Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sen brukar min mamma påminna om att barn kan kräkas av en mängd anledningar, allt är inte magsjuka, eller ens någon slags sjukdom alls. Givetvis får man dock behandla alla kräkningar som magsjuka utifrån smittoperspektiv och hålla dem hemma i 48 h.

H har kräkts två gånger i sitt liv, och det vid helt olika tillfällen. Senaste gången var på förskolan och då var han helt som vanligt innan, och helt som vanligt efteråt.

Håller tummarna för er!
Jag tänkte ju så med, men man utgår ju gärna ifrån det värsta. 🤪

Det har inte kommit något mer sen igår kl 15 och hon är precis som vanligt och sov gott inatt så vi hoppas på det bästa. Hon har haft såhär ett par gånger förut, men då har vi inte räknat det som magsjuka eftersom det bara varit 1-2 kräkningar och sen inget mer.
 
Vi har haft lite olika varianter, oftare något som kommer typ 1-2 gånger per dygn men sträcker sig över flera dagar. Det vi har nu är hyfsat brutalt men förhoppningsvis över fort. Barnen har varit ganska utslagna och haft över 39 grader feber idag, lilla dock lite piggare än stora.

Stora hade kräkts i sömnen nu när jag gick och la mig :( Hade ändå babyvakt till rummet men har inte hört något. Lagom lätt och kul att släpa upp en yrvaken unge till duschen, men han tog det bra. Har dock aldrig varit så sugen på att klippa av hans långa fina hår som nu 🙈😐 Att ligga bredvid nu och försöka somna är inte heller det lättaste...
Det har inte kommit nåt mer så vi är försiktigt optimistiska..

Men åh stackars er, inge kul att behöva rodda med i sömnen. 🥺
 
Väldigt olika. Har varit med om ett par kräkningar hos dottern en gång (rätt rejäla) men då blev ingen annan smittad (då hade hela familjen varit kräksjuka 5 veckor tidigare). Den gången innan kräktes alla rejält i 3-4 timmar innan det gick över.
Ungarna har dock alltid återhämtat sig fortare än vi vuxna, när kränkningarna varit över har de haft aptit direkt. Vi vuxna har krävt ett par dagar att vara återhämtade.
Det har inte kommit nåt mer och vi känner inget, så vi hoppas på det bästa! 😬🤭
 
Det har inte kommit nåt mer så vi är försiktigt optimistiska..

Men åh stackars er, inge kul att behöva rodda med i sömnen. 🥺
Nä det är nog något av det värsta jag vet... Dels att man är så trött och bara vill sova, dels att man för allt i världen inte vill väcka syskonet... Tur i oturen att jag har barn som sover tungt. Å andra sidan hade det varit bra om de vaknade när det kommer kräks 🙈

Skönt att det varit lugnt hos er!
 
Kommer mest in här för att kräka av mig lite. Pappan till mitt barn har blockat mig på alla möjliga sätt och för tillfället går kommunikationen via min mamma. 🙃 Vad man älskar mansbebisar alltså. Tycker så jävla synd om mitt barn som hamnar i kläm samtidigt som hon inte ens vill va där. Mitt hjärta går fan under.
 
Kommer mest in här för att kräka av mig lite. Pappan till mitt barn har blockat mig på alla möjliga sätt och för tillfället går kommunikationen via min mamma. 🙃 Vad man älskar mansbebisar alltså. Tycker så jävla synd om mitt barn som hamnar i kläm samtidigt som hon inte ens vill va där. Mitt hjärta går fan under.
Vad jobbigt! En av mina kompisar hade det problemet med sitt ex. Så fort hon hittade en ny man stängde han av alla kommunikationsvägar så alla kommunikation gick via hans mamma. Nu när hon brytit med nya mannen pratar han med henne igen.
Och då var det dessutom han som ville skiljas när hon var gravid med deras tvillingar.
 
Vad jobbigt! En av mina kompisar hade det problemet med sitt ex. Så fort hon hittade en ny man stängde han av alla kommunikationsvägar så alla kommunikation gick via hans mamma. Nu när hon brytit med nya mannen pratar han med henne igen.
Och då var det dessutom han som ville skiljas när hon var gravid med deras tvillingar.
Ja det påfrestar enormt. Han blockade mig precis i början men efter familjerådgivning blev det bättre (typ bra faktiskt) och han tog bort blocken. Han träffade en ny men när han fick höra att jag träffat en ny så slog han på blocken igen. Jag får ju ta upp detta med familjerådgivning igen om det ska vara såhär.
 
Ja det påfrestar enormt. Han blockade mig precis i början men efter familjerådgivning blev det bättre (typ bra faktiskt) och han tog bort blocken. Han träffade en ny men när han fick höra att jag träffat en ny så slog han på blocken igen. Jag får ju ta upp detta med familjerådgivning igen om det ska vara såhär.
Låter precis som för min kompis! Att det ska behöva vara så. Och att det uppenbarligen är ok för dom att skaffa ny partner men inte ni.
 
Kommer mest in här för att kräka av mig lite. Pappan till mitt barn har blockat mig på alla möjliga sätt och för tillfället går kommunikationen via min mamma. 🙃 Vad man älskar mansbebisar alltså. Tycker så jävla synd om mitt barn som hamnar i kläm samtidigt som hon inte ens vill va där. Mitt hjärta går fan under.

Men snälla rara, jag saknar ord. Jag hoppas han tar sig samman snabbt och att det löser sig :heart
 
Vad jobbigt! En av mina kompisar hade det problemet med sitt ex. Så fort hon hittade en ny man stängde han av alla kommunikationsvägar så alla kommunikation gick via hans mamma. Nu när hon brytit med nya mannen pratar han med henne igen.
Och då var det dessutom han som ville skiljas när hon var gravid med deras tvillingar.

Vilken sköning 🙃
 
Har farit runt och städat, gjort tårta, pyntat och fixat inför dotterns födelsedag i morgon. Mitt nagelband blöder efter alla ballonger jag har knutit, det måste finnas något bättre sätt att göra det på. Hittade en jättesöt enhörningsballong på affären som står på bordet nu 😄😍
Väntar på att en löpare ska bli färdigtvättad så jag kan lägga på den på bordet, lägga dit ljusslingan och konfettin och få det klart. Funderar på om jag ska duka fram allt idag så är det bara att ställa fram fikat i morgon, vi kan ju äta frukost och lunch i vardagsrummet eller så istället.
 
Idag fyller min store 6 år ♥️ Känns både som igår han kom, och som ett helt liv sen...

Det blev en väldigt modest pyntning med några konfettiballonger, en munk med ett ljus i och några paket på köksbordet. Sen blev även jag sjuk inatt :arghh: 😅 så det blir väl dag nummer tre i soffan 🙈 Stora är hjälpsam men lilla tar alla chanser att ställa till med hyss så vi får väl se hur mycket vila det blir...
 
Cirka 15 sekunder efter att jag gått in i badrummet och låst dörren för att få gå på toa ifred:

Ryck ryck i dörren.
”Maammaaa”
Ryck ryck
”Mamma ser du mina tår? Ser du nu då?”
Ryck ryck
”Mamma kan du hämta nyckeln”
Ryck ryck
”Mamma vi är på varsin sida”
Ryck ryck
”Mamma jag vill ha mina hårspännen, mamma jag kan inte vääääntaaaa”

Så skönt med lugn och ro :)
 
Cirka 15 sekunder efter att jag gått in i badrummet och låst dörren för att få gå på toa ifred:

Ryck ryck i dörren.
”Maammaaa”
Ryck ryck
”Mamma ser du mina tår? Ser du nu då?”
Ryck ryck
”Mamma kan du hämta nyckeln”
Ryck ryck
”Mamma vi är på varsin sida”
Ryck ryck
”Mamma jag vill ha mina hårspännen, mamma jag kan inte vääääntaaaa”

Så skönt med lugn och ro :)
Känns igen. Och med pappan en trappa upp eller tom på samma våning ibland :meh: .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
31 32 33
Svar
640
· Visningar
37 456
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 214
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 514

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp