Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja hon hade ett Excel-ark för att planera hur hon skulle engagera sina läsare. När hon skulle provocera, när hon ville ha positiva känslor, engagemang osv osv. Och att gå till biblioteket med barnen innan en kampanj skulle lanseras var en del av strategin. Då blev följarna välvilligt inställda och hon sålde mer.

Hon är inte dum hon!
 
Nattar tvååring som sjunger allt från bä bä vita lamm, blinka lika stjärna och i ett hus i skogens slut. Så hur mysigt det än är så är det bäst att vara tyst för då sjunger hon med lägre och lägre röst tills hon somnar. Men samtidigt är det så gulligt :love:
 
Nattar tvååring som sjunger allt från bä bä vita lamm, blinka lika stjärna och i ett hus i skogens slut. Så hur mysigt det än är så är det bäst att vara tyst för då sjunger hon med lägre och lägre röst tills hon somnar. Men samtidigt är det så gulligt :love:
Haha, min son låg och sjöng alla låtar han kan häromkvällen också, och sen frågade han ”vilka mer sånger kan jag mamma?” Och man försöker säga att nu kan du nog inga fler men samtidigt är det så gulligt så jag var tvungen att räkna upp några till 😅
 
Bara jag som har en unge som fortfarande sjunger lucia-sånger i princip dagligen? 😂 :down:
Ehm, här hemma är det jag som håller liv i jullåtarna :o :angel: När dottern, 7 månader, skakar på sitt rytmikägg och jag sjunger Bjällerklang till så skiner hon upp och "Aaah-ar" med. Det är så sjukt gulligt så jag fortsätter trots februari :love:

(Om någon har förslag på någon låt om bjällror eller liknande som inte är en jullåt så tar jag dock gärna emot det 😅)
 
Här har vi haft städdag och det visade sig vara frustrerande när det sker samtidigt som ens barn leker en lek som går ut på att de ska flytta alla sina leksaker, inklusive cirka tvåhundra bilar och alla tillbehör till leksaksköket, från en ända av vardagsrummet till den andra men ”råkar tappa” allt på vägen. Kul lek för alla inblandade.
 
Jag kan ha världens bästa barnvagn 😏 så himla less på den och har bestämt att den ska få flytta till förskolan så kan Molte sova i den där istället för att promenera med mig 🤮
 

Bifogade filer

  • IMG_7097.png
    IMG_7097.png
    266,1 KB · Visningar: 56
Antar att jag fick en försmak på hur livet med 4 män i huset kommer se ut. Vid middagen idag satt jag och lyssnade på först när sambon redde om våra traktorer, för att sedan lyssna till 4-åringen som förklarade skillnaden på batterierna i dom, vilka kablar man kopplar vad med osv. För att sedan ropa efter mig när jag rest på mig, "VI MÅSTE KÖPA EN NY STOPPKOLV TILL SKOGSTRAKTORN MED DÖÖÖH".

Och om någon undrar vad jag gjort innan idag; lagt 2h på att hjälpa dom bygga en dumper i tekniklego och 1,5 utomhus i slask för att deras traktorer behövde tvättas 🙂
 
Dottern fick ett sammanbrott här om dagen för att jag delade på hennes cocktailtomater. Det var verkligen ett avgrundsvrål och sen satt hon och grät och försökte sätta ihop dem igen. Som om jag hade mördat dem.
Jag gjorde hjärtformade pannkakor på alla hjärtans dag. Tänkte inte på att jag skulle behöva dela lilla Es pannkakor när hon åt dom. Enormt utbrott när jag skar sönder hennes hjärtan 🙈:crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
634
· Visningar
37 298
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 214
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp