Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter utanför gympasalen och väntar på mina barn (4 och 6 år) som tränar gymnastik. Sitter i korridoren uta för tillsammans med fyra andra mammor som grejar med sina telefoner. Emellanåt kommer ett barn ut och vill "visa något" eller få en kram. 6-åringen är lite ängslig av sig så det är stor risk att hen snart kommer och hämtar mig.
 
Mina två minsta har skidkurs den här veckan med Kindergarten. När vi och alla andra barn stog och väntade på bussen hände en olycka. En bil stannade för att göra en en vänstersväng in på parkeringen, bilen bakom stannade men en tredje hann inte stanna och körde in i bilen framför, så kraftigt att den även slog i den första bilen. Den sista bilen fick totalskador så det ut som, även mitten bilen ordentligt.

Det här är den vägen som många åker till skolan/Kindergarten. Många barn utan att sitta fast ordentligt "ska ju bara så kort bit". Det var flera barn i bilarna men alla var bältade så ingen skadades. Men ett obältat barn hade nog skadats ordentligt. Och läskigt vilka stora skador bilarna hade trots relativ låg hastighet.
 
Tydligen är det för tidigt att hämta 16:15 enligt min 4-åring 😅 Hon var besviken över att inte få gå över till en annan avdelning och leka (de samlar ihop alla barn där runt 16:30 och fram till stängning). ”Mamma du skulle ha hämtat oss senare.” Härom dagen frågade hon varför jag hämtade mitt i natten så det är lite blandad respons :D
 
Tydligen är det för tidigt att hämta 16:15 enligt min 4-åring 😅 Hon var besviken över att inte få gå över till en annan avdelning och leka (de samlar ihop alla barn där runt 16:30 och fram till stängning). ”Mamma du skulle ha hämtat oss senare.” Härom dagen frågade hon varför jag hämtade mitt i natten så det är lite blandad respons :D
Min snart 6-åring blir också besviken om jag hämtar innan han hinner gå till lillasysters avdelning. "Kan du inte jobba över mamma?!" :D
 
Vi har vabbat sedan i fredags. Båda barnen har feber och snuva och hostar, turas om att vara sjukast men båda är märkbart påverkade. Det har varit svinkallt (-21,5 igår) och snöstorm så vi har inte varit utomhus alls. Jag och min sambo har tagit varannan dag vilket ju är skönt men också leder till att jag känner mig väldigt splittrad mellan jobbet och hemmet och knappt vet vilken dag det är. Hoppas verkligen att de snart piggar på sig!
 
Tydligen är det för tidigt att hämta 16:15 enligt min 4-åring 😅 Hon var besviken över att inte få gå över till en annan avdelning och leka (de samlar ihop alla barn där runt 16:30 och fram till stängning). ”Mamma du skulle ha hämtat oss senare.” Härom dagen frågade hon varför jag hämtade mitt i natten så det är lite blandad respons :D
Min snart 6-åring blir också besviken om jag hämtar innan han hinner gå till lillasysters avdelning. "Kan du inte jobba över mamma?!" :D

Jag har ett ännu värre bekymmer för här får pappan höra att de vill ha lika korta dagar som hos mig och jag får höra att de vill ha lika långa dagar som hos pappa. Han hämtar runt 17 och jag runt 15 med vissa undantag så hur vi än gör så blir det fel 😂
 
Vår 4-åring är så arg! Igår var hon rasande för att hon inte fick titta på tv när det vara dags att lägga sig. Sedan var det fel på allt från tavlor och tapeter i hennes rum, till gosedjur och morgonrockar. Jag tror det tog en timme av lock och pock innan hon blev sitt vanliga kärleksfulla jag igenom la sig tätt intill och bedyrade sin kärlek till mig. Storebror säger "nej, nu börjar hon igen!" med uppgiven röst när hon sätter igång. Lilla skrutt, så mycket känslor i den lilla kroppen ❤️
 
Vi har samma här! Hopplösa nätter med hosta!
Jobbigt, hoppas det ger sig snart.

Här är hostan något bättre och hon är feberfri, men inte helt pigg än. Idag avslöser utbrotten varandra för minsta lilla sak. Uttråkad av att ha varit hemma och inne hela veckan kombinerat med att ändå inte vara helt pigg ännu skapar kaos idag 🤯 Det har varit otroligt kallt och dåligt väder varenda dag så vi har inte haft så mycket val. Men idag är det bara 11 minus så funderar på om vi ska ta en promenad ändå, så hon får komma ut och göra något.
 
Pust! Snart 2-åringen är i en SÅ intensiv period just nu. Börjat riva ur allt ur lådor osv igen, det hade nästan försvunnit ett tag. Och blir TOKIG om man säger nej/föreslår annat i alla situationer. Och detta konstanta "kan själv!!" Eller "kan FÄÄÄLLLV" som hon säger. Ibland när hon vaknar på morgonen är det det första hon säger 1 sekund efter att hon öppnat ögonen. 🤣

Superrolig och charmig också såklart, men jösses vad detta testar ens tålamod just nu..😅
 
Pust! Snart 2-åringen är i en SÅ intensiv period just nu. Börjat riva ur allt ur lådor osv igen, det hade nästan försvunnit ett tag. Och blir TOKIG om man säger nej/föreslår annat i alla situationer. Och detta konstanta "kan själv!!" Eller "kan FÄÄÄLLLV" som hon säger. Ibland när hon vaknar på morgonen är det det första hon säger 1 sekund efter att hon öppnat ögonen. 🤣

Superrolig och charmig också såklart, men jösses vad detta testar ens tålamod just nu..😅
Min tvååring är inte lika vältalig som din, min säger bara "nej", men i övrigt känner jag igen mig mycket. :nailbiting: Min partner och tvååringen sover i ett rum och jag och lillebror i ett annat. Jag är vaken rätt mycket med lillebror på nätterna, och nästan varje natt hör jag runt femsnåret från andra rummet "zzz...NejnejnejNEJNEJNEJ..." och sen sover han vidare. Vi är uppenbarligen lika hopplösa föräldrar åt honom i drömmarna som i verkliga livet :p
 
Min tvååring är inte lika vältalig som din, min säger bara "nej", men i övrigt känner jag igen mig mycket. :nailbiting: Min partner och tvååringen sover i ett rum och jag och lillebror i ett annat. Jag är vaken rätt mycket med lillebror på nätterna, och nästan varje natt hör jag runt femsnåret från andra rummet "zzz...NejnejnejNEJNEJNEJ..." och sen sover han vidare. Vi är uppenbarligen lika hopplösa föräldrar åt honom i drömmarna som i verkliga livet :p
Haha han övar på nej:et dygnet runt alltså 😁😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
31 32 33
Svar
642
· Visningar
37 580
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 214
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp