Vad gör vi? Del CCIII

Ja det här med håret är ju som det är, jag tycker inte det är så jobbigt. Blir inte ledsen om det under armarna inte kommer tillbaka sen. Ska gå på sminkkurs i november (look good feel better), ögonbryn och fransar kommer nog kännas konstigt men jag får öva på sminkandet helt enkelt.

Börjar det trilla mer de här dagarna så kommer peruk-personen raka på fredag ☺️
Jag har inte någon identitet i mitt utseende. Blev mobbad för min fulhet under skoltiden. Maken deklarerade frankt att jag inte såg speciellt bra ut. Så med eller utan hår gjorde inte så stor skillnad tyckte jag. :D

Den som är naturligt normalsnygg tänker nog annorlunda.
 
Jag fick min nya dammsugare levererad till dörren. Packade upp den och insåg att det är väldigt, väldigt längesen jag köpte dammsugare.
Vad i hela friden är det tänkt att man ska göra med alla dessa munstycken :confused:O_o:rofl:. Ingen instruktionsbok heller.
Jaja, det blir nog bra ändå :D
1000007567.webp
 
Nu kom jag på den ultimata varningsskylten att sätta upp - "Observera - här bor en hund med löss". Jag kan lova att inte en enda hundägare kommer att låta sin hund vidröra din gräsmatta. De kommer att ta långa omvägar kring ditt hus.

Alternativt: "Sanering pga giardia pågår" :angel:

Edit: Eller "Vill du att din hund får giardia - låt den vara på gräsmattan" :D
 
Vi har en liten trappa ner till trottoaren och postlådan. I vintras hade någon lämnat en hundbajs på trottoaren precis mitt för trappan. Mysigt :cautious: vi går där dagligen. Vi har även, förmodligen samma, en hundägare som låter hunden bajsa på vår uppfart. Utan att plocka upp.
 
En sköterska har försökt ta blodprov på mig. Fem stick utan resultat..
Så det kom en annan. Men hon klarade det på tre försök.
Känns som att jag brottats med en igelkott.

Men fy! Att man inte ger upp efter ett par-tre försök, fem är inte okej. Är man svårstucken är det bättre att försöka få in en iva-personal att sticka om det är så krångligt =/.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 575
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 798
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 022
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp