Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lunchar ute idag! Kaloritätt så att det går att hålla näsan ovanför vattenytan till läggdags :up:. (Har insett att det bara är en "sak" jag kommer att sakna med att inte längre vara föräldraledig och det är mitt barn.)
20240216_130706.jpg
 
Sonen tog knäcken på mig inatt. Vi sov nästan inget alls och vid kl. 03 hade jag vankat på honom 1,5 h i sträck. Han väger 11 kg nu, är stark som en oxe och kastar sig åt alla håll. Eftersom det är så slitsamt med honom så har vi bestämt oss för att alltid gå ur en situation innan frustrationen tar över helt. Så vid 03 gick jag in till maken som sov med dottern, sa några väl valda ord om hur arg jag var och att han får ta över.

Så när jag bär sonen i fullsatt reception på badhuset idag känner jag hur det gör ont i axeln, så jag ger honom till maken och säger högt ”Kan du ta honom? Jag tror jag drog en led i axeln när jag lackade på honom inatt.” 🙃 Men alltså JAG HÖR JU direkt när jag säger det hur det låter. Jag ville gå upp i atomer.
 
Försöker få minste barnet att sova. Sen har jag tänkt att bara sitta tyst en stund och andas efter denna dag innan det är dags att natta två barn till. Sjuka barn som blir både mer spralliga, aktiva, mer bestämda och gnälliga än vanligt är mer än vad jag har ork till just nu. Jaja jag är nog inte så trevlig när jag är sjuk heller :angel:
 
Egentligen barnfri helg men om några timmar ska jag hämta dottern för lite familjegympa. I eftermiddag har sonen sitt födelsedagskompiskalas, pappan har bokat gympasal precis som vi gjorde förra året så det blir nog toppen. Jag roddade ju familjekalaset förra helgen så pappan har ansvar för kompiskalaset. Min enda uppgift är att dyka upp och ta med kaffe, lagom 😁
 
Nästa vecka ska vi få en ny familjemedlem, en vuxen katt som behöver nytt hem. Vår djurälskade 4-åring är i extas och går runt och preppat här hemma - ordnar sovplatser, köper kattleksaker, ritar teckningar till katten, planerar ut var matskål etc ska stå. Älskade hjärta ❤️ Så mysigt det ska bli tycker vi allihop!
"ritar teckningar till katten" 😭❤️ Hjälp vad gulligt 😍
 
Skjut mig nu!
Femåringen är som en överjävlig tonåring i miniformat 🤯 Jag blir GALEN! Minsta lilla sak blir världens drama med skrik, gråt och vrålandet om att "ingen tycker om miiiiig" eller "jag får aaaaaldrig göra nååågot" så fort hon inte får exakt som hon vill, exakt när hon vill det.
 
Vår pappa är hemma igen efter en veckas jobbresa och vi går på sportlov i morgon 😍 (inte sambon iofs men han jobbar iallafall på hemmaplan) promenad och lekparkshäng på förmiddagen, filmys och sen avslutade vi dagen med ett par sällskapsspel.

Jag älskar familjetid 😍 och livet på landet så de inte kommer massa kompisar till barnen och ringer på 🤭
 

Bifogade filer

  • IMG_7208.jpeg
    IMG_7208.jpeg
    268,7 KB · Visningar: 51
Njutbart såna här små stunder när 4-åringen landar i egen fantasilek. Det enda hon leker/gör är att leka fantasilek med figurer (eller att hon själv är någon) men hon vill alltid ha en motpart - kompis, förälder, släkting osv.

Men just nu sitter hon faktiskt i badet och har höga dialoger mellan gubbarna och det är riktigt action med superhjältar, pokemons och alla möjliga ljudeffekter.

Men, det varade 5 minuter och medan jag skrev detta tog det abrupt slut 🤣 Jaja, dags för hårtvätt!
 
Har precis lagt dottern efter en väldigt lång dag. Humörsvängningarna idag har varit helt brutala. Är det vanligt i 5 års åldern? Minns att killarna var snarare lugnare än innan när de var i den åldern.
 
Har precis lagt dottern efter en väldigt lång dag. Humörsvängningarna idag har varit helt brutala. Är det vanligt i 5 års åldern? Minns att killarna var snarare lugnare än innan när de var i den åldern.
Jepp, brutala. I alla fall här med storebror. Nu närmar han sig 6 år och det är marginellt bättre, går ofta att prata igenom det bättre efteråt i alla fall.
 
Har precis lagt dottern efter en väldigt lång dag. Humörsvängningarna idag har varit helt brutala. Är det vanligt i 5 års åldern? Minns att killarna var snarare lugnare än innan när de var i den åldern.
Hos oss var det nog runt 4,5 men ja är nog normalt omkring 5 liksom.
 
Vi har haft en rolig helg med badhuset i fredags, Tom Tits igår och lekland idag. Sonen har också hunnit med en sväng till Mini SATS. Vi har även fått en del gjort hemma med att köra skräp till återvinningen, en sväng till stora kretsloppscentralen med massa skräp från tomten, storstädning och några tvättar.

Vi hankar även på med sonens sömn, inatt var det maken tur att komma in och bytas av kring 3. Han förblir ju helt hopplös, men vi börjar hitta sätt att få rull på den egna sömnen och andra rutiner som underlättar. Om ett par veckor ska vi träffa vår barnpsykolog för första gången, jag tror det blir nyttigt att få lite nya infallsvinklar.
 
Varit på jobbet. Börjat planera en plåtning, haft möte med vår byrå, pratat varumärke. Flängt runt på stan i min alldeles för stora faux fur. Kommer hem och sätter mig på golvet, dottern kommer fram och rufsar runt i mitt hår. ”Tvätta mammas hår med macka” säger hon tillslut. Jaha, det var det du gjorde ja. Back to reality, ner på jorden osv 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
634
· Visningar
37 298
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 214
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp