Vad gör vi? Del CCIII

Så härligt ute! Mörkt och ljummet! Gatulampor som lyser upp bitvis.
Joggat min runda och sitter nu med kaffekoppen.
I dag har jag varit moster i 16 år.
IMG_0946.webp
 
Det regnar. Blä. Första utmaningen i WR66 är ”live”. Men jag behöver nog vila idag för imorgon har potential att bli en riktigt lång dag och fredag innebär både besök hos frisör/peruk plus träffa onkologen. Men har till lördag att göra det första. Kanske hinner sluta regna, annars får det bli en tur till gymmet kanske.
 
Det har jag aldrig sett som ett problem ifall det skulle hända (jag skulle nog inte märka det), soptunnan ska ju ändå tömmas och är full av skit liksom. :D Hellre i min tunna än att det ligger kvar någonstans.

Fast på något sätt töms påsarna alltid, dvs det är en snuskig sörja i botten på soptunnan som luktar vidrigt, speciellt på sommaren. Jag har soptunnan ståendes bredvid huset, det är inte så jäkla kul att gå förbi den när en ska in i huset.

När vi får tunnor med flera fack nästa år ser jag definitivt ett problem som @sthu berättar om... jag har ingen lust att betala extra pga lata hundägare.

En stor mängd hundägare anser också att min gräsmatta är någon jävla allmänning och tycker det är helt ok att rasta hundarna där... det är det inte. Det är på nivån att jag övervägt att sätta upp elstängsel många gånger.
 
Väntar på att tiden ska gå. Vi tänkte åka till museum i Varberg och turista lite. Har bara varit i entréhallen innan.
Vädret är ändå skit, så något trädgårdsarbete är jag inte sugen på.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 570
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 796
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 022
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp