Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja men exakt. Lillebror är det enda som är bättre än skärmtid. Man smälter ju :love1: vi hade bara katastroftankar om hur det skulle bli när vi skaffade en liten till. Eftersom vi är bonusfamilj var vi oroliga för uppdelning, qvundsjuka och irritation. Jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig hur bra det skulle bli både för lilla och de stora.
 
Haha hon blir två om en månad! Hon har alltid varit väldigt lättsam att ha göra med men kanske blir hon en vilding framöver 😅❤️.
Min som precis fyllt två har alltid varit väldigt lättsam. Sådär på nivån att farfar kallat honom tjuren Ferdinand och farmor förmenande sagt till oss föräldrar att vi måste förstå att vi har minimal chans att få ett så enkelt barn igen.

Sen närmade han sig 2-årsåldern... :angel: Nu är det high drama varje dag, och så mycket saker på gång hela tiden. Jätterolig, absolut, men jag är oerhört tacksam för att förskolan aktiverar honom och avlastar mig 15 h i veckan :p

Och lite allmänt på 2-åringstemat så gjorde jag H rasande idag när han ville att jag skulle laga ett kex som hade gått i två bitar och jag inte kunde det. Sämsta mamman, tydligen!
 
@Human Ja, alltså, vår dotter har enormt stora känslor och känner dem till 100% :D. Så har det varit sen hon var ett och ett halvt typ. Men jag tänker att allt sånt är liksom helt normalt bara. Små eller stora sammanbrott varje gång overallen ska på eller pyjamasen ska av liksom.

Däremot har hon aldrig sprungit bort ifrån oss, klättrat på saker eller hamnat i farliga situationer. Var mer så jag menade :).
 
Däremot har hon aldrig sprungit bort ifrån oss, klättrat på saker eller hamnat i farliga situationer. Var mer så jag menade :).
Det gör vår, springer bort (försöker). Hände ALDRIG med stora, aldrig. Enda gången hon lyckats var på Ikea. ”Var är X?” ”Vadå, du har henne väl, hon var ju vid dig för mindre än 20 sekunder sedan?”

Fy fan alltså, den paniken. PANIKEN. Tog tack och lov typ ytterligare 20 sekunder av letande innan jag hörde ett förtjust busskratt och hittade henne i avdelningen bredvid. Men usch. Plötsligt förstod jag alla som har koppel på sina tultare 😅
 
Det gör vår, springer bort (försöker). Hände ALDRIG med stora, aldrig. Enda gången hon lyckats var på Ikea. ”Var är X?” ”Vadå, du har henne väl, hon var ju vid dig för mindre än 20 sekunder sedan?”

Fy fan alltså, den paniken. PANIKEN. Tog tack och lov typ ytterligare 20 sekunder av letande innan jag hörde ett förtjust busskratt och hittade henne i avdelningen bredvid. Men usch. Plötsligt förstod jag alla som har koppel på sina tultare 😅
Min stora har aldrig försökt springa bort, han vill helst vara klistrad vid sidan. Lilla har inga hämningar och är alldeles för självständig. I helgen var vi på biblioteket och hon sprang över hela stället inklusive ut genom entren om hon fick chansen 🙈

Och angående stora känslor. Lilla E är otroligt dramatisk. Häromdagen la jag pastasås på tallriken på vad som uppenbarligen var fel sätt. Hon kved Näääääääj och dunkade huvudet i bordsskivan 🙈😂
 
Lilla E kallar all mat för pasta och clementiner för apelsiner. Hon blir jättearg om man försöker rätta henne så vi äter helt enkelt pasta varje dag, även om det är ris eller potatis :cool:
Min lilla äter det mesta, hon gillar mat. Men är hon osugen på att smaka något så kan man alltid prova att säga att det är korv. ”Kojs” slinker nämligen alltid ner.
 
Ja men exakt. Lillebror är det enda som är bättre än skärmtid. Man smälter ju :love1: vi hade bara katastroftankar om hur det skulle bli när vi skaffade en liten till. Eftersom vi är bonusfamilj var vi oroliga för uppdelning, qvundsjuka och irritation. Jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig hur bra det skulle bli både för lilla och de stora.
Maken har oxå ett äldre barn och vi en liten sladdis. Men känslan var samma här, vi hade aldrig kunnat hoppas på att de skulle bli sånna kompisar 🤩
 
Det är verkligen inte lätt att göra rätt med en sju åring.

Hon hade precis härdsmälta efter att jag sa att hon nog skulle ha en varmare jacka på sig till skolan. Det är ju ändå 30 minus här. Ännu värre blev det på grund av att farfar var här också då han skulle skjutsa henne till skolan så hon skämdes extremt mycket när hon hade skrikit klart. Puh vad arga de blir så fort.
 
W har äntligen hittat en aktivitet som han verkligen gillar 😁 Så nu går han i fäktarskola på söndagar!
 

Bifogade filer

  • IMG_7061.jpeg
    IMG_7061.jpeg
    86,3 KB · Visningar: 46
Dottern hemma från föris pga av hosta.
Hon hostade inte någonting på lovet, var inte snuvig, hade feber eller någonting. Nu efter tre dagar på föris så är hon sjuk.
 
Det var länge sen, men igår kväll och i natt kom växtvärken igen. Stackars ❤️

I övrigt måste jag bara säga att mina barn är bäst! De är så roliga och fantastiska och jag älskar att vara med dem. Känner mig mer och mer kompetent som förälder vilket såklart påverkar. Lite apropå diskussionen om syskon tätt eller långt ifrån, vi har prick två år mellan och det var lite väl tufft för mig egentligen. Men jättehärligt nu 🥰
 
Sista veckan själv med grabbarna. Kunde inte tänka mig att det skulle gå såhär fort när vi började I höstas. Känner mig dödstrött på samma gång som jag nog mest går stärkt ur detta. Upptäckt att jag tappat bort mig själv under resan dock. Hoppas att jag hittar tillbaka när jag börjar jobba och får köra igång ordentligt med min sport igen.
 
Vardagen igång igen efter jullovet men vi har det väldigt bra just nu. 5-åringen älskar förskolan och har kompisar han tycker jättemycket om, han tycker det är fruktansvärt orättvist att andra barn får vara på förskolan ända till kl 17 och han bara till 13.30.. 😅
1-åringen är glad och nöjd och så himla gullig och rolig och sover hela nätterna (mestadels på min arm, men ändå!) och ja tvåbarnslivet rullar på just nu.

Sen bråkar jag och 5-åringen till och från med såklart, igår var jag en jättedum mamma av flera olika anledningar tills jag till sist blev arg på riktigt och skärmtid har vi dagliga diskussioner om. 1-åringen är i åldern att man helst inte tar med henne någonstans där det inte är barnsäkrat pga då får man bara springa efter henne konstant. Men vi har mkt hjälp av farfar som bor granne och även mormor o morfar och farmor om vi behöver, det gör så mycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
31 32 33
Svar
641
· Visningar
37 524
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 214
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp