ut. 😔
Jag försöker dock styra om tankarna och fokusera på att jag har ett underbart jobb som jag trivs jättebra med och ett underbart hem som jag älskar att vara i. Men som en jävla magnet åker tankarna hela tiden tillbaks till det obekväma.
Nu ska jag gå och lägga mig så hoppas jag på att det ska kännas mindre obekvämt imorgon!
 
Var ute med spionen nu i kväll och kände verkligen hur skönt det är nu på kvällen jämfört med på andra tider på dygnet. Så mycket dofter!
Och det här:
461895377_10212734530594765_8018009351861726842_n.webp

Så tyst och lugnt, min trista blindpinne hörs ju men vi stannade ju ofta, spionen och jag pga att han sniffar runt som en dåre och då hörs inget. Eller hans nose som sniffar. Så underbart ljud, hans nose och ljudlösheten.

Dofterna av skog, jord. Ett äppleträd med äpplen på marken på väg att bli gamla. Löv på marken, blöta, i olika stadier av att återgå till Moder Jord. Fräsch fläkt av gräs under fötterna ibland, skarp doft av blöt jord. Doften av elektrisk regn. Doften av regntung himmel och mättad mark. Och svamp, doften av svamp i olika former och stadier.

Och sedan återkommer alla ljuden igen när vi når civilisationen. Går över bron som löper över vägen där vi åkte för snart två år sedan med släpet när vi flyttade hit. Bilar, bussar. Epa, mopedbilar. Från tysta, ensliga till liv och människor. Spionen kastar ett getöga över bron på vägen, på bussen som kör där, som alltid. Sedan ett annat getöga genom spjälorna mot gräset under, efter vildkaniner som brukade vara där förra sommaren. Inget liv där numera. Men man vet aldrig, tänker han.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
For tillbaka till stallet ikväll för insläpp och nu fick våra två sällskap av sina två närmaste boxgrannar plus några till så nu är vår stallgång fylld, mysigt 🥰.
Snacka om blött (om än ljummet) höstväder idag; tömde 29 mm regn i mätaren hemma sen det började regna igårkväll och mycket väntas ju imorgon igen; väldigt tacksamt att markerna inte redan är mättade utan varit så pass torrt och fint innan 🙌😊. Mindre kul är att stackars älsklingen har drygt 39 i temp ikväll igen efter att ha varit strax under 38 tidigare....Avslutar kvällen med veckans bonde innan sovtajm 😴.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 592
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 803
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 023
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp