Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas det går över fort för barnen och att du inte blir smittad.Nu trillade även sonen dit... Blir en tuff helg känns det som
Tack! Peppar peppar har det varit lugnt sen lunch och båda barnen har fått behålla kex, glass och toast respektive ostrullar. Nu sover dom Jag känner något i magen men det kan vara både noja och begynnande mens...Hoppas det går över fort för barnen och att du inte blir smittad.
Väldigt olika. Har varit med om ett par kräkningar hos dottern en gång (rätt rejäla) men då blev ingen annan smittad (då hade hela familjen varit kräksjuka 5 veckor tidigare). Den gången innan kräktes alla rejält i 3-4 timmar innan det gick över.Förskolan ringde 2 h före hämtning idag, lillpluttan hade kräkts. de hade nån för 3 dagar sen också.. åkte och hämtade, hon var pigg och glad som vanligt. Väl hemma kom det lite till, sen har det varit lugnt än så länge. Ätit en klämmis, en banan, lite makaroner och hamburgare till middag och välling sen dess. Hur brukar det bete sig? Detta är nytt för oss så vet inte vad man ska vänta sig riktigt..
Samma här, andra regler när man är sjuk.Lilla E sov inte middag idag eftersom jag inte ville lägga henne i vagnen om hon skulle kräkas och hon somnade inte i soffan. Tänkte det var okej eftersom vi gör absolut ingenting idag. Nu lämnade jag henne i två minuter för att hjälpa storebror på toaletten och när jag kom tillbaka sov hon gott Hon får väl sova en liten stund trots att det är sent, när de är sjuka gäller inte samma regler som annars.
Vi har haft lite olika varianter, oftare något som kommer typ 1-2 gånger per dygn men sträcker sig över flera dagar. Det vi har nu är hyfsat brutalt men förhoppningsvis över fort. Barnen har varit ganska utslagna och haft över 39 grader feber idag, lilla dock lite piggare än stora.Förskolan ringde 2 h före hämtning idag, lillpluttan hade kräkts. de hade nån för 3 dagar sen också.. åkte och hämtade, hon var pigg och glad som vanligt. Väl hemma kom det lite till, sen har det varit lugnt än så länge. Ätit en klämmis, en banan, lite makaroner och hamburgare till middag och välling sen dess. Hur brukar det bete sig? Detta är nytt för oss så vet inte vad man ska vänta sig riktigt..
Sen brukar min mamma påminna om att barn kan kräkas av en mängd anledningar, allt är inte magsjuka, eller ens någon slags sjukdom alls. Givetvis får man dock behandla alla kräkningar som magsjuka utifrån smittoperspektiv och hålla dem hemma i 48 h.Förskolan ringde 2 h före hämtning idag, lillpluttan hade kräkts. de hade nån för 3 dagar sen också.. åkte och hämtade, hon var pigg och glad som vanligt. Väl hemma kom det lite till, sen har det varit lugnt än så länge. Ätit en klämmis, en banan, lite makaroner och hamburgare till middag och välling sen dess. Hur brukar det bete sig? Detta är nytt för oss så vet inte vad man ska vänta sig riktigt..