Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, mina har inte ens velat ta bort sidorna vilket är tur för en av dem har sin pappas gamla spjälsäng utan sådana finesser. De är helt ointresserade av att klättra ur dem, fascinerande nästan!
Vi hade spjälsäng till 3 år också. Då åkte vi på semester och orkade inte ta med resesäng, barnet ramlade ur sängen/ner från madrassen på golvet varje natt. Hon har en 120 säng på golvet nu, inte en chans att hon hade stannat kvar i nåt annat.. hon ramlar fortfarande ur ibland, senast i fotändan.. 😂
 
Här var det vi som tog bort långsidan på eget bevåg när botten sänktes då sonen var 6-7 månader. Han var en orolig sovare och det var tusen gånger enklare att sträcka ut en arm bredvid sig i liggande läge för att trösta än att behöva ställa sig upp och luta sig över en kant ett par gånger varje natt 😁🙈
Ja gud vad skönt det ska bli att slippa den övningen 😅. Har hänt över spjälsängar så mycket, en riktig ryggdödare 😬. Ska också bli väldigt skönt för ryggen att slippa lyfta upp dem från spjälsängen när de vägrar ställa sig upp
 
Sovit som en stock inatt när inget storbarn legat och sparkat på mig halva natten, mycket tacksam!
Lilla E sov hela natten i sin säng och ville bara komma upp en stund när hon vaknade på morgonen. Nu kollar hon bluey på paddan medan jag drar mig lite. 😊

Snart dags att gå upp och fixa inför dagens 6årskalas med släkten ♥️
 
Varit ut en sväng med sonen som ridit! De blåser isbjörnar ute 😫
 

Bifogade filer

  • IMG_6924.jpeg
    IMG_6924.jpeg
    335,9 KB · Visningar: 31
Har firat födelsedag i helgen och var rejält bakis idag. Så vaknar sambon risig med feber och ena barnet kaskadkräks flera ggr (magsjuka incoming?), kan har varit min jobbigaste bakfylla någonsin 😂

Tycker det är konstigt om vi dragit på oss smitta, enda gången vi träffat folk senaste dagarna var på simskolan en halvtimme för 2 dagar sedan. Men vi får väl se vad det utvecklas till 🙈
 
Lilla E avbröt mitt i bokläsningen ikväll.
"E** älskar mamma! Älskar dig! Vill du ha en puss på kinden?"
😍

Tror det var första gången hon sa det "själv" utan att jag sa det först. Å andra sidan är jag inte ensam mottagare om känslorna för en halvtimme tidigare lät det:
"E** älskar Bluey! Älskar Bluey! Äääälskar bluey!" :D
 
Alltså den terrorn är ju typ värre än att vara magsjuk, just att gå runt och vänta och känna efter ”mår jag inte lite illa nu” och inte veta om/när det ska slå till 😛

Ja!! Fy fan haha. Det blir lite psykosomatiskt också... på det har jag graviditetsillamående redan så vet aldrig när det ev ska eskalera från det 🤣
 
Ja!! Fy fan haha. Det blir lite psykosomatiskt också... på det har jag graviditetsillamående redan så vet aldrig när det ev ska eskalera från det 🤣
Vi kan våndas tillsammans! Jag har precis satt in en hormonspiral för några dagar sedan och har en del biverkningar, bland annat illamående… 😬 Men man tänker ju ändå att kan det ha varit samma som barnet hade 🙈 tror dock inte det för jag känner mig precis likadan som när jag var nygravid senast (obs har tagit två negativa test 😅).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
636
· Visningar
37 348
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 214
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp