Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du har iaf åldern inne @Nordthor ! :D


Fyfan bra kämpat @Mirre ♥️
Tack ❤
Men jag blir lite orolig, det är inte likt henne att göra så och hon brukar alltid ha bråttom till förskolan. Med tanke på hur ofta hon är sjuk så hoppas jag att det inte är något som är fel sas 🤔 Vi var på gymnastiken igår men hon brukar inte vara såhär trött dagen efter det. Det blir enorma reaktioner för minsta lilla idag. Vi har 5 års kontroll den 13, frågan är om jag ska avvakta tills dess eller kontakta vc i morgon
 
Jag blev dundersjuk igår och idag fick vi meddelande att det går halsfluss på förskolan. Det kan ju förklara varför jag knappt kunnat svälja på ett dygn. Suck, det är ju inte riktigt så att jag badar i energi annars just nu. Dottern verkar ha klarat sig dock, jag håller tummarna för att det fortsätter så. Hon är ju ledig på fredagar så jag hoppas en del smitta försvinner över helgen.
 
Sitter och pratar med trött tonåring med adhd. Förvirringen är total och samtalsämnena skiftar snabbare än man hinner blinka. 😄
Han spelar bas i ett band och berättade om dagens repande.

"När vi var mitt i...vänta.. vad var vi mitt i nu igen?"
"Mitt i låten"
"Ja just det...vad hände mitt i låten? Vad pratade jag om?" 😄😄
"
 
Vi har äntligen gjort klart barnens rum och satt ihop deras nya sängar! Det är såklart en del småplock kvar som mattor och tavlor och vägghyllor men det var så roligt att väcka barnen och låta dem titta in i sitt rum idag!
De har alltså sovit i sina spjälsängar med alla sidor på fram tills nu, tre år och tre månader gamla 😅. Trodde väl aldrig de skulle hålla så länge.
IMG_4195.jpeg
 
Vi har äntligen gjort klart barnens rum och satt ihop deras nya sängar! Det är såklart en del småplock kvar som mattor och tavlor och vägghyllor men det var så roligt att väcka barnen och låta dem titta in i sitt rum idag!
De har alltså sovit i sina spjälsängar med alla sidor på fram tills nu, tre år och tre månader gamla 😅. Trodde väl aldrig de skulle hålla så länge. Visa bifogad fil 138649
Min son sov i spjälsäng till sin 3årsdag, dock med borttagen långsida. :) (Sen fick han en kurasäng i eget rum som knappt använts 😅)

Dottern på 2,5 sover nu i samma spjälsäng med borttagen långsida ståendes mot min säng. Planen är att göra sovrum åt barnen i år, vi får se hur det går :p

Väldigt fint för övrigt!
 
Vi har samma plan :D får se hur det går här också. Dottern fyller 5 i höst och det vore ju fint om det kunde vara klart till dess. Måste bara planera upp det hela med hur det ska gå till och finansieras och finnas tid till osv :p
Samma här! Jag borde ta tag i att skaffa lite offerter för att göra klart övervåningen helt så barnen får sina rum (det finns i dagsläget bara två sovrum och det behövs tre så det krävs lite flytt av väggar och ett nytt fönster 🙈) men jag är lite seg i starten, och det är ju trots allt rätt så mysigt som vi sover nu 😁
 
Jag och dottern fick en tjejkväll på tu man hand eftersom storebror åkte till pappan då kusin kommit på besök inför stundande kalas i helgen. Vi har käkat pizza och myst i soffan med bluey och ostbågar. Sen läst två böcker (hon är smart och vet precis hur man lindar mamma runt lillfingret :p ) och nu sover hon strax sött i sängen bredvid min 😊 Lyx att få egentid med ett barn!
 
Min son sov i spjälsäng till sin 3årsdag, dock med borttagen långsida. :) (Sen fick han en kurasäng i eget rum som knappt använts 😅)

Dottern på 2,5 sover nu i samma spjälsäng med borttagen långsida ståendes mot min säng. Planen är att göra sovrum åt barnen i år, vi får se hur det går :p

Väldigt fint för övrigt!
Ja, mina har inte ens velat ta bort sidorna vilket är tur för en av dem har sin pappas gamla spjälsäng utan sådana finesser. De är helt ointresserade av att klättra ur dem, fascinerande nästan!
 
Ja, mina har inte ens velat ta bort sidorna vilket är tur för en av dem har sin pappas gamla spjälsäng utan sådana finesser. De är helt ointresserade av att klättra ur dem, fascinerande nästan!
Här var det vi som tog bort långsidan på eget bevåg när botten sänktes då sonen var 6-7 månader. Han var en orolig sovare och det var tusen gånger enklare att sträcka ut en arm bredvid sig i liggande läge för att trösta än att behöva ställa sig upp och luta sig över en kant ett par gånger varje natt 😁🙈
 
Magsjukan slagit till här med ikväll... 🙈🤢🤮 tji fick vi för att pussla hela förra veckan och höll dottern hemma när det härjade magsjuka på föris. Vi trodde vi klarat oss, men icke...
Åh nej! 😣 hoppas det blir lindrigt ❤️ vi har inte haft någon mer incident sen imorse, men jag laddar mentalt för att nästa familjemedlem ska åka dit… flätade håret på dottern nu innan läggdags så hon inte ska behöva få nåt i håret ifall ifall 🙈
 
Åh nej! 😣 hoppas det blir lindrigt ❤️ vi har inte haft någon mer incident sen imorse, men jag laddar mentalt för att nästa familjemedlem ska åka dit… flätade håret på dottern nu innan läggdags så hon inte ska behöva få nåt i håret ifall ifall 🙈

Haha, man blir ruttad som förälder efter ett par år med magsjuka....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
637
· Visningar
37 387
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 214
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp