Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min tvååring är inte lika vältalig som din, min säger bara "nej", men i övrigt känner jag igen mig mycket. :nailbiting: Min partner och tvååringen sover i ett rum och jag och lillebror i ett annat. Jag är vaken rätt mycket med lillebror på nätterna, och nästan varje natt hör jag runt femsnåret från andra rummet "zzz...NejnejnejNEJNEJNEJ..." och sen sover han vidare. Vi är uppenbarligen lika hopplösa föräldrar åt honom i drömmarna som i verkliga livet :p

Haha, det där känner jag igen, tyckte det var så hemskt innan de kunde prata så mycket och bara skrek NEEEEJNEEEEJ i sömnen, undrade så vad de varit med om för hemskt som fick dem att låta så förtvivlade. Sen började de prata och nu låter det NEEEEEJ HAN TOG BILEN FRÅN MIG!” och då kan man landa lite mer i att jaha, det var kanske inte värre än så 😅
 
Min tvååring är inte lika vältalig som din, min säger bara "nej", men i övrigt känner jag igen mig mycket. :nailbiting: Min partner och tvååringen sover i ett rum och jag och lillebror i ett annat. Jag är vaken rätt mycket med lillebror på nätterna, och nästan varje natt hör jag runt femsnåret från andra rummet "zzz...NejnejnejNEJNEJNEJ..." och sen sover han vidare. Vi är uppenbarligen lika hopplösa föräldrar åt honom i drömmarna som i verkliga livet :p
Gäller att träna på tydligheten :D min 2,5åring säger aldrig så många ord i följd som när hon säger nej. Oftast nöjer hon sig med typ 2-ordsmeningar men har vid speciella tillfällen hörts säga saker som "NÄÄJ! Den är INTE DIN!" eller "Mamma, sluta prata NU!"
 
Vabbar extremt pigga barn, en av dem kräktes i lördags så vi är hemma för att se vart det tar vägen. Inga fler symptom hos någon sedan dess och barnet som kräktes har varit pigg som en lärka och ätit normalt hela tiden. Kan bara hoppas att det inte blir något mer av det.

Ute regnar och blåser det ovanpå all snö :crazy: Så det blir en innedag och försöka vara påhittig och samtidigt ignorera vab-ångesten.
 
Nu har vi varit sjuka typ oavbrutet i två månader. Det går runt och runt och runt. Idag är jag hemma med storasyster som eventuellt har vattkoppor (prickar och lite snor är enda symptomet), en pigg lillebror och en väldigt sjuk man. Klockan är 8.15 och vi har redan ätit frukost, lekt med lera, badat, kollat tv och det är 11,5 h tills det är läggdags igen. Ge mig styrka.
 
Nu har vi varit sjuka typ oavbrutet i två månader. Det går runt och runt och runt. Idag är jag hemma med storasyster som eventuellt har vattkoppor (prickar och lite snor är enda symptomet), en pigg lillebror och en väldigt sjuk man. Klockan är 8.15 och vi har redan ätit frukost, lekt med lera, badat, kollat tv och det är 11,5 h tills det är läggdags igen. Ge mig styrka.

Nej men fy vad tungt! Vab-dagar är verkligen evighetslånga! Jag höll på att bli tokig efter en vecka trots att vi då kunde ta varannan dag och ingen av oss blev sjuka.
 
Regn och snö om vartannat ute, sonens buss var inställd pga dåligt väglag men som tur var kunde pappan hämta. Både jag och sambon har feber och är däckade, alla tre barnen är friska. Så det är fullt ös, på kvällen är man medvetslös 🙈 Dock sköter ju de stora sig själva, men lillfisan vill ju ha aktivering och sådär. Tur att hon gillar att måla
 
Nu har vi varit sjuka typ oavbrutet i två månader. Det går runt och runt och runt. Idag är jag hemma med storasyster som eventuellt har vattkoppor (prickar och lite snor är enda symptomet), en pigg lillebror och en väldigt sjuk man. Klockan är 8.15 och vi har redan ätit frukost, lekt med lera, badat, kollat tv och det är 11,5 h tills det är läggdags igen. Ge mig styrka.
Inte kul, hoppas alla är friska snart ❤️
 
Står och steker bananpannkakor och slår in paket. I morgon fyller dottern 2 år och jetlag säger mig att vi kommer att starta firandet kring 4 på morgonen. Kan inte förstå att tiden har gått så fort. Det känns som att det var nyss hon klängde sig fast som en koala runt min hals natt som dag. Nu har hon blivit en liten pratkvarn som busar med sin lillebror, upprepar allt man säger som en liten papegoja och håller händerna på min kind och säger ”min mamma”. Min lilla hustomte, jag älskar dig mer än vad jag har ord för.
 
Livet med en 2-åring och en 2-månaders:
Lägger ifrån mig lillebror i soffan. Går in i rummet bredvid för att hämta något, kommer tillbaks in och ser att storebror hänger över lillebror. Sätter mig bredvid dem för att vid behov kunna bromsa storebrors ibland väl entusiastiska ömhetsbetygelser. Noterar några smulor på lillebrors underläpp och efter någon sekund inser jag vad som just hänt. Storebror har matat lillebror med hundmat :eek: Kan lyckligtvis snabbt gräva ut det ur lillebrors mun, så ingen skada skedd, men det var väl inte riktigt så jag såg framför mig att lillebror skulle börja med smakportioner O_o
 
Livet med en 2-åring och en 2-månaders:
Lägger ifrån mig lillebror i soffan. Går in i rummet bredvid för att hämta något, kommer tillbaks in och ser att storebror hänger över lillebror. Sätter mig bredvid dem för att vid behov kunna bromsa storebrors ibland väl entusiastiska ömhetsbetygelser. Noterar några smulor på lillebrors underläpp och efter någon sekund inser jag vad som just hänt. Storebror har matat lillebror med hundmat :eek: Kan lyckligtvis snabbt gräva ut det ur lillebrors mun, så ingen skada skedd, men det var väl inte riktigt så jag såg framför mig att lillebror skulle börja med smakportioner O_o

Här matas också lillebror friskt, ofta med orden ”Hoogie ha den!” och så ska hon dela med sig av allt hon själv får. Eller så proppar hon in nappen om och om igen trots att han inte vill ha den. ”HOOGIE HA DEN!!” säger hon frustrerat när han spottar ut den. Idag får hon en docka i födelsedagspresent. Hon har blivit väldigt intresserad av att byta blöja, bära i sele, mata, vagga och stoppa in napp. Så pass att hennes Alfonsnalle nu för tiden har blöja på sig och fläckar i ansiktet av allt matande 😄 Så det kändes som att det var dags att hon får en egen bebis.
 
Livet med en 2-åring och en 2-månaders:
Lägger ifrån mig lillebror i soffan. Går in i rummet bredvid för att hämta något, kommer tillbaks in och ser att storebror hänger över lillebror. Sätter mig bredvid dem för att vid behov kunna bromsa storebrors ibland väl entusiastiska ömhetsbetygelser. Noterar några smulor på lillebrors underläpp och efter någon sekund inser jag vad som just hänt. Storebror har matat lillebror med hundmat :eek: Kan lyckligtvis snabbt gräva ut det ur lillebrors mun, så ingen skada skedd, men det var väl inte riktigt så jag såg framför mig att lillebror skulle börja med smakportioner O_o
Haha åh nej! 😂 Här var det strössel som blev första smaksensationen när storasyster matade lillebror 😬
 
Ibland blir jag chockad över vad som händer i skolan. Min 13åring berättade idag att en av hennes klasskompisar blev nedslagen av två andra klasskompisar igår efter skolan. Som tur var sprang ett annat barn efter hjälp annars hade det nog slutat värre en massa blåmärken.
Det med skolan kan nog vi snart skriva en avhandling om. Under 1 månad var minst 1 förälder med på varje lektion som någon barnvakt. Det gapas (7or) skriks springs runt i klassrummet springs i korridoren. Den dagen jag var där satt jag med hakan vid knäna ungefär. Vissa elever gjorde ingenting mer än störde andra på hela dagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
31 32 33
Svar
642
· Visningar
37 541
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 214
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp