Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var påväg att åka in till barnakuten igår, Carl hade hög andningsfrekvens trots astmaspray, men lagom tills att jag kom fram till 1177 (sjuk lång väntetid) så gav det sig, så jag slapp. Finns bara en barnakut i länet, sex mil bort… Visserligen är den i min hemstad, så hade kunnat sova kvar hos mamma efteråt. Men inte jättekul att åka dit vid halv nio på kvällen.
 
Försöker få tvååringen att somna om och lyssnar på när de andra barnen spelar Monipol- falska pengar. Jag är tillfälligt överhoppad så får se om det finns några gator kvar till mig när hon somnat :rofl:
 
Ska ta och få på oss kläder och knata iväg till pulkabacken. Skulle helst slappa i soffan hela dagen men det funkar ju inte med aktiv 4 åring direkt. Då klättrar hon på väggarna till slut
 
Puh, vi har verkligen en 2-åring här hemma just nu… humöret! 😓 Utbrott för allt och inget, blir hysterisk även om man gör exakt det han bad om, blåvägrar att ta på sig ytterkläder fast han älskar att vara ute osv osv. Det är såklart väldigt jobbigt för honom, och väldigt dränerande för oss.

Däremellan är han fantastisk, rolig och påhittig och lär sig grejer hela tiden 🥰 Mysig och kramgo och hjälpsam. Men utbrotten, jag kommer inte bli så ledsen när de börjar avta… Minns att det var samma med storasyster och då hade jag dessutom en bebis i famnen konstant 😬 Jösses.
 
blåvägrar att ta på sig ytterkläder fast han älskar att vara ute osv osv.
Vi har exakt samma här sen några månader 😅. Hon vill så gärna gå ut men blir sen vansinnig när vi ska klä på henne. Väl ute blir hon vansinnig när vi ska in och sen ännu argare när vi tar av ytterkläderna när vi kommer in 😩. Varenda klädbyte leder till totala sammanbrott, förutom de gånger vi lyckas avleda med Pippi-sång eller nåt annat som kan funka. Man blir helt klart matt! Måste vara otroligt jobbigt för barnen också.
 
Har nedräkning till sambon kommer hem från jobbet. Nu är jag mer än lovligt trött på att vara föräldraledig. Bara två månader kvar. Det värsta är väl att jag kommer att lipa för att jag är på jobbet hela tiden sen :crazy:
Jag grät på jobbet i början. Vi gjorde det dock till en vana att facetimea en stund varje morgon innan mitt morgonmöte på jobbet. Tips om det blir görligt för er, för mig underlättade det mycket.
 
Barnen har åkt och kommer inte tillbaka förrän på måndag nästa vecka. Så skönt att få lite egentid men fy så tomt huset blir 😕

Vi har iallafall haft en fin julledighet med mycket gos och tid ihop. Lilla E har blivit galen i Frost :o men hon verkar föredra Anna framför Elsa, om hon nu faktiskt har fattat rätt om vem som är vem vill säga 😁 Hon har också börjat säga "okej" som svar på nästan allt, både surt eller uppgivet när man sagt nej till något och glatt om man tex ber henne hämta en sak. Otroligt gulligt 😁
 
Vi har exakt samma här sen några månader 😅. Hon vill så gärna gå ut men blir sen vansinnig när vi ska klä på henne. Väl ute blir hon vansinnig när vi ska in och sen ännu argare när vi tar av ytterkläderna när vi kommer in 😩. Varenda klädbyte leder till totala sammanbrott, förutom de gånger vi lyckas avleda med Pippi-sång eller nåt annat som kan funka. Man blir helt klart matt! Måste vara otroligt jobbigt för barnen också.
Ja det tar verkligen energi, de här ständiga sammanbrotten. Man får öva sig på att släppa det snabbt, för när barnen väl kommer igenom det så är det som om inget hade hänt 😅
 
Jag behövde en kvällspromenad kände jag, till min förvåning ville 4-åringen följa med och det fick hon såklart. Hon var vid gott mod trots mörker och snö rakt i ansiktet 😅 Vi gick ca 1 km (vilket tog typ 25 minuter), med pannlampa och reflexer. Sista ca 200 meterna sprang hon på eget initiativ, sen var hon bra trött och pustade fram ”nu vill jag ha kvällsfika” :D
 
Ja det tar verkligen energi, de här ständiga sammanbrotten. Man får öva sig på att släppa det snabbt, för när barnen väl kommer igenom det så är det som om inget hade hänt 😅
Exakt! Man själv är typ genomsvettig och trött och så knatar barnet glatt iväg och skrattar 😅🙈.
 
Här har vi treårstrots gånger 2 😅. ”Jag VILL INTEEEEE” är typ deras vanligaste mening och gäller exakt allt man har mage att föreslå.
Vid sidan om det är de också väldigt vetgiriga, idag hittade min sambo dem liggandes på sängen där de lyste med varsin ficklampa på underredet av sin sopbil medan de samtalade om vad de såg (”vad e det där?” ”Kanske en SLADD?”). Läggningarna är långdragna eftersom de ställer frågor om var allting är (var är isen nu mamma? Mamma mamma var är sommaren? Var är den lilla sopbilen nu?) och sen plötsligt så blir det bara knäpptyst när de somnar mitt i en fråga 😅.
 
Har nedräkning till sambon kommer hem från jobbet. Nu är jag mer än lovligt trött på att vara föräldraledig. Bara två månader kvar. Det värsta är väl att jag kommer att lipa för att jag är på jobbet hela tiden sen :crazy:
Att vara föräldraledig på heltid är slitigt. För mig har det varit semester att vara på jobbet och jag kan längta dit efter längre ledigheter. Jag är helt klart en bättre mamma och mer närvarande när jag får "pausa" på jobbet (och då jobbar ju vi inom samma bransch). Jag tror att det är nyttigt att sakna varandra även om det såklart är en omställning i början
 
Att vara föräldraledig på heltid är slitigt. För mig har det varit semester att vara på jobbet och jag kan längta dit efter längre ledigheter. Jag är helt klart en bättre mamma och mer närvarande när jag får "pausa" på jobbet (och då jobbar ju vi inom samma bransch). Jag tror att det är nyttigt att sakna varandra även om det såklart är en omställning i början
Verkligen! Tror generellt att för mycket av (vad som helst) blir slitsamt i längden. Hoppas att 80% på jobbet till hösten gör att det känns lagom både hemma och där. Tänker också att jag kommer att vara en bättre mamma (matte och sambo) när jag får omväxling i vardagen :).
 
Nattar dottern och får spader på att det tar sådan tiiid vareviga kväll! :arghh: :arghh:

Undrar samma sak. Har typ lite ångest inför varje kväll, så jäkla tråkig syssla plus att tiden tas av ens lilla vilostund på kvällen..
Känner med er. Nu gick kvällens nattning ovanligt smidigt, men när den inte gör det blir jag så stressad. Behöver dom där 2 (helst) timmarna egentid på kvällarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
637
· Visningar
37 348
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 214
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp