Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på att sambon ska sluta. Fruktansvärda dagar när han slutar runt 19 och sen har körtid hem med. Sonen är världens goaste unge men nu har jag varit hemma sedan september 2022 och håller fan på att bli helt tokig på detta livet! Hur är det ens möjligt att en dag kan kännas som en vecka utan att man för den sakens skull hinner med något vettigt?

Önskar sambon en fantastisk föräldraledighet och hoppas innerligt att han trivs bättre med att gå hemma än vad jag har gjort. Ska bli roligt att börja jobba igen.
 
Mina barn har ju fått nya växasängar och de älskar dem så mycket 😭❤️. Första natten kröp de bara ner direkt och somnade själva, sen har de några kvällar legat och pratat i sina sängar och tagit en vända in till oss och sen tillbaka igen. Häromdagen sa de till sin pappa att han fick gå och lägga sig själv ”utan oss” 😅 för de ville somna själva. H ramlade ur sängen en natt men vi hade madrasser på golvet nedanför så han sov bara vidare på den 😂. Det har verkligen gått över förväntan, men kanske har de inte riktigt förstått att de kan gå ur sängarna själva än…
 
sambon är utomlands så jag och barnen kämpar på med inskolning på förskolan, dressyrträning, simskola, semeldag osv

Jag är så galet tacksam över mina fantastiska barn. Kom hem vid halv nio igår, hade veckohandlat så bilen var full med mat, varit på café, 3 timmar på badhuset och sen ätit på pizzeria. När vi närmar oss hemmet frågar 8 åringen hur vi ska lägga upp det för att allt ska gå smidigt. Om vi hjälps åt att bära in alla varor så kan jag plocka in dem medans han hjälper småbröderna att bli redo för sängen 🥰 han har verkligen ett hjärta av guld 😍
 
Exakt! 🙌 Vår tjej sjunger för sig själv innan hon somnar. 🥹

Åh, det har dottern också börjat göra. "Kom na nuuuu. Dada dags att lägga sig" brukar hon nynna för sig själv. Sen ska hon säga godnatt till sin skugga, och alla andra skuggor också för den delen som försvinner när man släcker lampan. "Godnatt E´s skuggaaaaaaa. Godnatt mammas skuggaaaaaaaa. Godnatt bokens skuggaaaaa. Godnatt alla.... skuggoooo". Dör sötdöden.
 
Hänger på biblioteket. Känner mig som Blondinbella som skrev om biblioteket för att få följare vädligt inställda innan reklamsamarbeten :rofl:
 
Åh, det har dottern också börjat göra. "Kom na nuuuu. Dada dags att lägga sig" brukar hon nynna för sig själv. Sen ska hon säga godnatt till sin skugga, och alla andra skuggor också för den delen som försvinner när man släcker lampan. "Godnatt E´s skuggaaaaaaa. Godnatt mammas skuggaaaaaaaa. Godnatt bokens skuggaaaaa. Godnatt alla.... skuggoooo". Dör sötdöden.
Haha, fler som lyssnat mycket på Babblarnas vaggvisa ser jag 😁
Den rullar i min telefon just nu för övrigt, ligger och nattar barn)
 
W hade med sig en kompis till stallet igår och han blev heeeeelt såld. Framför allt blev han helt tokig i dom två tinkrarana och tvingade mig att googla på ”tinker föl till salu gratis” 😂
 

Bifogade filer

  • IMG_7293.jpeg
    IMG_7293.jpeg
    262,3 KB · Visningar: 49
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
636
· Visningar
37 348
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 214
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp