Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker inte det är konstigt att det känns jobbigt.Högre makter, giv mig styrka. Hela veckan har 2-åringen varit gnällig som tusan. Han bara gråter eller skriker. Vägrar att äta ännu mer konsekvent än vanligt, vilket förstås gör honom ännu gnälligare. Det blir absolut inte bättre av att han inte kan prata än, så vi förstår inte vad han säger, vilket utlöser nya gråtattacker. Känns som hela barnet och allt runt omkring är täckt av ett kladdigt lager av snor och tårar. Lillebrors magknipsskrikande känns som ljuv musik i jämförelse med det eviga gnällandet.
Givetvis fattar jag att det finns någon anledning, och att han gör så gott han kan. Men jag håller ändå på att bli knäpp, är så allergisk mot gnällande
Tvååringar är en handfull helt klart!Gode gud, hur överlever man en tvåårings energinivåer . Vi var ute idag och shoppade och åt utelunch och hade så mysigt och trevligt. Sen hem och vila och dottern vaknade strax efter två. Men alltså från det att hon vaknade tills nattning är det ju nonstop!? Och då är vi två som kan turas om att orka och vi är ändå helt SLUT. Det dansas och springs och byggs klossar och läses böcker och ritas och hoppas och klättras och mamma mamma mamma:s .
Känns som maken och jag har åldrats 10 år det senaste halvåret .
Men ja! Och hon har inte ens fyllt 2 än. Hur ska vi överleva de kommande månaderna? Och med en bebis sen på det också?Tvååringar är en handfull helt klart!
Man överlever Speciellt om man samarbetar och försöker ta det mesta med en klackspark, sänkta förväntningar är en toppengrej. Vet att många räds 2- och 3-årsåldern, men jag tycker att det är bland de roligaste åldrarna rent objektivt! Så mycket påhitt, kaos, utveckling och tokerier. Men ja. Man somnar gott om kvällarnaMen ja! Och hon har inte ens fyllt 2 än. Hur ska vi överleva de kommande månaderna? Och med en bebis sen på det också?
*andas i fyrkant*
Samarbetar och hjälps åt gör vi alltid . Däremot har vi nog rätt höga krav på oss själva som föräldrar och det lär vi väl få jobba med. Men såklart vi tar oss igenom den tiden också .Man överlever Speciellt om man samarbetar och försöker ta det mesta med en klackspark, sänkta förväntningar är en toppengrej. Vet att många räds 2- och 3-årsåldern, men jag tycker att det är bland de roligaste åldrarna rent objektivt! Så mycket påhitt, kaos, utveckling och tokerier. Men ja. Man somnar gott om kvällarna
Gode gud, hur överlever man en tvåårings energinivåer . Vi var ute idag och shoppade och åt utelunch och hade så mysigt och trevligt. Sen hem och vila och dottern vaknade strax efter två. Men alltså från det att hon vaknade tills nattning är det ju nonstop!? Och då är vi två som kan turas om att orka och vi är ändå helt SLUT. Det dansas och springs och byggs klossar och läses böcker och ritas och hoppas och klättras och mamma mamma mamma:s .
Haha vi pratar om det ibland, hur ska vi överleva utan eftermiddagsvilan?? Men vår dotter är långt ifrån att skippa den som tur är .Ja, pust, det kan vara sååååå intensivt i den där åldern. Värsta sen när dagstuppluren försvinner också ju (liksom INGET andrum!?!). Hur går det med dagslurarna förresten? Visst hade du en tråd om det?
Haha vi pratar om det ibland, hur ska vi överleva utan eftermiddagsvilan?? Men vår dotter är långt ifrån att skippa den som tur är .
Nej, har ingen tråd om det! Men skrev i den dock .
Haha, fattar! Här är det lite mer blandat, jag kan känna att det blir lite av en befrielse också när hon slutar sova på dagen. Mindre pussel liksom. Men jag kanske får äta upp de orden sen .Då blandade jag ihop Skönt att det är långt lvar Vi hade nog på riktigt ångest när det var dags att avveckla vilan på dagen!
Nejdå, det är ju så också, så det är verkligen dubbelt.Haha, fattar! Här är det lite mer blandat, jag kan känna att det blir lite av en befrielse också när hon slutar sova på dagen. Mindre pussel liksom. Men jag kanske får äta upp de orden sen .
Haha jag har frågat mig samma sak i helgen. Lilla är snart 2,5 och alltså hon är SÅ rolig och söt och mysig och påhittig men också SKITJOBBIGGode gud, hur överlever man en tvåårings energinivåer . Vi var ute idag och shoppade och åt utelunch och hade så mysigt och trevligt. Sen hem och vila och dottern vaknade strax efter två. Men alltså från det att hon vaknade tills nattning är det ju nonstop!? Och då är vi två som kan turas om att orka och vi är ändå helt SLUT. Det dansas och springs och byggs klossar och läses böcker och ritas och hoppas och klättras och mamma mamma mamma:s .
En pappa på förskolan frågade förra veckan hur man gör när man har två. Det föranleddes av att lilla E slet sig ur min hand vid bilen och skrattande sprang iväg längs cykelbanan. Jag tittade honom i ögonen och sa allvarligtHaha jag har frågat mig samma sak i helgen. Lilla är snart 2,5 och alltså hon är SÅ rolig och söt och mysig och påhittig men också SKITJOBBIG
Det ritas på allt utom papper inkl sig själv, det kastas saker, ska bli buren ÖVERALLT och har lärt sig öppna barngrinden nere och går upp på övervåningen titt som tätt, men vill inte gå ner själv (tack och lov iofs) så då får man komma och rädda... Sen får man en knytnäve i huvudet rätt vad det är medan minihuliganen asgarvar. Hon vägrar hålla handen i trafiken och springer iväg hela tiden. Och sen smäller det till och man får en blöt puss och en trött liten tjej i knät som vill gosa.
Så det är komplext Hon är underbar men kan inte sticka under stol med att jag ser fram emot nästa fas...