Ouff, nedtagen på jorden igen efter en tuff hämtning. Yngsta fick ett sammanbrott och vägrade ta på sig stövlar och jacka, efter lite lirkande fick jag stoppa ytterkläderna i medhavd påse och ta sonen under armen. Han gallskrek och sparkade hela vägen till bilen, fick några chanser att ta på sig stövlarna och gå själv men fortsatte bara skrika. Gallskrek hela vägen hem, kastade stövlar och mössa och blev sen ännu mer bedrövad när han inte längre hade dem på sig. Samtidigt satt dottern i baksätet och sjöng så högt hon kunde för att överrösta och jag fokuserade så mycket jag kunde på att titta på vägen och ta djupa andetag. Väl hemma gick det bra att hoppa ur bilen och då skulle han ha allt på sig, dra upp dragkedjan till och med. Sen ville han inte gå in och blev vansinnig när jag lyfte in honom och då skulle han absolut inte ta av sig ytterkläderna. Gallskrik igen, jag försökte närma mig honom, erbjuda mellis osv men det var ingen idé. Till slut rusade han fram till mig och kastade sig i famnen. Där sitter han fortfarande och knaprar på en majskaka.
Ack, att vara två år
Ack, att vara två år